AreS90 Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Hei Jeg er litt interresert i å finne informasjon om bestefaren min. Jeg fant et gammelt dokument hvor han hadde skrevet ned at han var i slaget ved Stalingrad, inkludert hvilke divisjon, regiment og kompani han var i. Finnes det noe sted hvor jeg kan søke med denne informasjonen? Lenke til kommentar
abrj Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Kanskje militæret til det landet han kjempet for har noe mer informasjon? Lenke til kommentar
Karmany. Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Hvilken side kjempet han for? Fallt han? Lenke til kommentar
AreS90 Skrevet 19. april 2011 Forfatter Del Skrevet 19. april 2011 Hvilken side kjempet han for? Fallt han? Han kjempte på aksemaktene sin side. I den rumenske hæren. Han var krigsfange i sovjet i 7 år. Han døde dessverre for noen år siden, så jeg fikk aldri spurt ham om noe. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Beklager hvis dette ikke er til hjelp, men har du mulighet til å snakke med din bestemor og andre slektninger som har vært nær bestefaren din? Da inkludert venner. Han har helt sikkert fortalt en del til sine nærmeste. Lenke til kommentar
AreS90 Skrevet 20. april 2011 Forfatter Del Skrevet 20. april 2011 Beklager hvis dette ikke er til hjelp, men har du mulighet til å snakke med din bestemor og andre slektninger som har vært nær bestefaren din? Da inkludert venner. Han har helt sikkert fortalt en del til sine nærmeste. Min bestemor har Alzheimer og dessverre veldig vanskelig å kommunisere med. Videre sier min mor at krigen var ikke noe som ble snakket om i hjemmet. I dokumentet han skrev nevnte han noen navn fra arbeidsleiren han var på. Jeg prøvde et kjapt google søk, men fant ingenting. Finnes det noe sted hvor jeg kan se hvor de forskjellige troppene var plassert i slaget ved Stalingrad? Lenke til kommentar
Quote Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 (endret) Forståelig, bestemora mi har også Alzheimer. http://www.frontkjemper.info/index.php http://www.waffen-ss.no/Mainpage.htm Fant dessverre ikke noe mer enn det du kanskje allerede vet. Lykke til videre. Endret 20. april 2011 av Quote Lenke til kommentar
AreS90 Skrevet 21. april 2011 Forfatter Del Skrevet 21. april 2011 Jeg gjorde litt mer research på hvor i Stalingrad han kan ha vært. På wikipedia fant jeg dette bildet. Han nevner Don(elva som renner gjennom Stalingrad) "buen" i dokumentet. Wikipedia Finnes det andre bilder som kanskje kan vise mer? Lenke til kommentar
carlos92 Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Peder er et opprinnelig dansk mannsnavn dannet av det gamle svenske navnet Pädher. Opprinnelsen er navnet Peter som er dannet av det greske ordet petros, «stein» eller «klippe». Altså, min konklusjon er at Greifswald kjernekraftverk ved kystbyen Lubmin nord for byen Greifswald i Mecklenburg-Vorpommern i det nordøstlige Tyskland er et nå nedlagt kjernekraftverk og kraftvarmeverk, som produserte elektrisk kraft og sørgte for lokal fjernvarme i området. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå