Doktor Progg Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Jeg posta et spørsmål i NESTEN samme stil for litt siden, men ivrig som jeg er etter ny pc, kjører jeg på igjen! Hvis ikke Abit's IC7-G kort ramler endel i pris innen slutten av september, ser det ut som jeg kommer til å handle IC7 istedet. Meninga var også å handle en 250gb WD disk, men har nå begynt å vurdere å ta 2 120gb istedet. Fra før har jeg en 120gb og en 30gb + en DVD-brenner og en CD-RW brenner. Spørsmålet lyder som følger: Trenger jeg en ekstra IDE kontroller for å få kjørt alt jeg har av disker og optiske enheter? Presise svar tygges, svelges og rapes opp som takk (dette var hyggelig ment). Lenke til kommentar
Doktor Progg Skrevet 25. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2003 Ingen?????? Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 De 4 enhetene du har fra før kommer til å fylle alle IDE portene på kortet. Dersom du kjøper 2 stk 120GB disker kan du sette disse opp på SATAkontrolleren. (du kan bruker SATA-IDE konvertere) Lenke til kommentar
jcs0607 Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 siden abit ic-7 ikke har raid må du nok gå til innkjøp av en IDE kontroller med to kanaler hvis du skal kjøpe 2 120GB disker. http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...15&GrpID=8&s=pl hvis du bare skal ha en disk til kjøper du en kontroller med en kanal eller kjøpe s-ata konvertere Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 siden abit ic-7 ikke har raid må du nok gå til innkjøp av en IDE kontroller med to kanaler hvis du skal kjøpe 2 120GB disker. IC7 har raid, det inkluderer nemlig ICH5-R sørsiden. Dermed er det 2 SATA porter integrert på brikkesettet som støtter raid 0. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå