Gå til innhold

Mitt første ITX-system

Anbefalte innlegg

Innlegget er redigert!

Jeg har i dag:

EVGA nForce 680i SLI LT HK

Intel E6600 2,4GHz @3Ghz CPU

8GB OCZ 800MHz SLI-ready RAM

EVGA 8800GT 512MB GPU

MIST ATX2.2 600W PSU

2x2TB, 2x500GB, 1x750GB

Har lenge siklet etter nytt oppsett, men tror jeg ikke sitter så mye med PC-en, men det gjør jeg vist sier samboeren. Så da har jeg lyst på ny! Har i dag et Lian-Li fulltower, men har egentlig lyst på en mini-ITX.

Listen ser foreløpig slik ut.

Jeg ønsker å satse på Corsair, så finn gjerne noe RAM-brikker som er 2x4GB dual channel i stedenfor de 2x2GB jeg har funnet frem til. At de er 1600MHz gjør vell ikke noe, de klokker seg vell ned til 1333MHz?

Endret av Joachim Vadseth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk heller ut ett par av Silverstone sine kabinetter.

Sugo kabinettet så følger det med en 600w strømforsyning. Bygde dette kabinettet for en kompis, og han stortrives med det. Det er bygt som spillmaskin, selv med ITX hovedkort. Funker bra.

Driver å skal bygge meg selv en spill PC om dagen, og gikk for deres Fortress 3 (FT03). Det er litt større med gode egenskaper i kjøling osv som testen hos hardware avslørte.

Lenke til kommentar

Sjekk heller ut ett par av Silverstone sine kabinetter.

Sugo kabinettet så følger det med en 600w strømforsyning. Bygde dette kabinettet for en kompis, og han stortrives med det. Det er bygt som spillmaskin, selv med ITX hovedkort. Funker bra.

Driver å skal bygge meg selv en spill PC om dagen, og gikk for deres Fortress 3 (FT03). Det er litt større med gode egenskaper i kjøling osv som testen hos hardware avslørte.

Det er vell uten hovedkort sikkert?

Synes Lian-Li sine kabinetter er finere enn Silverstone..

Hva med dette fra Lian-Li?

Sammen med et Intel H67-kort

Lenke til kommentar

Det jeg har nå er Lian-Li. Fine saker, men har en kompis som har et Corsair-kabinett og det har mye bedre løsninger.

Det PC-Q08 er 30cm dypt, mens GTX 570 er 27cm dypt ca. Så da burdet det passe akkurat.

Er det forresten kun et fåtall av Corsair PSU-er som er modulære? Vil nødig ha mer kabler enn nødvendig inni den lille boksen.

Lenke til kommentar

Vil ha mest mulig av samme merke, selv om det kansje vil koste mer og så videre men..

Så da faller nok valget på Corsair.

Listen ser for øvrig slik ut.

Edit:

Har sett litt på Asus mini-ITX-kort som støtter 1600MHz-brikker, dog SO-DIMM. Er det noe vits i 1600MHz kontra 1333MHz? Det er vell mulig å klokke de noen hertz likevell? :)

Endret av Joachim Vadseth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...