simon1994 Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Hei! jeg vurderer å lage et lite musikkstudio hjemme og lurte derfor på hvilke ting som er lurt å skaffe seg først. Har tenkt til å lage musikk som hip hop og house/trance og dubstep. Hadde også vært bra om noen hadde noen anbefalinger om MIDI-keyboard osv! Lenke til kommentar
OpelSenator Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Hei Har gjort det samme Jeg har 2 Datamaskiner.. subwoofer, Mixer, Delefilter, Og en platespiller Menne veit du om hvor jeg kan finne Instrumentale melomdier til Musikk? Som "Gigi D'Agostino i,ll fly with you" er ganske kjent og derfor tenkte jeg att jeg kunne mixe en Veit du hvor jeg finner Bare stemmen i sangen ? har leita og jeg finner ikke noe Takk for svar Lenke til kommentar
.Kim Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 Hei Har gjort det samme Jeg har 2 Datamaskiner.. subwoofer, Mixer, Delefilter, Og en platespiller Menne veit du om hvor jeg kan finne Instrumentale melomdier til Musikk? Som "Gigi D'Agostino i,ll fly with you" er ganske kjent og derfor tenkte jeg att jeg kunne mixe en Veit du hvor jeg finner Bare stemmen i sangen ? har leita og jeg finner ikke noe Takk for svar Det er mulig å lage en Acapella(Bare stemmen) av en sang. Her har du en guide fra youtube som forklarer litt: Lenke til kommentar
Fuglesnerk Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Hei du. Har selv drevet med musikk i mange år og har et par tips å komme med. Først og fremst må du kjøpe deg et musikkprogram. Det finnes mange alternativer, men jeg personlig vil anbefale deg ableton live 8 (9'ern kommer snart). Deretter trenger du et par monitorere og et lydkort, dette finner du LETT på finn.no (Her ligger et par billig) Og et lydkort som jeg selv har brukt og jeg anbefaler HER. Når du har dette anbefaler jeg å fikse deg en form for akkustisk behandling på rommet du vil jobbe i. Dette kan du enten lage selv relativt billig, eller kjøpe profesjonelt i alle mulige prisklasser. Selvsagt kan du lage musikk og lære deg ting lenge før dette, men et program å jobbe i er det viktigste. Du trenger IKKE kjøpe masse synther og dritt! Lær deg programmet du jobber i og jobb med det frem til du kan det ut og inn. Alle synther gjør akkurat det samme på forskjellige måter (enkelt forklart). Trenger du mer hjelp eller det er andre ting du lurer på kan du bare spørre Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå