Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Har hørt at BMW har mange feil, noen som har erfaringer?

Anbefalte innlegg

Så langt har jeg hatt to VW Golf, og de har vært noen drittbiler begge to.

Nå har jeg veldig lyst på en BMW, men jeg tørr ikke kjøpe hvis det er biler med mye feil på.

Jeg er en ung student, så det blir en gammel bil, 97-01 modell.

Noen her som har BWM? Hva er din erfaring?

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, så du er opptatt av biløkonomi og du ønsker billig bil og fortrinnsvis en BMW. Er vanskelig å sammenligne BMW og golf på generelt grunnlag. Kikk litt på John sine sider og meld tilbake litt mer eksakt modell / motor / motor du sammenligner.

Jeg har ikke hatt BMW. Skulle jeg hatt en ville jeg ikke hatt 3 serien fra årstallet du sikter til pga dårlig image. Ville heller gått på 5-serie og en 520 eller 523. Ville også satset bensin, siden det lønner seg pga dyre dieselbiler. Hold deg også til modellene med kjede-register. BMW med manuell kasse er stor rift om, så jeg hadde vurdert automat.

Lenke til kommentar

Mange 3-serier har også gjort sin tjeneste i form av pakistanere som aldri har hørt om frostveske.

Ellers så er BMW gode biler, men kjøp 5-serie, så har BMW gode manuellkasser men automatkassene har eg hørt litt forskjellig om fra den tiden der.

Så lenge du får den riktige kassetypen dei bruker i 5 serie, eg husker ikkje definisjonen, men du finner mye info om bmw på det norske entusiastforumet bimmers.no

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Jeg vurderte å kjøpe en 320I E46 1999 modell en gang i tiden. Den hadde gått 210 000 kilometer, men var likevel svært god å kjøre. Motorlyden er fantastisk. Det manglet derimot litt krefter, så jeg ville heller sett på 323I eller 320I med 2,2 liter. Vær oppmerksom på at det sportslige preget til BMW innbyr til aktiv kjøring, så mange eksemplar er "sønderkjørt".

Har du sett prisen på forsikringen? Den er en del høyere enn de fleste andre merker.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt BMW. Skulle jeg hatt en ville jeg ikke hatt 3 serien fra årstallet du sikter til pga dårlig image. Ville heller gått på 5-serie og en 520 eller 523. Ville også satset bensin, siden det lønner seg pga dyre dieselbiler. Hold deg også til modellene med kjede-register. BMW med manuell kasse er stor rift om, så jeg hadde vurdert automat.

Jeg har selv en E39 520i. Det du nevner om manuelle kasser gjelder nok først og fremst 523i, siden 99% av dem kommer med automat. Men generelt ser de fleste etter automatgear på 5-serien. I 520i vil normalt manuelt gear være det beste kjøpet, i tillegg til at det passer motoren bedre (kanskje med unntak av 2,2-literen).

Det du konkluderer med vedr. image skjønner jeg ikke helt. Så vidt jeg vet er E46 solide biler, og mer ideell for unge studenter både mht. størrelse og driftskostnader.

Lenke til kommentar

BMW er gode biler, men problemet er som nevnt over: BMW er sportslige biler og de ber deg kjøre de litt hardt. Det er noe man merker selv også når man har kjørt noen BMWer

Så kommer neste problem: eierne. Har selv jaktet mye på en brukbar BMW 3 og 5 serie til under 100K på Østlandet. Problemet er at fordeling av eierne jeg møter når jeg drar og ser bilen er: 90% utlendinger som ikke har hørt om frostvæske, vegsalt og dårlige norske veier... Disse bilene er det bare å styre unna av min erfaring! Det lille som ofte er gjort med det er dårlig utført og ødeleggende for bilen, som billige senkesett, og jalla deler av alt fra bremser, til styling og "tuning" deler uten egentlig effekt.

De resterende 10% består av: 5% ungdom som hardkjører bilen, men som ikke vedlikeholder deretter, og de siste 5% er folk som faktisk har brukbare biler men overpriser de så til de grader uten at pruting er mulig...

Min erfaring er at det er rett og slett vanskelig å få en bra BMW 3 eller 5 serie (snakker minimum 320i eller 520i) til under 100000kr her på Østløandet i det minste

Andre problemer er at de er noe dyre på forsikring en andre biler, så her må du forhøre deg mye! Men verkstedene er bra og delene ha blitt billigere. Andre ting å være obs på er at det er mange importerte modeller i denne prisklassen, som må fornorskes litt med tanke på lys og slikt som igjen koster..

Se alltid etter BMW med kjede og ikke reim! Skifte av reim er dyr affære så her er det penger å spare i fremtiden!

Vær veldig OBS på rust i fronten på 3 serien! Finner ofte mye rust bak grillen og under panseret på de jeg har sett på.

Og så vil jeg anbefale å se etter bensinmodellene, da som nevn diesel modellene fort koster en del mer..

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

hei.

hadde bmw e39. super bil.............

har nå bmw e60, enda bedre.

Mange skiver inn on gul motor lame som lyser.

fikk det på min BMW lys lampe oh antispinn. antiskrens.

tok diagnose test. slange til motot hull på. og termostat.

Skiftet. bilen er super nu............. :w00t:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Veldig enig med Vesleengen. Det kommer veldig an på hvem som har hatt bilene og hvordan de er kjørt. Selv har jeg god erfaring med både Golf og Bmw. Toyota derimot var noe skuffende for meg og kvaliteten må være oppskrytt. Om en Toyota kjøres like hardt som en Bmw så er det nok ikke stort igjen av bilen.

Lenke til kommentar

Litt av en bump.

BMW har generelt sett noen klassiske feil med seg, men generelt sett så vil jeg ikke si at de er verre enn andre tilsvarende merker. Det største problemet er at noen blåser toppakningen, men det er ikke noe som burde skremme deg bort fra et potensielt kjøp.

Min personlige erfaring er bare småplukk og spot on på forventet levetid. Jeg byttet justeringsenheten og radiatoren, og skal gjøre en overhaling av kjølesystemet og servo. Sett bort fra det så er den ganske plettfri, og har gått glatt gjennom alle PKK siden den kom til Norge i 2006.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

Værste bilen jeg noengang har kjørt var en bmw, husker ikke modell eller noe annet, men for en drittbil. Til dens forsvar så var den vel blitt kjørt i stykker av eieren, men det ga meg ikke lyst på bmw for og si det slik.

Du vil ikke ha BMW igjen fordi du kjøpte en ihjelkjørt utgave? Si fra når du har funnet ut hvilken bil som ikke lar seg kjøres istykker. :)

Min erfaring med BMW er at det er komfortable biler å kjøre, med litt stell går de langt! Selv var jeg heldig å få kjøpt en utgave som ikke var ungdomskjørt, den nærmer seg 18 år nå men går fortsatt som en drøm. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...