hansmart Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Etter å ha forsøkt å oppgradere telefonen ved bruk av Kies virker ingen ting. Jeg får beskjed om å foreta nødgjenoppretting, og Kies oppgir passord/kode for dette. Følger prosedyre som beskrives i Kies, men når jeg slår på telefonen ( holder volum ned og home knappene inne mens jeg trykker på-knappen) kommer det opp et symbol av en telefon og en datamaskin på skjermen med en forbindelselinje mellom hvor det står et varselskilt. Kobler opp telefon og PC med USB-kabel som beskrevet og starter programmet for nødgjenoppretting. Får da beskjed om at det Kies ikke finner telefonen. Noen som kan hjelpe ? Lenke til kommentar
Stagga89 Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 kanskje du kan prøve en hard reset? høres ut som om du har telefonen koblet til pcen mens du prøver å gjenopprette den. hard reset Lenke til kommentar
vosterer Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Jeg fikk samme problemet, men klarte å komme meg inn i download mode. Er du sikker på at du trykker volum ned, og ikke opp? For meg funket det ikke hvis jeg hadde koblet til pc eller lader. Volum ned + home + power og deretter koble til med pc-kabel. Hvis ikke du kommer inn i download mode, så er jeg stygt redd du må sende tlf inn til Samsung. Med mindre det finnes noen andre glødehoder med glupe tips i nærheten? :-) Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Prøv kombinasjonen etter å ha koblet fra pc og etter å ha tatt ut og satt inn batteriet. Kanskje det hjelper? Lenke til kommentar
hansmart Skrevet 21. april 2011 Forfatter Del Skrevet 21. april 2011 Har koblet alt fra telefonen, tatt ut batteriet og ventet lenge før jeg satte det inn igjen. Når jeg så slår på telefonen (volum ned knapp + hjemknapp inne mens jeg trykker på-knappen)kommer symbolet som viser en telefon og en PC med en forbindelselinja mellom. På linja en orange varseltrekant. Dette symbolet blir stående også når jeg kobler til PC. Det ser ikke ut til at jeg får gjort noe som helst med telefonen men via PC, da Kies ikke finner telefonen via USB kabelen. Ser ut som den må sendes til Samsung ? Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Jeg ser noen anbefaler å ta ut minne- og simkort. Har du prøvd det? Jeg hadde det samme problemet i høst. Da tok reparasjonen under en uke (Elkjøp -> Deltaservice). Håper det ordner seg for deg, surt når sånt skjer.... Jeg er avhengig av å bruke den stasjonære pc'n til dama. Der er det kun en usb port (av 4) som fungerer med Kies og Odin. Snodig at kun en av 5 pc'er i husholdningen funker til dette!?!? Lykke til, vaffal! Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Jeg brukte Odin da jeg fikk samme problemet. Odin fant telefonen, jeg flashet et gammelt oppsett inn før jeg gikk videre. Odin og gamle firmware-filer http://ponsen.no/blog1.php/howto-flash-firmware-samsung-galaxy-s Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Det gule symbolet på skjermen med varselskilt er det som skal stå der under nødgjenoppretting. Det var i hvert fall det som sto der da jeg måtte nødgjenopprette da jeg skulle oppgradere fra 2.1 til 2.2, og det funka. Jeg har nylig (etter at jeg la inn 2.3.3) fått problem med at Kies ikke finner telefonen når jeg vil koble den til. En enkel prosedyre som funka for meg i dag var følgende: Åpne Kies. Velg "Installer driver" under "Verktøy". Start PC-en på nytt. En annen ting som kan fungere er å koble telefonen til med kabelen og bytte driverne til "SAMSUNG Android USB Modem" i enhetsbehandlingen. Det følger to drivere med driverpakka, og den ene ser ikke ut til å funke. Klønete. Lenke til kommentar
Magnetar Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Jeg flashet tilbake til 2.2.1 igjen, da jeg syntes 2.3.3 hadde for mange bugs. Er vel en grunn til at den ble trukket såpass fort tilbake. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Jeg brukte Odin da jeg fikk samme problemet. Odin fant telefonen, jeg flashet et gammelt oppsett inn før jeg gikk videre. Odin og gamle firmware-filer http://ponsen.no/blog1.php/howto-flash-firmware-samsung-galaxy-s Om du bruker Odin mister du garantien, så om Odin ikke fungerer får du ikke reparasjon dekket. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Om du bruker Odin mister du garantien, så om Odin ikke fungerer får du ikke reparasjon dekket. Det må kunne påvises årsakssammenheng, bevisbyrden ligger helt klart på salgsleddet (altså forhandleren du har kjøpt gjenstanden av) Ellers, noen som vet hva som er den hittil beste 2,3-romen med root? Eller er det enkelt å roote ut fra en standard-rom? Fonen min er klikk, så jeg må uansett gjøre noe drastisk, da kan jeg like gjerne oppgradere til 2,3.. At Samsung trekker tilbake firmware med en gang er vel ikke direkte nytt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå