CasterAnd Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Jeg kom over en side hvor man kan trykke på en knapp. Når du trykket på den knappen, kom det opp "loading...." i en liten boks, og så kom det "done!". Dette var et eksempel på en "loading"-boks, og jeg fikk tak i koden og prøvde den ut. Den fungerte helt topp, bortsett fra at delen hvor "done" skulle vises, der kunne man ikke ha HTML. Finnes det slike bokser som man kan benytte seg av HTML hele veien? HTML-koden (som jeg fant på internett) er lagt som vedlegg. - CasterAnd loadingdotdotdot.html Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Du kan nytte JQuery med show() og hide() (då eventuelt fade in og fadeout). Sjå her Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 20. april 2011 Forfatter Del Skrevet 20. april 2011 Skal sjekke det ut, takk for svar. Jeg er egentlig litt på trynet når det gjelder javascript og CSS, men skal prøve så godt jeg kan! Flere svar godtas med takk! Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 20. april 2011 Forfatter Del Skrevet 20. april 2011 Forstod ikke heeeeelt hva du mente, som sagt er jeg litt på trynet, men kort sagt: Jeg må skrive noe i HTML i "ferdig!"-modulen. I begynnelsesmodulen ("Klikk på oppdater!") kan man skrive i HTML, p.g.a. at den er konfigurert slik i CSS-delen. Jeg prøvde å endre dette, men da fikk jeg plutselig to bokser... Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Kan du poste kjeldekoden, og ein god beskrivelse på korleis du vil ha dét? Lettare å fortelje kva du eventuelt gjer feil då Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 26. april 2011 Forfatter Del Skrevet 26. april 2011 Kan du poste kjeldekoden, og ein god beskrivelse på korleis du vil ha dét? Lettare å fortelje kva du eventuelt gjer feil då Her er koden: <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml"> <head> <meta http-equiv='Content-Type' content='text/html; charset=UTF-8' /> <title>Loadingdotdotdot Example</title> <style> * { margin: 0; padding: 0; } body { font: 14px Georgia, serif; } #page-wrap { width: 500px; margin: 0 auto 50px; } h1 { margin: 30px 0 10px 0; font-weight: normal; font-size: 22px; } p { margin: 0 0 8px 0; } #randomArea { margin: 0 0 20px 0; border: 1px solid #ccc; height: 300px; height: 100px; padding: 10px; } </style> <script type='text/javascript' src='http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.4/jquery.min.js?ver=1.3.2'></script> <script type='text/javascript'> (function($) { $.Loadingdotdotdot = function(el, options) { var base = this; base.$el = $(el); base.$el.data("Loadingdotdotdot", base); base.dotItUp = function($element, maxDots) { if ($element.text().length == maxDots) { $element.text(""); } else { $element.append("."); } }; base.stopInterval = function() { clearInterval(base.theInterval); }; base.init = function() { if ( typeof( speed ) === "undefined" || speed === null ) speed = 300; if ( typeof( maxDots ) === "undefined" || maxDots === null ) maxDots = 3; base.speed = speed; base.maxDots = maxDots; base.options = $.extend({},$.Loadingdotdotdot.defaultOptions, options); base.$el.html("<span>Laster oppdateringer<em></em></span>"); base.$dots = base.$el.find("em"); base.$loadingText = base.$el.find("span"); base.$el.css("position", "relative"); base.$loadingText.css({ "position": "absolute", "top": (base.$el.outerHeight() / 2) - (base.$loadingText.outerHeight() / 2), "left": (base.$el.width() / 2) - (base.$loadingText.width() / 2) }); base.theInterval = setInterval(base.dotItUp, base.options.speed, base.$dots, base.options.maxDots); }; base.init(); }; $.Loadingdotdotdot.defaultOptions = { speed: 300, maxDots: 3 }; $.fn.Loadingdotdotdot = function(options) { if (typeof(options) == "string") { var safeGuard = $(this).data('Loadingdotdotdot'); if (safeGuard) { safeGuard.stopInterval(); } } else { return this.each(function(){ (new $.Loadingdotdotdot(this, options)); }); } }; })(jQuery);</script> <script type='text/javascript'> $(function() { $("button").click(function() { $("#randomArea").Loadingdotdotdot({ "speed": 400, "maxDots": 4 }); // just for demo setTimeout(function() { $("#randomArea").html ("Ferdig!"); $("#randomArea").Loadingdotdotdot("Stop"); }, 5000); }); }); </script> </head> <body> <div id="page-wrap"> <div id="randomArea"> <p>Klikk oppdater!</p> </div> <button> Oppdater! </button> </div> 10 ganger enklere å lese den her enn i notisblokk Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Finnes det slike bokser som man kan benytte seg av HTML hele veien? Hva mener du? Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 29. april 2011 Forfatter Del Skrevet 29. april 2011 I slutten av scriptet kommer det opp: Ferdig! (eller noe i den duren). Jeg vil bruke HTML i Ferdig!-delen, men jeg vet ikke hvordan man får det til:( Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Det er bare å skrive HTML det For eksempel html('<p style="font-size:30px;">Ferdig!</p>') Eller hvis du vil vise det et annet sted på siden (annen div) så endrer du #randomArea til den diven. $("#hei").html('<p style="font-size:30px;">Ferdig!</p>') Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 10. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2011 Skal teste det så fort jeg får tid:D Skal ha et bilde i slutten der, men det funket ikke med det første:( Men hu hei, nå må jeg se å komme i gang med oppgaven om datamaskinens historie! Jeg tenker alt for mye på "tragedien" i spotify free... Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 12. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2011 Har testet det godt nok nå, feilen var at jeg brukte dobbelt anførelsestegn (") isteden for enkelt (') i deler av teksten. Setter den som løst, jeg. Takk! Lenke til kommentar
Occi Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 10 ganger enklere å lese den her enn i notisblokk Om du bruker notisblokka til Windows så anbefaler jeg deg å prøve ut noe som hjelper deg mer på vei med highlighting osv. Om du ikke har lyst å hive deg ut i større prosjekter som f. eks Netbeans er ypperlig for, i alle fall prøv Notepad++ som er et godt alternativ om du ikke driver med større prosjekter! Det er heller uvanlig å kode noe i en editor som ikke har highlighting, vil jeg nå påstå Gir deg selv bare mer unødvendig arbeid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå