TheNarsissist Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Hei, jeg så at Wimp hadde prøve periode. Testet det og synes det er MYE bedre lyd kvalitet kontra Spotify. Stemmer dette? Eller er det bare noe jeg ''tror'' fordi jeg ikke blir avbrytt av reklamer hele tiden? Kan legge til at jeg hører musikken gjennom Acer One sine crappy høytallere. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Det er ikke superbra kvalitet på spotify free. Premium har bedre lydkvalitet. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 WiMP leverer et litt annerledes lydbilde, om jeg husker riktig. Om det er bedre eller ikke kan sikkert diskuteres, men jeg synes at lydkvaliteten jeg får gjennom Spotify (jeg bruker Unlimited - ikke Premium) fungerer fint med mine Beyerdynamic DT 770 Pro (32 ohm). Noe av grunnen til at jeg kjøpte dem var nettopp at de ikke avdekker de store kvalitetsforskjellene, og skulle jeg gått for noe som leverer virkelig bra lyd så ville jeg uansett kun hørt på FLAC. Med det utstyret jeg har i dag, så synes jeg ikke at forskjellen mellom Spotify og FLAC er spesielt stor, og WiMP leverer vel neppe lossless. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Unlimited har ikke bedre lydkvalitet enn free. Kilde: spotify.com: Lenke til kommentar
Zash Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Sakset fra Spotify,com Premium sounds better Premium members deserve premium sound quality. To be precise, you can stream music at a higher bitrate of up to 320kbps on your computer (not all tracks are currently available in high bitrate). That’s some serious high-fidelity listening coming your way. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Sakset fra Spotify,com Ja? Det er jo det jeg står og sier! Lenke til kommentar
Zash Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Blæh, blandet Premium og Unlimited, my bad! Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 19. april 2011 Forfatter Del Skrevet 19. april 2011 Takk for svar, ar bare free. Var vel derfor jeg hørte forskjell. Men det er ingen forskjell på lydkvaliteten mellom Premium og Wimp? Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Lyden høres annerledes ut, og så vidt jeg vet bruker de også en annen kodek enn Spotify. Unlimited har ikke bedre lydkvalitet enn free. Det er jeg fullstendig klar over. Jeg nevnte at jeg bruker Unlimited og ikke Premium nettopp fordi jeg vet at Premium har mulighet for bedre lyd på i hvert fall deler av biblioteket. Jeg har dog brukt Premium tidligere, og forskjellen var ikke særlig stor i forhold til Free og Unlimited for mine ører med mitt utstyr. Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 (endret) I Spotify kan du velge mellom 192 ~160 og ~320 kbps ogg vorbis (320 kun med premium). I WiMP kan du velge mellom 64 kbps og 256 kbps AAC. Endret 19. april 2011 av Überadri Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 19. april 2011 Forfatter Del Skrevet 19. april 2011 Sier meg ingen ting Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 (endret) Med andre ord; Hvis du har sørget for å velge høy kvalitet i innstillingene, er det ubetydelige forskjeller. Det er så bra du får lossy komprimert musikk idag, de færreste hører forskjell på dette og lossless/cd-kvalitet. Men du vil altså muligens høre forskjell på Spotify Unlimited/Free og WiMP/Spotify Premium med bra lydkort/høyttaler/hodetlf. Mulig det er lavere kvalitet på mobilversjonen btw. Endret 19. april 2011 av Überadri Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Jeg har hatt spotify premium ganske lenge, men prøver nå wimp fordi canal digital gir rabatt på wimp, så jeg sparer noen kroner i måneden. Har ikke brukt det så mye enda at jeg vil si noe om selve programvaren, men jeg sitter å sammenligner lyden mellom spotify og wimp (premiumen på spotifyen min løper ut først om noen uker). Og jeg syns lyden i spotify er bedre. Det høres renere ut i mine ører. Syns vokalen høres renere og klarere ut, og det er generelt litt mindre grøt og grums enn jeg hører i wimp. Hører på bring me the horizon - crucify me, i beyerdynamic dt231. Høy kvalitet valgt både i spotify og wimp selvsagt. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Mulig det er lavere kvalitet på mobilversjonen btw. Man kan velge selv på premium på mobilen om man vil ha høy eller lav instilling.. Lenke til kommentar
koots Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Ja, men høy på mobil er 160 kbit/s mens lav er 96 kbit/s Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå