Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Treg email-forwarding via mydomain

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har registrert et domene via mydomain.com og bruker dem til å forwarde noen email-alias for dette domenet.

Problemet er at dette tar år og dag - mailer kan fort ta en time eller to før de dukker opp - jeg har kjørt tester med å sende samme email til epostaliaset jeg har satt opp og direkte til min hovedkonto og mens eposter sendt direkte dukker opp i løpet av sekunder, så kommer epostene som blir forwardet som regel minst en halvtime senere, og ofte dukker de ikke opp før over en time etterpå. I enkelte tilfeller er det snakk om mange timer.

Har noen forslag til hva jeg kan gjøre for å fikse dette? Vil det hjelpe å skifte domene-registrator, eller er dette et generelt problem med email-forwarding? Jeg har kun behov for email-forwarding for dette domenet, så ikke så lysten på å gå for dyre løsninger med full web-host...

Endret av Zork
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Kan det være isp'en din (eller hvor du har hovedkontoen din) kjører noe antispam som sinker trafikken fra ukjente hosts?

Hadde samme problemet her hos meg, og fikk forklart at siden avsenders domene ikke var kjent ble ikke de(t) første forsøk på å sende mailen godtatt - derfor forsinkelsen.

Var et navn også på dette, men har helt glemt det.

Etter hva jeg leste meg frem til i ettertid ser det ut som dette en mye brukt antispam-teknikk.

Lenke til kommentar

Sendte dem en mail og fikk til svar at:

I have verified with our technicians that there is not a way to speed up traffic on this particular service. Due to the nature of the service it is heavily used by customers which can lead to delays in delivery during peak usage times. I would recommend looking into our email hosting packages which will provide better speed. Please let me know if I can be of further assistance.

Så det ser ut som om det er planen deres at det skal gå tregt slik at man oppgraderer til deres 'email hosting service'...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...