Gå til innhold

CRC-feil på .nrg-filer, men bare på noen maskiner....?

Anbefalte innlegg

Jeg er en lat mann som alltid lager .nrg-filer av spillene mine og finner en crack på nett, CDer er for tungvint. Men jeg har kommet over et litt rart problem nå. Skulle installere et spill i dag og fikk plutselig en haug med meldinger om CRC-feil i filene på "CDen." Jeg har brukt filene før og vet at de fungerer/har fungert tidligere. Derfor prøvde jeg på en annen maskin, og der fungerte filene helt utmerket. Så jeg lagde nye .nrg-filer og prøvde igjen. Samme problemet. Til slutt brukte jeg Nero ImageDrive på den maskinen der det funker og delte hele den virtuelle CD-ROMen slik at jeg kunne hente alt derfra på den maskinen som har problemer. Og det virket. Har også prøvd å reinstallere Nero på problemmaskinen, uten at det hjalp. Med andre ord: den ene maskinen min finner CRC-feil på .nrg-filer som åpenbart fungerer, men bare så lenge de er mountet på nettopp den maskinen, uansett hvilken disk filene ligger på. Testet flere andre spill og fant ut at problemet også gjelder bin/cue og antagelig alle andre iso-formater som måtte finnes der ute.

Jeg er litt forvirret, jeg... noen forslag?

Edit: bin/cue-problemet kommer med DeamonTools, problemet er altså ikke bare knyttet til ImageDrive.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

et lite skudd i mørket: det kan ha gått noe føyken med en minnebrikke :shrug: . Hvis filen adresseres gjennom en defekt minnesektor kan det forårsake slike feilmeldinger, har selv opplevd det :grumpy: Er ikke sikkert det er feilen, men prøv å kjør et program som heter memtest (søk på nettet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...