Gå til innhold

Ned 5-7kg til juni. Tips/anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En kjapp metode er å multiplisere din nåværende vekt med følgende tall:

Vekten avtar hvis du inntar 27 kalorier (kcal) multiplisert med vekten i kilo

Stabil vekt: 34 kalorier (kcal) multiplisert med vekten i kilo

Økende vekt: 40 kalorier (kcal) multiplisert med vekten i kilo

Eksempel Du veier 70 kilo. Vekten vil da være stabil hvis du inntar 34 x 70 = 2380 kalorier (kcal) pr. dag. Denne metoden tar ikke hensyn til kjønn, alder og aktivitetsnivået og er derfor lite presis.

På meg, 27 X 81kg = 2187kcal. Om spiser mindre enn 2000kcal per dag, skulle jeg vell klare noen kilo til Juni mon tro?

Fant den saken der http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&task=view&id=3558&Itemid=55:

Lenke til kommentar

Jeg kjørte en periode Gerilja cardio. Kjørte 6-8 minutters oppvarming (jogging), ca. 160 meters spurt, før jeg hadde lett jogg 40 meter. Var meningen å kjøre 8 spurter, men det hadde jeg ikke sjans til de første 3 gangene. (20 sekund spurt, 10 sekund gange/jogg)

Hadde 3 sett i 4 uker, og gikk ned rundt 1 kg i uken. Spiste "normalt". Mister litt matlyst av programmet, ettersom man blir småkvalm av å presse seg slik.

Har flere ganger tenk på å starte igjen, men det var såpass ubehagelig at jeg ikke har klart å starte opp igjen. Jeg kan garantere at det virker, men det er langt tyngre enn det høres ut...

Hele "programmet" inklusive oppvarming er stort sett unnagjort på 15 minutt! Greit å jogge/gå ut litt syre etterpå, men jeg hadde aldri energi til slikt.

Lenke til kommentar

For mannen i gata er geriljakardio bare en motivasjonsdreper.

Du har rett. Kaloriunderskudd men godt kosthold kombinert med cardio gjør susen. Pluss selvkontroll i massevis. Klarer du alt det er du godt på vei.

Kardio er "unødvendig". Avhengig av målsetning, så klart. Men det meste kan løses via kosten.

Ønsker man å gå ned i fett men beholde muskelmasse ville jeg heller trent styrke enn kardio.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

For mannen i gata er geriljakardio bare en motivasjonsdreper.

Du har rett. Kaloriunderskudd men godt kosthold kombinert med cardio gjør susen. Pluss selvkontroll i massevis. Klarer du alt det er du godt på vei.

Kardio er "unødvendig". Avhengig av målsetning, så klart. Men det meste kan løses via kosten.

Ønsker man å gå ned i fett men beholde muskelmasse ville jeg heller trent styrke enn kardio.

Cardio er så mangt. 40-50min kjapp gange før frokost mister en ikke mye muskler av. Fett derimot, det renner av!

EDIT: flott kalkulator fra siden mrluni postet lenger opp: http://www.gurgle.be/kcalcalc.html

Endret av lperik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...