Gå til innhold

Bedre lyd på Wimp?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

WiMP leverer et litt annerledes lydbilde, om jeg husker riktig. Om det er bedre eller ikke kan sikkert diskuteres, men jeg synes at lydkvaliteten jeg får gjennom Spotify (jeg bruker Unlimited - ikke Premium) fungerer fint med mine Beyerdynamic DT 770 Pro (32 ohm). Noe av grunnen til at jeg kjøpte dem var nettopp at de ikke avdekker de store kvalitetsforskjellene, og skulle jeg gått for noe som leverer virkelig bra lyd så ville jeg uansett kun hørt på FLAC. Med det utstyret jeg har i dag, så synes jeg ikke at forskjellen mellom Spotify og FLAC er spesielt stor, og WiMP leverer vel neppe lossless.

Lenke til kommentar

Lyden høres annerledes ut, og så vidt jeg vet bruker de også en annen kodek enn Spotify.

Unlimited har ikke bedre lydkvalitet enn free.

Det er jeg fullstendig klar over. Jeg nevnte at jeg bruker Unlimited og ikke Premium nettopp fordi jeg vet at Premium har mulighet for bedre lyd på i hvert fall deler av biblioteket. Jeg har dog brukt Premium tidligere, og forskjellen var ikke særlig stor i forhold til Free og Unlimited for mine ører med mitt utstyr.

Lenke til kommentar

Med andre ord; Hvis du har sørget for å velge høy kvalitet i innstillingene, er det ubetydelige forskjeller. Det er så bra du får lossy komprimert musikk idag, de færreste hører forskjell på dette og lossless/cd-kvalitet. :)

Men du vil altså muligens høre forskjell på Spotify Unlimited/Free og WiMP/Spotify Premium med bra lydkort/høyttaler/hodetlf.

Mulig det er lavere kvalitet på mobilversjonen btw.

Endret av Überadri
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har hatt spotify premium ganske lenge, men prøver nå wimp fordi canal digital gir rabatt på wimp, så jeg sparer noen kroner i måneden. Har ikke brukt det så mye enda at jeg vil si noe om selve programvaren, men jeg sitter å sammenligner lyden mellom spotify og wimp (premiumen på spotifyen min løper ut først om noen uker). Og jeg syns lyden i spotify er bedre. Det høres renere ut i mine ører. Syns vokalen høres renere og klarere ut, og det er generelt litt mindre grøt og grums enn jeg hører i wimp. Hører på bring me the horizon - crucify me, i beyerdynamic dt231. Høy kvalitet valgt både i spotify og wimp selvsagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...