Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ulike hastigheter på inn/ut på dual speed linjer

Anbefalte innlegg

En kompis og meg sliter litt med hastigheten mellom maskinene våre. Vi er begge på 10mbit linje, og jeg har satt opp ftp på min maskin. Når han laster opp til meg får han 900-1100kB/s. Når han laster ned fra meg får han 60-80 kB/s. Dette skjedde etter at han installerte en ny disk på sin maskin, før fikk vi full speed begge veier.

Noen som har vært borti noe lignende før eller har noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, har satt opp BPFTP uten noen speed limit. Vi er på BBF linje begge to. Har andre kompise på BBF som får full hastighet hele tiden, bare ikke han ene karen her. Og det som er så merkelig som jeg sa er at han får full speed ved opplasting og svært begrenset hastighet ved nedlastning. Han burde ligge på 900-1100 kB/s om han er alene på linjen, slik andre får. Men det oppnåes kun ved opplastning.. skjønner det ikke jeg.

Xvani: Har nok testere, ellers takk ;)

Lenke til kommentar

Litt usikker på hva som gjør dette, men tenkte jeg bare skulle mase litt om topic. Dual linje? Kall det heller Sync linje eller 10/10 linje. Dual linje høres nokså grilldress ut.

[ontopic]Har denne fyren forsøkt å laste ned fra andre enn deg? Om det går bra og du får uploadet fint til andre kan jeg ikke annet enn å anbefale deg å ringe til Bredbåndsfabrikken, selv om de nesten er konkurs i norge, så må de vel ha support her. Håper du slipper å snakke med de på support i sverige, da tror jeg at jeg ville tatt det på engelsk[/ontopic]

. · • Chief • · '

Lenke til kommentar

Jah.. duplex var det jeg mente å skrive.. uansett er det 10mbit inn og ut.

Det er jo bare svenskejævler på det support nummeret, blir viderekoblet til Sverige når man ringer teknisk support. Vel, vel. Bare å prøve.

Lenke til kommentar

Testet andre programmer?

Testet andre ftp servere?

Testet andre ftp klienter?

Tester irc/dcc?

Tester icq msn?

Testet web?

Meningsløst å klage om man ikke har testet en del syns nå jeg.

Noe firewalls / ting? Får han over 80k /sec om han laster ned fra andre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...