Gå til innhold

jogge eller gå?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sier egentlig seg selv.

 

Jogging = høyere forbrenning pr time, raskere resultat, større påkjenning på bein og rygg

Gå = lavere forbrenning pr time, tregere resultat, mindre påkjenning

 

(sier ikke at beina/ryggen blir ødelagt av å jogge. Selv jogger jeg 4-5 ganger i uken. Man må bare vite at det er folk som har fått problemer pga jogging)

 

Kommer ann på din fysiske form. Klarer du å holde bra tempo når du jogger over lengre avstander så anbefaler jeg det. Du kan også gå i ulendt terreng eller i oppover bakker hvis jogging ikke er noe for deg akkurat nå. Er bedre enn å gå på asfalten :)

Lenke til kommentar

Hvor mye man forbrenner bestemmes ut i fra hvor langt man jogger eller går, ikke hvor fort man gjennomfører distansen. Derfor gir lik distanse likt kaloriforbruk.

Er dette seriøst? Isåfall er du helt på jordet.

 

Langdon

Ja, jeg var seriøs og nei, jeg var ikke på jordet. Det var en artikkel om det i en av de fire største avisene for ca en måned siden, men jeg fant ikke artikkelen nå.

Lenke til kommentar

Hvor mye man forbrenner bestemmes ut i fra hvor langt man jogger eller går, ikke hvor fort man gjennomfører distansen. Derfor gir lik distanse likt kaloriforbruk.

Er dette seriøst? Isåfall er du helt på jordet.

 

Langdon

Ja, jeg var seriøs og nei, jeg var ikke på jordet. Det var en artikkel om det i en av de fire største avisene for ca en måned siden, men jeg fant ikke artikkelen nå.

Dersom du kan henvise til noen som kan dokumentere det spanderer jeg en kjeks. Hvis du kan henvise til primærkilden spanderer jeg to.

 

Hvor mye man forbrenner bestemmes ut i fra hvor langt man jogger eller går, ikke hvor fort man gjennomfører distansen. Derfor gir lik distanse likt kaloriforbruk.

Er dette seriøst? Isåfall er du helt på jordet.

 

Langdon

Ja, jeg var seriøs og nei, jeg var ikke på jordet. Det var en artikkel om det i en av de fire største avisene for ca en måned siden, men jeg fant ikke artikkelen nå.

Dersom du kan henvise til noen som kan dokumentere det spanderer jeg en kjeks. Hvis du kan henvise til primærkilden spanderer jeg to.

 

EDIT: Blir du med på en joggetur spanderer jeg tre! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...