svas Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Hei, Har nå innstallert WinXP på min nye Shuttle. Har 2 HDer og 1 CD-rom. På den ene HDen var det allerede en partisjon og masse data og den var satt opp som slave på samme controller som CD-rommen. Den andre HDen var satt opp som Master på hoved-controlleren. Likevel når jeg nå har startet opp ligger operativsystemet på e: mens den disken som hadde mye data før har fått c: . Er det mulig å gjøre om slik at WinXP kan få tilbake c: ? Lenke til kommentar
Misshaped Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Ikke for å kapre tråden, men jeg har samme problem. OS hd'en har c:, men dvd og brenneren har henholdsvis h: og d: menst den andre hd'en har e:. Vil gjerne få byttet dette til noe mer normalt (c,d,e og f) Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Har samme problemet jeg også oset ligger på d: men jeg vil ha det til c: Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Du kan forandre stasjonene på partisjonene/diskene ved å gå inn i Adminstrate Tools -> Computer Managment -> Klikk på Disk Managment -> Høyreklikk på stasjonen du ønsker å forandre -> Velg Change driver letter and path -> velg det nye navnet på stasjonen. Lykke til. Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Kontrol panel -> Administrativ tool- >computer management -> disk managament Lenke til kommentar
svas Skrevet 24. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2003 Fikk til alle partisjonene utenom boot-partisjonen. Men det kan jeg kanskje klare å forandre når jeg har innstallert Partition Magic?! Takk for tipsene Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 partitionmagic er også en måte å gjøre det på, det er bedre, for alle relasjonene til den stasjonsbokstaven blir byttet om til ny bokstav Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Ingenting er så vanskelig som å holde orden på stasjonsbokstaver når du installerer windows. Før installasjon pleier jeg å koble fra alle harddisker/CD-rom som ikke er nødvendig, samt bruke partition magic til å skjule alle partisjoner, utenom den jeg skal installere windows på. På den måten pleier det å funker greit. Lenke til kommentar
Jon A. Feet Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 For all del, når du har installert software ikke bruk logical disk manager til å endre stasjons bokstav, da får du bare problemer i hytt og gevær. Gjør det gjerne før software inst, på disken men ikke etter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå