MrLuni Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Ned 5-7kg til juni. Tips/anbefalinger? Jeg veit hva jeg må gjøre. Spise magert, aller mest proteiner, mindre kalorier enn man forbrenner, kondisjon. Er interessert å høre om hvordan andre ville gjort det Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Du har rett. Kaloriunderskudd men godt kosthold kombinert med cardio gjør susen. Pluss selvkontroll i massevis. Klarer du alt det er du godt på vei. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 19. april 2011 Forfatter Del Skrevet 19. april 2011 En mann forbrenner vell rundt 2400kcal pr dag uten noe spes arbeid? Lenke til kommentar
kallepetrus Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Ganske individuelt, men tallet er nok ikke helt på jordet. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 19. april 2011 Forfatter Del Skrevet 19. april 2011 En kjapp metode er å multiplisere din nåværende vekt med følgende tall: Vekten avtar hvis du inntar 27 kalorier (kcal) multiplisert med vekten i kilo Stabil vekt: 34 kalorier (kcal) multiplisert med vekten i kilo Økende vekt: 40 kalorier (kcal) multiplisert med vekten i kilo Eksempel Du veier 70 kilo. Vekten vil da være stabil hvis du inntar 34 x 70 = 2380 kalorier (kcal) pr. dag. Denne metoden tar ikke hensyn til kjønn, alder og aktivitetsnivået og er derfor lite presis. På meg, 27 X 81kg = 2187kcal. Om spiser mindre enn 2000kcal per dag, skulle jeg vell klare noen kilo til Juni mon tro? Fant den saken der http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&task=view&id=3558&Itemid=55: Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Reduser kaloriinntaket ja, men ikke ta helt av. Finn en passende mengde sånn at treningsmengden og underskuddet til sammen gir en nedgang du kan leve med. http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/why-big-caloric-deficits-and-lots-of-activity-can-hurt-fat-loss.html Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Jeg kjørte en periode Gerilja cardio. Kjørte 6-8 minutters oppvarming (jogging), ca. 160 meters spurt, før jeg hadde lett jogg 40 meter. Var meningen å kjøre 8 spurter, men det hadde jeg ikke sjans til de første 3 gangene. (20 sekund spurt, 10 sekund gange/jogg) Hadde 3 sett i 4 uker, og gikk ned rundt 1 kg i uken. Spiste "normalt". Mister litt matlyst av programmet, ettersom man blir småkvalm av å presse seg slik. Har flere ganger tenk på å starte igjen, men det var såpass ubehagelig at jeg ikke har klart å starte opp igjen. Jeg kan garantere at det virker, men det er langt tyngre enn det høres ut... Hele "programmet" inklusive oppvarming er stort sett unnagjort på 15 minutt! Greit å jogge/gå ut litt syre etterpå, men jeg hadde aldri energi til slikt. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 For mannen i gata er geriljakardio bare en motivasjonsdreper. Du har rett. Kaloriunderskudd men godt kosthold kombinert med cardio gjør susen. Pluss selvkontroll i massevis. Klarer du alt det er du godt på vei. Kardio er "unødvendig". Avhengig av målsetning, så klart. Men det meste kan løses via kosten. Ønsker man å gå ned i fett men beholde muskelmasse ville jeg heller trent styrke enn kardio. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 21. april 2011 Forfatter Del Skrevet 21. april 2011 Trener styrke, men er nok sikker på at det trengs kardio i tillegg for at det skal gå ned raskere. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Google PSMF, kjappere diett finnes vel ikke enda.... Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Selvsagt kan man gå ned i vekt kun via maten, men det mest effektive er jo en blanding av mosjon og kaloriunderskudd? Enklere også kanskje, istedet for å ta alt fra maten og så ligge enda lavere på kaloriene for å få det samme resultatet. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 (endret) For mannen i gata er geriljakardio bare en motivasjonsdreper. Du har rett. Kaloriunderskudd men godt kosthold kombinert med cardio gjør susen. Pluss selvkontroll i massevis. Klarer du alt det er du godt på vei. Kardio er "unødvendig". Avhengig av målsetning, så klart. Men det meste kan løses via kosten. Ønsker man å gå ned i fett men beholde muskelmasse ville jeg heller trent styrke enn kardio. Cardio er så mangt. 40-50min kjapp gange før frokost mister en ikke mye muskler av. Fett derimot, det renner av! EDIT: flott kalkulator fra siden mrluni postet lenger opp: http://www.gurgle.be/kcalcalc.html Endret 4. mai 2011 av lperik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå