Redaksjonen Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Nokia går rett i vrangstrupen til Google med deres nye karttjeneste. Les mer Lenke til kommentar
GraBalder Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Uff da for en språklig lapsus i under-overskriften. Det er ikke noe på norsk som heter å gå i vrangstrupen til noe eller noen. Her blandes to uttrykk: 1) Å få noe i vrangstrupen, er et utrrykk for at man får en sjokkartet opplevelse av noe man f.eks. leser eller hører om. 2) Å gå i strupen på noen, er en billedlig måte å uttrykke at man går offensivt til verks mot noe(n), angriper, eller går løs på noe eller noen. Det er nok det siste uttrykket man her har ment å bruke, det skulle da bli at "Nokia går rett i strupen på Google". Kvalitetskontroll? 1 Lenke til kommentar
Kjellis85 Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Dette er vel forsåvidt samme teknologi som Finn.no har brukt i lengre tid på sin kartvisning for boliger. Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Interessant, men orker aldri å bruke de greiene når man må laste ned så masse dill. Btw, hva het den street view greia over Oslo igjen? Den som man kan zoome helt inn med og se rundt i gatene osv.. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Google maps? Denne er det samme, bare dårligere så vidt jeg testet. Det var ikke spesielt mye å laste ned, kun er liten ting, så var den klar. Men denne er treg. Og så heller ingen måte å søke på adresser. Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Nei ikke google maps, noe norsk greier mener jeg å huske det var. Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Dette er nøyaktig det samme som kart.finn.no/3d har hatt i noen år. Og det er ikke bare de byene som er listet opp over, de fleste litt større byene og sikkert en del andre nå i landet har C3 mappet og gjort om til 3D. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Gulesider har vel en type versjon av dette også, kanskje den du tenker på? Lenke til kommentar
G Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Nå har ikke jeg satt meg inn i det. Men kan dette være levert av Blom ASA? http://www.blomasa.com/ Lenke til kommentar
Acurus Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 (endret) Nei det er et svensk firma jeg ikke husker navnet på. (kan det være C3 som GeCcO nevner?) Og mener det er TerraTec som har levert datagrunnlaget for 3Dmodellen. Er iallefall de som har levert "street view" datane. Endret 20. april 2011 av kule-ku Lenke til kommentar
Sajber Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Sesam http://labs.finn.no/sesam-3d-kart-3d-revolusjon-folket/ Lenke til kommentar
Aspiranten Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Finns 3D kart ja. Har brukt dette fra før Finn.no kjøpte opp tjenesten. Ikke bare til byer, men også prima verktøy til å finne nye jakt og fiskeplasser ;D Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Interessant, men orker aldri å bruke de greiene når man må laste ned så masse dill. Btw, hva het den street view greia over Oslo igjen? Den som man kan zoome helt inn med og se rundt i gatene osv.. Norgeibilder.no har fantastisk gode 2D-bilder over hele Norge Lenke til kommentar
Merrin79 Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Hvorfor i svarte blir ikke Opera støttet på mange websider? Her var det den eneste "store" som ikke blir støttet. Det er jo webleser nr.1! Lenke til kommentar
satchman Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 (endret) Hvorfor i svarte blir ikke Opera støttet på mange websider? Her var det den eneste "store" som ikke blir støttet. Det er jo webleser nr.1! Opera er en liten mygg i forhold til de store nettleserne. Derfor. Endret 22. april 2011 av satchman Lenke til kommentar
Merrin79 Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Liten mygg? 2.5 prosent er jævlig mange brukere faktisk! Lenke til kommentar
Space Core Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Liten mygg? 2.5 prosent er jævlig mange brukere faktisk! Hmmm ... Lurer på hvor mange det er som bruker ekte STORE nettlesere som IE 9, Google Chrome og Firefox. Personlig liker jeg Chrome best for den er rask og lett å forstå. Men jeg har ikke noe imot at du liker Opera Lenke til kommentar
dagtveit Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 samme hvor mange brukere 2,5 % er så er det fortsatt ja 2,5 % som er lite i forhold til resten Lenke til kommentar
jonask84 Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Ubrukelige plugins! Terningkast 0. Lenke til kommentar
satchman Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 (endret) Liten mygg? 2.5 prosent er jævlig mange brukere faktisk! Alikevel en utrolig liten andel i forhold til nettlesere som har 45, 30 eller 18 prosent av totalen. Det er langt flere enn 10 Firefox-brukere pr. Operabruker for eksempel. Selv Safari - som kun finnes på Mac og som en del Macbrukere bytter ut med andre nettlesere - har dobbelt så stor markedsandel som Opera. Endret 25. april 2011 av satchman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå