Kortsluttning Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Hei Har en data som skrur seg av ca 1 gang i døgnet, og starter halveis opp igjen. Da må jeg trykke på reset for å få den i gang igjen. Dataen er 4 år gammel, og har kjørt 24 timer i døgnet. Har hørt at det er noe galt med hardware, og fått tilbud på en ny. Jeg vil likevel åpne den opp å blåse den rein for støv før jeg sender den inn. Se om noe er svidd osv. Er det noen flere enkle ting man kan gjøre for å sjekke at alt er i orden? Takker så mye om noen gidder å ta seg tid til svare:) Lenke til kommentar
xstnc Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Hei Har en data som skrur seg av ca 1 gang i døgnet, og starter halveis opp igjen. Da må jeg trykke på reset for å få den i gang igjen. Dataen er 4 år gammel, og har kjørt 24 timer i døgnet. Har hørt at det er noe galt med hardware, og fått tilbud på en ny. Jeg vil likevel åpne den opp å blåse den rein for støv før jeg sender den inn. Se om noe er svidd osv. Er det noen flere enkle ting man kan gjøre for å sjekke at alt er i orden? Takker så mye om noen gidder å ta seg tid til svare:) Har du fått vite noe om hvilke deler som er defekte? Om du ikke har testet harddisk og minne, så er dette absolutt å anbefale! Lenke til kommentar
Kortsluttning Skrevet 20. april 2011 Forfatter Del Skrevet 20. april 2011 Fikk bare beskjed om at detvar noe galt med hardware:S Er det noe enkel måte jeg kan teste hardisk og minne på? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 (endret) Hørres ut som et problem som ofte kan relateres til kondensatorer. Enten på hovedkort eller i kraftforsyningen PSU. 1. Se over hovedkort, etter blåste kondensatorer. De ser ut som bildet nedenfor. De som det kommer "gørr" opp av er ødelagte. 2. Finner du ingen, prøv PC med en ny kraftforsyning PSU. Endret 20. april 2011 av Thorsen Lenke til kommentar
xstnc Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Fikk bare beskjed om at detvar noe galt med hardware:S Er det noe enkel måte jeg kan teste hardisk og minne på? Minne kan enkelt testes med: http://www.memtest.org/ Greit å brenne ut en ISO fil på CD, for å så boote fra denne CDen. Vet du hvilken produsent det er av harddisk? Kondensator var også et godt tips Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå