Gå til innhold

BK: Björn Borg Reklame


Carman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si meg enig med Mr. Olsen.

God ide, men det mangler litt på selve gjennomføring og postprossesering.

Teksten på boxeren ser ut som den er limt på, og huden har fått en merkelig farge som ser ut som støy.

For å være litt positiv, det er som sagt en god ide, og det er lett å se hva det er for i ett reklameperspektiv.

Du har ett godt utgangspunkt her, men det kunne vært gjort mye bedre - det er dog sånt man lærer av, så det er bare å fortsette.

Lenke til kommentar

Går du på fotofagskole eller videregående?

 

Videregåendelærere kan ikke mye om foto så å legge mye vekt på hva de sier ville jeg ikke gjort.

 

VGS, men han har da vært fotograf i 40 år.. han var læreren til den andre fotolæreren da hun gikk der når det var fotolinje.. hun er vel et par og førti nå?

 

Så jeg vil si han kan en del foto...hmm.gif

Endret av Carman
Lenke til kommentar

Hei,

 

Denne gangen synes jeg kritikken blir litt for hard :ermm: . Det må også være greit å diskuterer kritikk så lenge det ikke er noen sure miner slik som i denne tråden :thumbup: ?

 

Synes at som reklame / produkt foto er dette svært bra.

 

Edit: typos

Endret av telealf
Lenke til kommentar

Må si meg enig med Mr. Olsen.

God ide, men det mangler litt på selve gjennomføring og postprossesering.

Teksten på boxeren ser ut som den er limt på, og huden har fått en merkelig farge som ser ut som støy.

For å være litt positiv, det er som sagt en god ide, og det er lett å se hva det er for i ett reklameperspektiv.

Du har ett godt utgangspunkt her, men det kunne vært gjort mye bedre - det er dog sånt man lærer av, så det er bare å fortsette.

 

Ser ikke slik ut her - teksten ser ikke limt på, og huden ser ikke ut som støy hos meg, kanskje smak og behag?

Lenke til kommentar

Huden ser helt jævlig ut, kort og godt...

 

Kvaliteten på bildet er ikke spesielt bra, annet til et 100x100px bilde, la oss ikke legge slangen under en stein og kalle det en mark.

 

 

Det blir feil om folk som tørr å si sin ærlige mening om bilder skal bli rakket ned på av andre, så skal andre vise medlidenhet og skryte bilder opp i sky for at fotografen skal tro godt om seg selv.

 

Livet er hardt, ikke ta det for noe annet...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Huden ser helt jævlig ut, kort og godt...

 

Kvaliteten på bildet er ikke spesielt bra, annet til et 100x100px bilde, la oss ikke legge slangen under en stein og kalle det en mark.

 

 

Det blir feil om folk som tørr å si sin ærlige mening om bilder skal bli rakket ned på av andre, så skal andre vise medlidenhet og skryte bilder opp i sky for at fotografen skal tro godt om seg selv.

 

Livet er hardt, ikke ta det for noe annet...

 

Nå er ikke meninger annet enn meninger, ingen fasit, så jeg forventer vel at du takler at andre ikke deler din mening, eller? At jeg stiller meg imot en påstand/mening er noe den som uttalte den får takle, da jeg kan ha et annet syn, du gjør kanskje bra med å dempe egen "offerolle" her.

Lenke til kommentar

Det var da voldsomt så kritiske enkelte var her, da. Jeg synes bildet ble bra, jeg! :)

 

Du er inne på noe essensielt mtp hvor du poster dette.

 

Angående bildet syns også jeg det er ganske bra. Tilbøyelig til å være litt enig i Mr.Olsen, men føler at det er ganske bra i forhold til mange andre portretter som presenteres her.

Ikke fotofag-bra nok kanskje.

Lenke til kommentar

Man kan ikke kommentere og sammenlikne bilder her inne på bildekritikken, man må se hvordan bildet er i forhold til sjangeren sin (Et godt reklamefoto/Fasion bør ha mye høyere kvalitet enn en godt feriebilde...)

 

Du kan ikke sammenlikne et low-key akt-bilde med et artsbilde av en kongeørn og si at akt-bildet er altfor mørkt i forhold til ørnebildet.

 

Se ann fotografen, se ann formålet med bildet, oppgaven, kravet til slike bilder og gjennomførelse, både teknisk og idèmessig.

Lenke til kommentar

Det var da voldsomt så kritiske enkelte var her, da. Jeg synes bildet ble bra, jeg! :)

 

Du er inne på noe essensielt mtp hvor du poster dette.

 

Angående bildet syns også jeg det er ganske bra. Tilbøyelig til å være litt enig i Mr.Olsen, men føler at det er ganske bra i forhold til mange andre portretter som presenteres her.

Ikke fotofag-bra nok kanskje.

 

Det jeg mente var at dette i utgangspunktet er en skoleoppgave, og da bør man ta utgangspunkt i dèt, og ikke i kravene til en profesjonell fotografs perfeksjon.

Lenke til kommentar

Det jeg mente var at dette i utgangspunktet er en skoleoppgave, og da bør man ta utgangspunkt i dèt, og ikke i kravene til en profesjonell fotografs perfeksjon.

Det er faktisk uvesentlig i og med at bildet er postet i bildekritikken. Hvis man kun ønsker en klapp på ryggen eller vise frem bildet, så er måndstråden stedet for å poste bildet.

 

Men det er klart at skal man komme med kritikk, så skal det ikke gjøres som første post etter trådstarter. Den inneholder nemlig ingen informasjon om hva som er galt, eller hva som bør forbedres.

 

For de som vil ha kritikk, eller skal gi kritikk, så kan denne linken anbefales.

Lenke til kommentar

Det største problemet er at bildet er litt kaos med mye urenheter. Det mangler rett & slett en litt mere polert finish. Her er ett lite eksempel etter ca 5 minutter i photoshop. Såklart umulig å jobbe med en fil som alleredet har blitt messed up, og (sannynligvis?) trukket opp ned litt i hytt & pine med eksponeringen. Så overgangene mellom lys/skygge er ganske ille. Men en kjapp S/H konvertering og litt patch tool goes a long way. Her er en før/etter versjon

post-134150-0-22888500-1303773097_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det blir feil om folk som tørr å si sin ærlige mening om bilder skal bli rakket ned på av andre, så skal andre vise medlidenhet og skryte bilder opp i sky for at fotografen skal tro godt om seg selv.

 

Livet er hardt, ikke ta det for noe annet...

hei,

 

Jeg er en av de som ikke er enige i den harde kritikken. Er jeg da en av de som "rakker ned på andre", eller viser "medlitenhet og skyter bilder opp i sky"? Såvidt jeg kan se finner ikke jeg noen slike innlegg her med unntak av det som er sitert over.

 

Livet er hardt nok om ikke noen skal gjøre det verre ved unødig hard ikke-konstruktiv kritikk :!: Kritikk som "gjennomføringen og postprosessingen kunne vært mye bedre..." tilfører vel ikke så mye i form av læring?

 

Skal vi så være enige i å fortsette kritikk uten å komme med unødige sleivspark som "rakket ned på av andre" når det dreier seg om bare uenighet? For det er vel fortsatt lov å ha andre meninger enn Mr Olsen :cool:

Lenke til kommentar

Rart at etter 3-4 negative kommentarer på et bilde så kommer det et par som skryter bildene opp i skyene.

 

De fleste blir bedre av at deres feil blir påpekt, ikke hva som er bra.

Så folk som synes dette var et superbra reklamebilde har enten lave krav til bilder, liten kunnskap/dårlig øye, eller en rævslikker.

 

Det som er interessant er toleransen til traverne her inne (er ikke mange igjen nå) på hvor mye smisk man skal tolerere i bildeKRITIKKEN!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...