zepto1 Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Har lasta ned siste New pc studio med fikk beskjed att programmet ikke støttet I-GT5700 (Spica) Fikk beskjed om å bruke Kies istedenfor. Prøvde det og der fikk jeg kun tilgang til kontaktene. Hvordan skal jeg få backup av bilder og meldinger ol når ingen av programmene virker.??? Sto også på nettsidene deres att ny oppgradering til telefonen var tilgjengelig fra 19 april. Prøvde det men fikk beskjed om att jeg hadde siste programvare ???? I new pc studio får jeg kun tilgang til minnekortet og det er tomt. Har riktig USB kabel. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Har du aktivert USB-feilsøking, og så må du huske å montere det eksterne kortet i Spica. Har du fremdeles problemer er det noen nødløsninger du kan bruke. Den enkleste er å bruke en kortleser på SD-kortet, men det krever at du kopierer eventuelle bilder fra selve telefonen til kortet. For meldinger finnes det en app for å synke disse til Gmail, langt bedre enn vanlig funksjon. Om det er greitt å bruke en ca 120 kr så kan du satse på MOBILedit PC-suite. Er mye av det som Kies burde være. Firmvareoppgradering på Spica kan være helt håpløs. Lenke til kommentar
zepto1 Skrevet 20. april 2011 Forfatter Del Skrevet 20. april 2011 Har du aktivert USB-feilsøking, og så må du huske å montere det eksterne kortet i Spica. Har du fremdeles problemer er det noen nødløsninger du kan bruke. Den enkleste er å bruke en kortleser på SD-kortet, men det krever at du kopierer eventuelle bilder fra selve telefonen til kortet. For meldinger finnes det en app for å synke disse til Gmail, langt bedre enn vanlig funksjon. Om det er greitt å bruke en ca 120 kr så kan du satse på MOBILedit PC-suite. Er mye av det som Kies burde være. Firmvareoppgradering på Spica kan være helt håpløs. Ja USB feiløkingsmodus er aktivert. Finner dog ingen plass i menyene for å kopiere bildene over til minnekortet. Har prøvd det meste men dette operativsystemet på denne telefonen har helt klart side begrensninger. Mye rart som skjer på den, feks som feil sporadisk feil visning av kontaktnavn både ved mld. og telefon. Kontakter som forsvinner og mye annet tull. Trenger nok en reinstallasjon men kan ikke når jeg ikke får ut bildene og meldingene. Huff. er lei hele greia Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Bildene skal være lagret på minnekortet. Husker jeg ikke feil så er minnekortet eneste plass bilder kan lagres, fordi lagringsplassen er for liten i det interne minnet. Bilder tatt med kamera på telefonen skal lagres i mappen /sdcard/DCIM/. Hvor sdcard er minnekortet. Bruker du "Mine filer" så skal mappa hete Images. I alle fall om man har Android 2.1 - så sjekk versjon. Men synes du "Mine filer" ikke fungerer bra nok så kan du bruke Astro eller ES File Explorer (med site kan du koble deg opp mot eget LAN). Med gratisversjonen av MOBILedit Suite (Lite) så kan du faktisk se over alle mappene både i internt minne og minnekort. Består av en liten app på telefonen og et PC program. Også oversikt over SMS etc. Men Lite-versjonen kan ikke kopiere noe fra telefon til PC. Når har jeg hatt Spica i over et år. Den har standard Android og jeg har ikke hatt problemer med telefonen i det hele utenom at den nekter siste fastvareoppgradering. Du gjør ellers ikke en reinstallasjon på en mobiltelefon, du resetter til fabrikkinstillinger. For å lagre over SMS-er etc til minnekortet kan du bruke Handy Backup. Astro (nevnt tidligere) gir også mulighet til å ta backup av av apps. Dog vet Google hvilke du har installert. Lenke til kommentar
zepto1 Skrevet 22. april 2011 Forfatter Del Skrevet 22. april 2011 Joda jeg har Android 2.1 på den. Har testa ut Mobiledit men får ikke kontakt med telefonen der heller. Merkelig greie det her. Lasta ned drivere også fra nettsia deres uten att det hjalp. Gir snart opp hele greia.. Lenke til kommentar
Stagga89 Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 (endret) har du tekt på å koble mobilen til pcen, når den blir koblet til skal du få opp et valg der du kan velge å bruke telefonen som masselagringsenhet og videre gå inn i explorer (om du kjører windows) åpne minnekortet derfra og bare dra over bildene? edit: når du sier at du får opp et minnekort som er tomt, klarer du å finne igjen bildene på mobilen? Endret 24. april 2011 av Stagga89 Lenke til kommentar
zepto1 Skrevet 24. april 2011 Forfatter Del Skrevet 24. april 2011 har du tekt på å koble mobilen til pcen, når den blir koblet til skal du få opp et valg der du kan velge å bruke telefonen som masselagringsenhet og videre gå inn i explorer (om du kjører windows) åpne minnekortet derfra og bare dra over bildene? edit: når du sier at du får opp et minnekort som er tomt, klarer du å finne igjen bildene på mobilen? Joda masse bilder på telefonen men New pc studio sier att det er tomt..? Får ikke opp noe valg om masselagring når jeg kobler til telefonen dessverre.. Eneste jeg klarer er å kjøre backup av kontaktene via Kies. Får ikke tilgang til bilder og meldinger. Har prøvd med 2 forskjellige pc med samme dårlige resultat. Lenke til kommentar
Stagga89 Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 kommer det ikke opp et usb ikon i øvre venstre hjørne som i denne videoen ved 0:34? deretter drar du ned statusbaren og klikker på det ikoneT som kommer ned ved 0:36? PS: IKKE ha på kies eller new pc studio når du kobler til Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 (endret) Det skal komme opp. Når man drar ned står det "USB tilkoblet. Velg å kopiere filer til/fra datamaskinen". Så skal man klikke på dette og deretter på "Monter". Da skal minnekortet finnes som en flyttbar disk i Utforsker. Bildene skal være under DCIM/Camera mener jeg. Endret 25. april 2011 av Bolson Lenke til kommentar
zepto1 Skrevet 27. april 2011 Forfatter Del Skrevet 27. april 2011 Det skal komme opp. Når man drar ned står det "USB tilkoblet. Velg å kopiere filer til/fra datamaskinen". Så skal man klikke på dette og deretter på "Monter". Da skal minnekortet finnes som en flyttbar disk i Utforsker. Bildene skal være under DCIM/Camera mener jeg. Takk. Det virket. Fikk kontakt med kortet og bildene omsider. Det er verre med meldingene på telefonen. De får jeg ikke overført til pc Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Det bruker du en app til. Aktuelle løsninger Prøv SMS Backup+, eller Backup to Gmail. Det finnes også en del andre backupløsninger som legger sms-er, logg etc over på minnekortet. Jeg har gjort dette før flere oppgraderinger og har ikke mistet en eneste SMS. Lenke til kommentar
zepto1 Skrevet 27. april 2011 Forfatter Del Skrevet 27. april 2011 Det bruker du en app til. Aktuelle løsninger Prøv SMS Backup+, eller Backup to Gmail. Det finnes også en del andre backupløsninger som legger sms-er, logg etc over på minnekortet. Jeg har gjort dette før flere oppgraderinger og har ikke mistet en eneste SMS. Takk for tipset Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Testet akkurat SMS Backup+. Den fungerte aldeles ypperlig den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå