Skippern21 Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Hei! Jeg har tenkt til å skaffe meg en goped, og lurer på om jeg er gammel nok til å kjøre den? (15år) Er det noen viktige regler å følge? Dyr i drift? Takk Lenke til kommentar
sLR Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Sist jeg sjekket så er vel trafikkregler viktige å følge. Lenke til kommentar
simon1994 Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Nei du må være 16 år for å ta førerkortet på moped, viktig med regler selvfølgelig og det koster litt å ha den siden bensinen er ganske dyr nå :\ Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Han snakker om en goped. Somregel en sparkesykkel med bensinmotor eller elektrisk motor på. Til TS, du får desverre ikke kjørt denne lovlig etter veien. Og heller ikke før du har fyllt 16. Men, ser flere og flere som bruker dette etter veien, da med elektrisk motor. Men, er en sjans du tar om du velger å bruke den på veien. Trafikkreglene gjelder også på privat eiendom, så du får heller ikke kjørt den lovlig der. Trur ikke snuten bryr seg om de ser du turer rundt på plenen, men reglene er slik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå