software Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Hei. Er det mulig med D-link dir-655 og dele en 100 mb fiber til 4 hybler, hvor hver bruker får 25 mb og et helt eget nett? Dvs at de 4 ikke kan se hverandre og ikke sende virus osv til hverandre? Jeg mener at jeg har lest at det var mulig å oppgradere med egen programvare for å gjøre slike ting? Jeg ønsker ikke en trådløs løsning, men med ledninger Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 (endret) Hei. Er det mulig med D-link dir-655 og dele en 100 mb fiber til 4 hybler, hvor hver bruker får 25 mb og et helt eget nett? Dvs at de 4 ikke kan se hverandre og ikke sende virus osv til hverandre? Jeg mener at jeg har lest at det var mulig å oppgradere med egen programvare for å gjøre slike ting? Jeg ønsker ikke en trådløs løsning, men med ledninger D-Link har qos funksjonalitet men ikke så sofistikert som du ønsker. Jeg ville vurdert en vanlig switch med skikkelig qos/vlan-funksjonalitet som kan dele båndbredden/lan slik du ønsker. Endret 20. april 2011 av vidarkri Lenke til kommentar
weebl Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 mener at du må ha vlan (virtual local area network) funksjonalitet for å få til dette. og det har ikke dir655 såvidt jeg vet Lenke til kommentar
crytrus_24 Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Sett opp en pc med pfsense. Denne har vlan. Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 (endret) Kan du ikke bare dele 100mb linjen til alle uten å dele opp linjen i 4? tviler at de greier å maxe linjen skikkelig ut likevell hvis de ikke går inn for det da, noe som er svært usannsynlig, nå prater jeg om hvis linjen er 100/100 noe som jeg antydet av det jeg leste. For å sette opp Vlan slik at de ikke ser hverandre så kan du kjøpe den her hvis du skal kjøre trådbasert http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=578676 Du kan også sette opp vlan med d-linken din også, men da må du laste ned DD-WRT Endret 3. mai 2011 av vivastar Lenke til kommentar
software Skrevet 10. april 2012 Forfatter Del Skrevet 10. april 2012 Så ikke innlegget ditt før nå, skal absolutt vurdere det produktet du linker til. Var jo ikke ille pris. Tror kanskje DD-WRT blir litt for komplisert til meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå