Gå til innhold

Muslimske ungdommer går amok i sverige, Göteborg er i opptøyer

Anbefalte innlegg

Dette trenger ingen diskusjon. SEND DEM HJEM!

Ble litt nysjerrig der: Hvordan - i et demokratisk samfunn - tenker du få iverksatt hjemsendelse uten diskusjon? Nå er det jo ikke sikkert at du mener at samfunnet er tjent med demokrati...

For å ikke nevne at 90% av disse ungdommene er født i sverige, så å "sende dem hjem" betyr bare å sende dem 2 kvateler til høyre og et kvatal til venstre så er de hjemme

Det er et paradoks at 2. og 3. generasjons innvandrere er mer radikale og hater samfunnet enda mer enn foreldrene sine.

Ungdommer er altid mer radikale enn voksene, derav mange unge i blitz bare noen få voksene, derav punk musikk.

De vil roe seg når de blir eldre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan i all verden har du fått dette for deg???

Jeg har da aldri påstått det. Nå må du slutte å finne på ting om andre debattanter og forholde deg til virkeligheten!

Dessverre er det et tegn i tiden av SV'ere og dets like nekter å forholde seg til virkeligheten, og fakta/konkrete tall, og i stedet finner opp ting, de villeste fantasier og konstruerte virkeligheter.

Dine første innlegg her inne handlet om å gi all skyld på Islam og muslimer. Har du glemt det allerede? Bare les på nytt da. De er ikke slettet enda.

Det jeg har pekt på, og stilt spørsmålstegn rundt, er hvorfor det alltid er de muslimske ungdommene som går amok?

Det er det ikke.

Det er jo aldri de norske, det er aldri de svenske, da mener jeg ETNISK norske/svenske, de knuser aldri en hel by, de setter ikke fyr på 30-40 biler på en natt, de kaster ikke murstein på brannbiler. Det er det MUSLIMENE som gjør.

Opprør har skjedd i fattige hvite strøk også, det er ikke noe nytt. Se f.eks på de fattige arbeiderstrøkene i England; London, Liverpool etc. Her var det ganske heftige gatekamper, det var hvite som sto bak. Hvite ungdommer som vokste opp i et fattig og kriminalisert miljø.

At du derfra trekker den konklusjon at dette er på grunn av islam, det får du værsågod stå inne for selv.

Så det var helt tilfeldig at du skrev dette da:

"Hurra for det multikulturelle samfunn! Islam = fredens religion!"

Det hadde selvsagt ingenting med Islam å gjøre? Nå driter du deg på leggen.

Jeg mener at det er HELE deres kultur, og dermed OGSÅ ISLAM, som er årsaken.

De har INGEN RESPEKT for landene og innbyggere i landene de befinner seg i. Dette er et av hovedproblemene.

Videre blir de fortalt av Mullah'er og koranen at de selv er overlegne alle andre, og at alle andre som ikke tror på islam er vantro hunder.

For en ignoranse! Jeg kjenner flere muslimer, ingen av de er slik du påstår. Ei heller er hjemlandene deres slik. En egypter jeg kjenner var med på opprøret i Tahrir Square i Kairo, et sekulært opprør hvor de kjempet for rettigheter, brød og demokrati. Hvordan passer dette inn med fordommene dine?

Da får man selvfølgelig en situasjon der de tror de har rett til alt mulig rart.

Den situasjonen må vi få en slutt på! Dersom det er nødvendig å tvinge de til å slutte med denne steinalderreligionen deres, for å få de til å slutte å voldta, drepe, æresmorde, drive med INCEST og så videre, ja da må vi for faen stille hardt mot hardt!

Ukultur er ukultur. Overgrep er overgrep. Du har også heftige overgrep blant kristne i bibelbeltet, kvinner har svakere stilling der enn andre steder i landet. For ikke mange år siden var det vanlig at ordentlige kristne kvinner skulle gå med sjal og plagg som dekket hele kroppen ned til anklene. Eller hva med Scientologi-kirka, den er ikke bare mektig i USA, men har store bygg og tilstedeværelse rundt i hele Europa og i Norge. Ser ikke at du klager noe på denne? En norsk politiker, Ballo, hadde en datter som tok selvmord pga denne sekten. Flere har blitt mishandlet, forfulgt, torturert, og har forsvunnet, i klørne på disse.

Poenget er at det er mye helvete å grave fram, men å tillegge dette en hel folkegruppe er en generalisering som er livsfarlig. Når du retter så sterk skyts mot en minoritet, ber du om bråk.

Dialog hjelper ikke når den du ønsker dialog med nekter å forholde seg til deg, og kaller deg en vantro hund.

Hvordan skal dialog kunne ha gjennomslag, dersom du er en vantro hund i deres øyne? Da har jo dine utsagn nullverdi for de.

Ingen av innvandrerne og muslimene jeg kjenner har noengang kalt meg en vantro hund. Såvidt jeg vet har de heller ikke kalt noen andre det. De er vanlige mennesker som deg og meg - studenter, arbeidere, arbeidsledige. Om de ber til Gud, Jahve eller Allah må da være akkurat det samme.

Ps. Decline, dersom du svarer på dette får du for faen forholde deg til virkeligheten i stedet for å finne på ting som aldri har blitt sagt.

Nei ikke sant. Ting du aldri har sagt. Og så bekrefter du det jeg skrev like under:

Men siden du sier det - ISLAM ER ET PROBLEM! DET ER EN DEL AV EN UKULTUR, SOM FØRER TIL VOLD OG DRAP.

Riktig så smart du.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Nu begynnar raskravallerna att dra över nordanlandet. Liksom i skåneland är det också utlänningar som går amok i gutarnas borg.

Ragnarök nalkas. Judens gruvliga anlete hånler åt det nordiska folket. Han är att beskylla för de fasor vi nu bevittnar - den evige.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er bare tull at dette handler bare om sosiale problemer og ikke om innvandre. Hadde ikke Sverige tatt imot så mange asylsøkere ville ikke dette ha skjedd. Slike ting som dette skjedde ikke for 20-30 år siden i Sverige og det er lite av det i Norge, Finland og Island. Nå opplever de opptøyer hvert eneste år. Vi ser effekten av den uansvarlige innvandringspolitikken til Sverige og for å være ærlig fortjener svenskene det.

Decline: Det er ikke 99% som er gode å snille. Det er 99% som ikke var der. Med tanke på at i Rinkeby så har en av fem innvandrergutter voldtatt noen, så er det ihvertfall 80%. Du kan ikke stole på svensk media.

Forresten ganske patetisk at de ikke klarte å ta mer enn to personer. Viser hvor dårlig det svenske politiet har blitt. Svensker tror forsatt at hvis de fikk litt flere politi og lengre straffer så vil det gjøre dem til en politistat og ikke gjøre noe som helst med kriminalitetsproblemene deres.

Endret av Camlon
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Camlon, jeg tror du har misforstått dette med sosiale problemer. Sosiale problemer er ikke noe som står i motsetning til innvandrere. Det er jo innvandrerne som har sosiale og økonomiske problemer. Og derfor er kriminaliteten høyere blant innvandrere. Så kan man spørre seg hvorfor, og DA kommer vi inn på integreringspolitikken, eller mangelen på sådan, klasseskiller etc.

Så må man også ta med at når folk lever oppi dårlige sosiale og økonomiske kår over tid, så dannes det seg en kriminalitets-dyrkende kultur, som er med å skaper enda flere kriminelle og mer kriminalitet. Se bare på Bronx og andre fattige svarte ghettostrøk i USA, der ungdom vokser opp i fattigdom og kriminalitet. Det er en LITT annen oppvekst enn hvite øvre middelklasse-ungdom fra forstedene.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er uansett en direkte konsekvens av den uansvarlige innvandringspolitikken. Ingen masseinnvandring = ingen underklasse bestående av ikke-vestlige innvandrere, som av "sosioøkonomiske" årsaker gjør opprør mot landet som tok dem imot med åpne armer.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Er det noen her som tror disse innvandrerne er kristne, buddhister eller hinduister? Har noen her problemer med innvandrere av disse religionene? Ikke jeg. Jeg har kun hatt problemer med mennesker med muslimsk bakgrunn eller andre enn de tre første religionene jeg nevnte.

Spørsmålet er: er muslimer verdens mest uhøflige mennesker?

Disse menneskene har mye å lære av for eksempel japanere.

• Liker 8
Lenke til kommentar

Det er uansett en direkte konsekvens av den uansvarlige innvandringspolitikken. Ingen masseinnvandring = ingen underklasse bestående av ikke-vestlige innvandrere, som av "sosioøkonomiske" årsaker gjør opprør mot landet som tok dem imot med åpne armer.

Hvorfor gåseøyne rundt sosioøkonomiske?

Lenke til kommentar

Veldig høflig av Japan å invadere alle sine naboland ihvertfall :)

Så fordi keiseren beordret sine borgere til krig i andre verdenskrig, så betyr det at folk i Japan i dag ikke er høflige. Ok.

Tusen takk, det var bra jeg fikk rettet opp min uvitenhet av en marxist.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hvorfor gåseøyne rundt sosioøkonomiske?

Fordi jeg mener at kulturelle faktorer er minst like viktige. Da tenker jeg både på enkelte kultures primitive natur (æreskultur, rezzpekt osv), og de psykologiske aspektene ved at en del innvandrere ikke føler tilhørlighet til det svenske storsamfunnet, og dermed heller ikke respekterer dets voldsmonopol.

Man kan forklare det med sosioøkonomiske årsaker hvis man vil, men man bør også spørre seg hvorfor innvandrere fra en del ikke-vestlige land er så dårlig stillt rent "sosioøkonomisk". Også her tror jeg kultur spiller en viktig rolle.

Lenke til kommentar

bögfisk, det er sant at sosioøkonomiske årsaker ikke forklarer alt, 100%. Men det forklarer hovedårsakene, ifølge SSB sine rapporter og analyser blant annet. Kultur kan nok spille inn, da ikke bare kultur fra andre land, men også kultur som dannes i et miljø med sosioøkonomiske problemer. Kriminalitetskultur.

Det at endel innvandrere ikke fører nok tilhørighet til storsamfunnet er jo igjen noe som har sammenheng med det sosioøkonomiske. Det ene fører til det andre. Det er ikke noe nytt, igjen kan jeg peke på fattige arbeidersamfunn i England f.eks.

Lenke til kommentar

Jeg har slettet en post for brudd på reglene mot rasisme. Å påstå at en gruppe i samfunnet har lavere IQ enn andre er ikke greit. Merk at i dette tilfellet regner vi rasisme i tråd med norsk lov, altså som omfattende etniske grupper, religiøse grupper med mere.

Ja, det er sensur, og nei, det hjelper ikke å beklage seg over det her i tråden. (Men ta det gjerne under Tilbakemeldinger. Eller enda bedre, jobb for å få loven forandret.)

Geir :)

• Liker 3
Lenke til kommentar

tom waits, for meg fremstår det som at muslimer generelt blir helt krakilske og hisser seg opp over den minste ting.

Dersom den minste lille ting skjer, så er de i gang og setter fyr på ting og truer med å drepe folk, brenner ambassader, knuser butikker, velter biler, kaster stein, maskerer seg og angriper politiet, og så videre.

Er det lov å foreslå at det kan være biologiske årsaker til dette, i tillegg til den åpenbare miljøfaktoren islam?

Endret av Ideal
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ideal, er du seriøs? Biologiske faktorer? Mener du at Islam er noe som er medfødt?

Forøvrig er det en liten andel av muslimer som gjør slike ting, ikke muslimer flest. Som regel er det enten: a) kriminalitet som skyldes sosioøkonomiske forhold, b) ekstremisme i form av islamisme/jihadisme.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er så uttallige mange innvendinger til påstandene dine dicktator at jeg ikke helt vet hvor jeg skal starte. Du har alt ifra hvor kontroversielle IQ-tester er i seg selv, til hvilke kulturelle forskjeller det er som gjør at disse testene forstås ulikt ulike steder i verden, til det at fattigdom og analfabetisme gjør IQ-tester vanskelig i fattige land. Det er også enkelt å motbevise påstandene dine: I fattige land hvor levestandarden gradvis har økt, har også IQ-resultatene økt. Betyr det at biologien til de som bor der har endret seg? Nei, det betyr bare at de sosioøkonomiske forholdene har endret seg, og det forteller oss at IQ-resultater avhenger av nettopp de sosioøkonomiske forholdene.

Uansett, en virkelig god dokumentar jeg så nettopp, er "Taqwacore - Punk og Islam" på NRK nett-tv: http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/730667/ (du finner den også som torrent). Veldig bra dokumentar som tar for seg amerikanske muslimske ungdommer som begynner å spille punk, og gjør opprør både med tradisjonell Islam og Vestlig ignoranse (slik som enkelte her inne utviser). Absolutt verdt å se.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...