nekkblekk Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 (endret) Okay takk for hjelpa, jeg fant ut hva jeg ville. Spørsmålet har blitt besvart, tråden er over. Endret 11. oktober 2011 av nekkblekk Lenke til kommentar
Bruker87 Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Halloo!!!! Eg er vldig interessert i å finne ut noko så hjelp meg om du kan! Om eg flytter til for eksempel Tyskland, er det nokon måte for den vanlege nordmann i gata å få tek i adressa mi/hvor eg bor i Tyskland? Det andre spørsmålet mitt er om det har noko å si om eg mottar penger fra lånekassa. Skjønte ingenting av det første spørsmålet ditt. Om du vil ha stipend mens du studerer i utlandet så må du søke om stipend til utenlandsstudie i mai. Du kan lese mer om stipend og lån for utenlandsstudie her: http://www.sonor.no/?aid=9075251 Lenke til kommentar
nekkblekk Skrevet 19. april 2011 Forfatter Del Skrevet 19. april 2011 (endret) Greit takk for hjelpa alle sammen. Endret 11. oktober 2011 av nekkblekk Lenke til kommentar
Bruker87 Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Om du ikke melder flytting så skal ikke kontaktinformasjonen din forandre seg, så det er opp til deg egentlig. Tviler på Lånekassen kommer til å tvinge deg til å bytte adresse. Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Som student kan du vel uansett ikke melde flytting til utlandet? Man skal være registrert på sin norske adresse. Hvis du melder inn flytting som student, eller "søknad om flytting" som "papirflytterne" kaller det, vil du få avslag. Så , Ja! , det vil bli vanskelig å finne deg. Alternativt kan du lyve å si at du jobber utenlands, du må da oppgi arbeidsgiver. Eller du kan skaffe deg en reell arbeidsgiver i den tyske byen hvor du bor. Studerer selv utenlands, og har deltidsjobb i studiebyen. Men ettersom det ikke er noen fordeler med å melde flytting har jeg beholdt min norske adresse. Tidligere var det jo vanligere å melde utflytting ettersom man kunne ta med bil til Norge skattefritt !!! Desverre opphørte denne ordningen for flere år siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå