Gå til innhold

Bible, A Closer Look


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt ironisk må en jo si at det er når en såkalt "religiøs leder" kommer med følgende utsagn:

 

It is not at all logical to simply accept a belief system because it was passed down to you by your parents. After all, what if it is not correct? A system for belief should be based upon sound principles of reasoning and understanding, rather than feelings and emotions.

 

:D

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Peace2 ga lenke, vi skal diskutere? skal eg også begynne og spamme ned forumet med lenker som folk skal diskutere?

http://www.bibel.no/

 

Diskuter!

 

Enten det, ellers så er det URL'en som skal diskuteres her, fra et religiøst perspektiv.

La oss ta en nærmere titt:

institutealislam.com/bible-a-closer-look-by-shaikh-yusuf-estes/

"Institute" og "Islam"? Skeptisk til nøytraliteten fra første sekund her.

.COM? Er det en kommersiell side?

Endret av O3K
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Koranen er en brutal røver bok, bassert på en spinnvill, fri fantasi.

 

facepalm.jpg

 

 

*sigh*

 

At det var?

 

Nå kunne jeg like gjerne ha sagt "Max Mekker er en tulling", eller at "Brann er bedre enn Rosenborg", uten at det på noen som helst måte hadde avveket fra trådens tema, som er : [insert random topic here]

 

Vedkommende poster en link til en islamistisk's side som tolker bibelen og kommer med "selvmotsigende" informasjon, ikke ulikt hvordan ateister/kristne kritiserer islam.

 

Vedkommende (peace2) informerer ikke, ei heller legger han opp til debatt.. Han bedriverer snarere med forkynning, hvor en hver person som kritiserer åpenbare mangler ved hans religion,eller hans måte å tolke bevis (Hvor Koranen er eneste bevis som er akseptert) blir automatisk satt på "block", som "ignorante mennesker som ikke har funnet den rette guden ennå".

 

Så, for å komme tilbake til trådens tema som er .... ..... ..... .....

 

Koranen er en tullete eventyr bok? .. Eller var det om at COD:MW2 er bedre enn COD:BO?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Koranen er en brutal røver bok, bassert på en spinnvill, fri fantasi.

 

facepalm.jpg

 

 

*sigh*

 

At det var?

 

Nå kunne jeg like gjerne ha sagt "Max Mekker er en tulling", eller at "Brann er bedre enn Rosenborg", uten at det på noen som helst måte hadde avveket fra trådens tema, som er : [insert random topic here]

 

Vedkommende poster en link til en islamistisk's side som tolker bibelen og kommer med "selvmotsigende" informasjon, ikke ulikt hvordan ateister/kristne kritiserer islam.

 

Vedkommende (peace2) informerer ikke, ei heller legger han opp til debatt.. Han bedriverer snarere med forkynning, hvor en hver person som kritiserer åpenbare mangler ved hans religion,eller hans måte å tolke bevis (Hvor Koranen er eneste bevis som er akseptert) blir automatisk satt på "block", som "ignorante mennesker som ikke har funnet den rette guden ennå".

 

Så, for å komme tilbake til trådens tema som er .... ..... ..... .....

 

Koranen er en tullete eventyr bok? .. Eller var det om at COD:MW2 er bedre enn COD:BO?

 

Greier du å skrive et innlegg med flere store ord basert på enda mer piss og eller?

 

Du dummet deg ut med en kommentar som var off topic, selv om OP ikke poster retningslinjer i tråden sin så gir ikke det deg rett til å automatisk rakke ned på Koranen.

 

Henviser tilbake til førsteposten min.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Koranen er en brutal røver bok, bassert på en spinnvill, fri fantasi.

 

facepalm.jpg

 

 

*sigh*

 

At det var?

 

Nå kunne jeg like gjerne ha sagt "Max Mekker er en tulling", eller at "Brann er bedre enn Rosenborg", uten at det på noen som helst måte hadde avveket fra trådens tema, som er : [insert random topic here]

 

Vedkommende poster en link til en islamistisk's side som tolker bibelen og kommer med "selvmotsigende" informasjon, ikke ulikt hvordan ateister/kristne kritiserer islam.

 

Vedkommende (peace2) informerer ikke, ei heller legger han opp til debatt.. Han bedriverer snarere med forkynning, hvor en hver person som kritiserer åpenbare mangler ved hans religion,eller hans måte å tolke bevis (Hvor Koranen er eneste bevis som er akseptert) blir automatisk satt på "block", som "ignorante mennesker som ikke har funnet den rette guden ennå".

 

Så, for å komme tilbake til trådens tema som er .... ..... ..... .....

 

Koranen er en tullete eventyr bok? .. Eller var det om at COD:MW2 er bedre enn COD:BO?

 

Greier du å skrive et innlegg med flere store ord basert på enda mer piss og eller?

 

Du dummet deg ut med en kommentar som var off topic, selv om OP ikke poster retningslinjer i tråden sin så gir ikke det deg rett til å automatisk rakke ned på Koranen.

 

Henviser tilbake til førsteposten min.

 

 

Jeg rakker ikke ned på koranen. Jeg poengterer et faktum. Koranen er, lik Bibelen, bøker i hovedsak bassert på eventyrhistorier og tull.

 

Det er nettopp derfor det kalles tro, ikke "viten".

 

Både bibelen og koranen strider begge mot en hver form for rasjonalitet og logikk, bassert på kunnskap og informasjon vi har tilegnet oss gjennom historien.

 

Tro er ikke etterprøvbart. Det essensielle i naturvitenskapen er at den i hovedsak kan dekkes av fakta.

 

Vennligst gjør deg selv en tjeneste, og ikke post, uten at du har tenkt deg om (Og bassert på det jeg har sett av deg, så langt.. Så bør du kanskje ikke poste likevel). Det får deg til å fremstå som en klovn.

 

Tilbake til tema.. Som var?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Føl deg gjerne fri til å legge premissene for trådens fremtidige tema, som i hovedsak har utspring i en persons "nedrakkelse" av Bibelen, gjennom en islamistisk side, for å fremme sin egen tro (Islam)

 

 

Mitt første innlegg var et faktum, fremmet gjennom en påstand som kan backes opp av saklig informasjon. Ditt innlegg var et angrep på mitt innlegg, med et påfølgende tilsvar fra meg.

Endret av NinjaGaiden
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det at Koranen ikke har viket vekk fra sitt opprinnelige språk taler ikke for at den er Guds ord til mennesket. Uansett er dette irrelevant for en sann muslim da Koranen selv påpeker at ethvert barn av Gud, på tross av sin religiøse tilhørighet, vil vende tilbake til Gud så lenge de kappes i å gjøre det gode.

Endret av Dr. Van Nostrand
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Føl deg gjerne fri til å legge premissene for trådens fremtidige tema, som i hovedsak har utspring i en persons "nedrakkelse" av Bibelen, gjennom en islamistisk side, for å fremme sin egen tro (Islam)

 

 

Mitt første innlegg var et faktum, fremmet gjennom en påstand som kan backes opp av saklig informasjon. Ditt innlegg var et angrep på mitt innlegg, med et påfølgende tilsvar fra meg.

 

Ja, fordi førsteinnlegget ditt var jo stappfullt av gode dokumenterte kilder som kunne backe opp det du skrev. Eller vent..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...