Firelude Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Jeg har nettopp byttet router , alt skulle være enklet å plugge inn en ny , kablingen på rett plass , lap top'en finner routeren og kobler til denne (trådløst), men ikke pokker om startsiden åpner !!! Kommer hele tiden opp at det ikke går å koble til....etc etc etc . Pussige greier ! Javel jeg setter da den gammle på plass...alt ok ! Hmmmm....det er vel en innstilling som jeg har misset.... Jeg antok at når laptop'en finner en router klarer den å koble opp mot denne og at en kommer rett på nett....pussig... Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Det er nok koblingen mellom ruter og din internettleverandør (gjennom modemet) som er problemet. Har du konfigurert opp ruteren med riktig instillinger. Regner med at du skal bruke DHCP. Det greiste er nok å notere ned innstillingene på den gamle og legge inn det samme på den nye. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Det er jo ikke så enkelt å hjelpe når det ikke står noe om router, ISP eller hva denne "startsiden" er for noe. For meg høres det ut som du har lease på IP fra modem. Når du bytter router, så må da denne leasen resettes. Slå av modem i noen minutter og se om det løser floken. Lenke til kommentar
Firelude Skrevet 20. april 2011 Forfatter Del Skrevet 20. april 2011 Det er jo ikke så enkelt å hjelpe når det ikke står noe om router, ISP eller hva denne "startsiden" er for noe. For meg høres det ut som du har lease på IP fra modem. Når du bytter router, så må da denne leasen resettes. Slå av modem i noen minutter og se om det løser floken. Når jeg nevnte "startsiden" så mente jeg...."startsiden" ...alstå den ordinære startsiden som mange starter opp med når de surfer på nett . Slik det er i dag med den gamle routeren vet jeg at jeg er online når startsiden kommer opp på laptop'en uten at jeg gjør noe spesielt . Jeg regnet med at med ny router som jeg har kontakt med trådløst og som jeg har brukt "wap" adr eller kalles det "nøkkel" ? på skulle være easy match . Kan ikke huske at jeg gjorde noe spesielt ang den gammle routeren...men det er noen år siden...husker ikke helt . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå