Gå til innhold

Dele fiber linje til 4 selvstendige brukere med D-link dir-655

Anbefalte innlegg

Hei.

Er det mulig med D-link dir-655 og dele en 100 mb fiber til 4 hybler, hvor hver bruker får 25 mb og et helt eget nett? Dvs at de 4 ikke kan se hverandre og ikke sende virus osv til hverandre? Jeg mener at jeg har lest at det var mulig å oppgradere med egen programvare for å gjøre slike ting? Jeg ønsker ikke en trådløs løsning, men med ledninger :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Er det mulig med D-link dir-655 og dele en 100 mb fiber til 4 hybler, hvor hver bruker får 25 mb og et helt eget nett? Dvs at de 4 ikke kan se hverandre og ikke sende virus osv til hverandre? Jeg mener at jeg har lest at det var mulig å oppgradere med egen programvare for å gjøre slike ting? Jeg ønsker ikke en trådløs løsning, men med ledninger :)

D-Link har qos funksjonalitet men ikke så sofistikert som du ønsker. Jeg ville vurdert en vanlig switch med skikkelig qos/vlan-funksjonalitet som kan dele båndbredden/lan slik du ønsker.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

Kan du ikke bare dele 100mb linjen til alle uten å dele opp linjen i 4? tviler at de greier å maxe linjen skikkelig ut likevell hvis de ikke går inn for det da, noe som er svært usannsynlig, nå prater jeg om hvis linjen er 100/100 noe som jeg antydet av det jeg leste.

For å sette opp Vlan slik at de ikke ser hverandre så kan du kjøpe den her hvis du skal kjøre trådbasert

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=578676

Du kan også sette opp vlan med d-linken din også, men da må du laste ned DD-WRT

Endret av vivastar
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...