tom waits for alice Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 tom waits, for meg fremstår det som at muslimer generelt blir helt krakilske og hisser seg opp over den minste ting. Dersom den minste lille ting skjer, så er de i gang og setter fyr på ting og truer med å drepe folk, brenner ambassader, knuser butikker, velter biler, kaster stein, maskerer seg og angriper politiet, og så videre. Er det lov å foreslå at det kan være biologiske årsaker til dette, i tillegg til den åpenbare miljøfaktoren islam? Jeg har skrevet et svar om saken til en bruker på PM. Jeg burde kanskje postet det her. Men det korte svaret er: I den grad man kan diskutere det uten å komme i konflikt med lovens bokstav om å "spre ringeakt" - slik den er definert av rettspraksis på området - så ja. IQ eller andre forklaringsmodeller er tillatt i diskusjoner. Det som ikke er tillatt er å bruke dem i generaliserende nedsettende sammenhenger. Og siden loven nå engang ikke setter noe forbehold ved sannhetsgehalten i slike påstander, så er ikke det det vesentlige. Dicktator må gjerne liste opp IQ-tall hvis han mener at det dokumenterer noe, så får heller folk være uenige. Men man skal altså tråkke varsomt på det området. Geir Lenke til kommentar
Pasi Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Gjennomsnitts IQ-en i Iran er 84, gjennomsnitts IQ-en i Irak er 87. Gjennomsnitts IQ-en her til lands er 98. Er det rasistisk å hevde det grunnleggende matematikk viser? Fortsett å rop ulv. Det som er interessant er å se på hvilke type mennesker som begår spontane voldshandlinger. De har ikke evnen til å tenke frem i tid og klarer ikke å se konsekvensene på sikt. Skulle likt å se disse innvandrerne får et stykke jord, frø og bli bedt om å dyrke jorda. Jeg garanterer at det ikke finnes en eneste ikke vestlig jordbruker her i Norge. Men overrask meg gjerne! 1 Lenke til kommentar
Admiral1 Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Det er så uttallige mange innvendinger til påstandene dine dicktator at jeg ikke helt vet hvor jeg skal starte. Du har alt ifra hvor kontroversielle IQ-tester er i seg selv, til hvilke kulturelle forskjeller det er som gjør at disse testene forstås ulikt ulike steder i verden, til det at fattigdom og analfabetisme gjør IQ-tester vanskelig i fattige land. Det er også enkelt å motbevise påstandene dine: I fattige land hvor levestandarden gradvis har økt, har også IQ-resultatene økt. Betyr det at biologien til de som bor der har endret seg? Nei, det betyr bare at de sosioøkonomiske forholdene har endret seg, og det forteller oss at IQ-resultater avhenger av nettopp de sosioøkonomiske forholdene. Men det forandrer ikke faktum at når en irakisk asylsøker kommer til norge har han mye lavere IQ en mannen han går forbi i gata. Da er det det samme om IQ er et mål på "intligens", eller om det er en målestokk basert på variabler som analfabetisme,kultur,levestandard. Ikke bare er mannen han går forbi mest sannsylig ikke religiøs, men også mer "dyrisk" (satt på spissen hvis man ser ned fra en høy hest) Lenke til kommentar
Decline Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Ja det er nettopp et spørsmål om hva IQ *er* og *betyr*. Er personer med lav IQ en trussel mot resten? Et slikt synspunkt vil jeg anse som i bunn og grunn fascistisk. IQ forteller kun hvordan man løser et utvalgt sett av teoretiske og abstraherte oppgaver, det sier ikke noe om hvordan man fungerer i forhold til et samfunn, en familie, venner, jobb osv. Det som er interessant er å se på hvilke type mennesker som begår spontane voldshandlinger. De har ikke evnen til å tenke frem i tid og klarer ikke å se konsekvensene på sikt. Skulle likt å se disse innvandrerne får et stykke jord, frø og bli bedt om å dyrke jorda. Jeg garanterer at det ikke finnes en eneste ikke vestlig jordbruker her i Norge. Men overrask meg gjerne! I Norge er gårdsdrift gjerne noe som går i arv gjennom familier. Landbruksjord som kjøpes opp, kjøpes gjerne opp av storbønder med kapital til å kunne investere i dette. Innvandrere som kommer hit uten økonomiske ressurser har ingen forutsetninger til noe av dette. 2 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Det som er interessant er å se på hvilke type mennesker som begår spontane voldshandlinger. De har ikke evnen til å tenke frem i tid og klarer ikke å se konsekvensene på sikt. Skulle likt å se disse innvandrerne får et stykke jord, frø og bli bedt om å dyrke jorda. Jeg garanterer at det ikke finnes en eneste ikke vestlig jordbruker her i Norge. Men overrask meg gjerne! Jeg har nevnt historien før her på forumet: En gang på Fagernes traff jeg en ung svart mann (usikker på nasjonaliteten så lenge etter) som sto og solgte jordbær. Han kunne tenkt seg å være jordbruker. Han ville nemlig gifte seg med kjæresten og bosette seg der. Men siden han ikke fikk oppholdstillatelse (samtidig som han ikke kunne sendes hjem) kunne ikke ta landbruksskolen, (kanskje han skulle gjort som Amelie), og ellers bare ta strøjobber. De jobbene var (utenom jordbærsesongen) nettopp på gårdene rundt om. Så han kunne åpenbart mye om faget, men det hjalp ikke i hans situasjon. Ikke hadde han stått først i køen når bruk skulle selges heller. Der er det som kjent ikke noe fritt marked, men naboene som sitter i jordbruksstyrene som gjerne begunstiger de som alt har jord. Men akkurat denne negeren var altså jordbærselger og ikke voldsmann... Geir 2 Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 22. april 2011 Forfatter Del Skrevet 22. april 2011 Han var vel ikke muslimsk heller.. Det er jo som regel der mye av problemet ligger. 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Jeg må tilstå at jeg ikke har for vane å spørre fremmedfolk jeg snakker med på gata eller i butikken hva deres religion er. (Med mindre de prøver å prakke den på meg.) Det gjorde jeg heller ikke den gangen. Så det kan jeg ikke hverken bekrefte eller avkrefte. Geir Lenke til kommentar
Pasi Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 (endret) Jeg må tilstå at jeg ikke har for vane å spørre fremmedfolk jeg snakker med på gata eller i butikken hva deres religion er. (Med mindre de prøver å prakke den på meg.) Det gjorde jeg heller ikke den gangen. Så det kan jeg ikke hverken bekrefte eller avkrefte. Geir Ja det er godt mulig at det finnes innvandrere fra Afrika (ikke muslimske) som vil dyrke jord i Norge, men det er bare en bitte liten prosent. Hadde vi kun tatt inn innvandrere som ønsket å jobbe og skape noe selv, hadde vi ikke hatt problemene vi har i dag. Det er uansett en skam at samfunnets makt avviser forskning som påviser at det er biologiske forskjeller hos mennesker. En skam. Endret 22. april 2011 av nico69 Lenke til kommentar
Decline Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Er det mulig å være så ignorant? Fins det faktisk folk som tror muslimer ikke vil dyrke jord? Hva tror dere de gjør i arabiske land da? Primærnæringen er da MYE større i disse landene enn den er i Norge! Kanskje er det da heller dumme hvite nordmenn som ikke vil dyrke jorda? 2 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Mistenker det siste... Lenke til kommentar
Gutten fra eventyret Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Jeg skjønner ikke hvor kommentaren om "dumme hvite nordmenn" kommer i fra. Er ikke slikt rasisme? Arabere vil kanskje dyrke jord, men ikke i Norge. 1 Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 22. april 2011 Forfatter Del Skrevet 22. april 2011 Jeg skjønner ikke hvor kommentaren om "dumme hvite nordmenn" kommer i fra. Er ikke slikt rasisme? Du må da ha lært at det er kun rasisme hvis det er hvit som sier noe om brun, dersom brun sier noe om hvit er det helt ok. Det er altså helt legitimt for muslimer å hate hvite, det vil aldri være rasisme uansett. 1 Lenke til kommentar
Decline Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Jeg noterer meg at dere velger å heller fokusere på en formulering dere ikke forsto, heller enn innholdet i det jeg skrev. Tilfeldig? Neppe. Lenke til kommentar
Pasi Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Er det mulig å være så ignorant? Fins det faktisk folk som tror muslimer ikke vil dyrke jord? Hva tror dere de gjør i arabiske land da? Primærnæringen er da MYE større i disse landene enn den er i Norge! Kanskje er det da heller dumme hvite nordmenn som ikke vil dyrke jorda? Så utrolig rasitisk du er som prøver å påstå at mennesker fra Norden med hvit hudfarge er dumme. Makan! Hvorfor i all verden skulle egentlig arabere begynne å gå på norsk kosthold. De fleste av dem tåler ikke vanlig kumelk engang. VENT! RASISME! Jeg noterer meg at dere velger å heller fokusere på en formulering dere ikke forsto, heller enn innholdet i det jeg skrev. Tilfeldig? Neppe. Du liker ikke at folk har andre meninger enn det media og stortinget bestemmer at er greit, hvorfor? Er du en statens tjener? 3 Lenke til kommentar
Decline Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Ok, siden dere åpenbart ikke har evne til å forstå sarkasme, så får jeg forklare det med teskje: Hvor mange og hvem som dyrker jorda har INGENTING med hudfarge å gjøre, hverken hvit, brun, gul eller andre farger. Det har å gjøre med grad av industrialisering, urbanisering, tilgang på ressurser, økonomisk system, fordeling av eiendomsrett osv. At ingen av dere forsto sarkasmen, syns jeg er lettere fantastisk. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Hva heter hovedstaden i Pakistan? Oslo Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Du må da ha lært at det er kun rasisme hvis det er hvit som sier noe om brun, dersom brun sier noe om hvit er det helt ok. Det er altså helt legitimt for muslimer å hate hvite, det vil aldri være rasisme uansett. Nei det er ikke legitim, bare lite relevant fordi muslime som er rasister har lite makt over den hvite rasen. Det er viktig å sette fokus på 99%av problemet, ikke 1%, ellers løse du aldri problemet. 1 Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 22. april 2011 Forfatter Del Skrevet 22. april 2011 (endret) Du må da ha lært at det er kun rasisme hvis det er hvit som sier noe om brun, dersom brun sier noe om hvit er det helt ok. Det er altså helt legitimt for muslimer å hate hvite, det vil aldri være rasisme uansett. Nei det er ikke legitim, bare lite relevant fordi muslime som er rasister har lite makt over den hvite rasen. Det er viktig å sette fokus på 99%av problemet, ikke 1%, ellers løse du aldri problemet. Det du sier er fra en annen planet. Muslimene har tatt over Groruddalen, de hvite rømmer derfra. Muslimenes barn gir de hvite barna juling på skolen, jenter med lyst hår må farge det brunt og bruke brune kontaktlinser dersom de har blå øyne. Barn som har salami på brødskiva får juling. Ergo er din påstand et fullstendig falsum. MUSLIMSK RASISME ER SELVFØLGELIG 100% RELEVANT, OG ER HOVEDPROBLEMET I OSLO I DAG - OG EN AV HOVEDÅRSAKENE TIL AT MUSLIMER VOLDTAR, DE SER PÅ NORSKE KVINNER SOM MINDREVERDIGE HORER. Endret 22. april 2011 av Ideal 6 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Hva heter hovedstaden i Pakistan? Oslo Og jeg som trodde det var Islamabad med 1,3 millioner innbyggere. 4,5 hvis man regner hele storbyområdet... 3 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Camlon, jeg tror du har misforstått dette med sosiale problemer. Sosiale problemer er ikke noe som står i motsetning til innvandrere. Det er jo innvandrerne som har sosiale og økonomiske problemer. Og derfor er kriminaliteten høyere blant innvandrere. Så kan man spørre seg hvorfor, og DA kommer vi inn på integreringspolitikken, eller mangelen på sådan, klasseskiller etc. Så må man også ta med at når folk lever oppi dårlige sosiale og økonomiske kår over tid, så dannes det seg en kriminalitets-dyrkende kultur, som er med å skaper enda flere kriminelle og mer kriminalitet. Se bare på Bronx og andre fattige svarte ghettostrøk i USA, der ungdom vokser opp i fattigdom og kriminalitet. Det er en LITT annen oppvekst enn hvite øvre middelklasse-ungdom fra forstedene. For det første sosiale problemer er ikke det samme som sosiale og økonomiske hindere for et individ. Jeg snakket som sosiale problemer. F.eks. tror du Sverige ville ha hatt alle opptøyene om de ikke førte dagens innvandringspolitikk? Hvor er f.eks. alle opptøyene i Norge og da spesielt i norske byer utenfor Oslo. Ok, la oss følge din tankegang og se om den henger sammen. La oss anta at kulturelle forskjeller er ubetydelige, og den eneste grunnen til at muslimer er fattige er fordi de kommer fra fattige land. Men! Det er allerede noe som ikke gir mening. Hvorfor gjør asiatere det langt bedre enn muslimer? De kom fra fattige land med ofte verre forhold enn du ser i midtøsten. Hvorfor gjør andre generasjon somaliere dårligere enn andre generasjon muslimer. Dette gir ihvertfall ingen mening hvis kulturelle forskjeller har ingen betydning, fordi de lever under ganske like forhold i Norge. Hvorfor ser vi klare forskjeller mellom opprinnelseland, hvor andre generasjon somaliere studerer mindre, mens andre nasjoner er overrepresentert i organisert kriminalitet. Faktumet er at hele premisset ditt er feil. Kulturelle faktorer er betydelige og de har langt mer enn minimal påvirkning på oss som mennnesker. Hadde ikke dette vært tilfellet, ville ikke land vært så forskjellige. Det har noe å si hva slags verdier du vokser opp med, det har noe å si hva slags venner du har, og det har noe å si om foreldrene bare sitter og tygger khat hele dagen, enn hvis de presser deg til å prestere på skolen. Slipper man inn en stor mengde av personer med en ukultur som forblir i de neste generasjonene, så vil det skape flere sosiale problemer i Norge. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå