Verdictions Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Heisann, jeg er en 15 år gammel gutt som vil gå ned i vekt og få økt musklene, noe veldig Jeg trener på spenst og driver med grappling 4 - 5 ganger i uka og spiller basket på fritiden så ofte som jeg kan. Jeg presser meg mye, noe som mine gym lærere har lagt mye til, jeg har egentlig aldri vært flink i gym, har fått 3 / 3 +, men nå til Jul fikk jeg 5`er pga at jeg pressa meg og at jeg ikke ga opp å sa at "jeg er så sliten" osv. Jeg er overvektig, ikke ekstremt, men nok til at jeg ikke liker det jeg ser, har blitt mobbet når jeg var mindre pga av dette og har nå bestemt meg for å slå ned på idiotene ( slagord for å vise dem ) Kosthold er veldig variert egentlig, litt usunt som pizza, Taco osv innimellom, men går mye med kylling, salat, pasta, fisk osv. Godteri er vell noe de fleste ungdommer spiser, og jeg gjør det for ofte, men har faktisk blitt veldig lei av det. Har nå kuttet ut sjokolade, chips og masse E stoffer med Popcorn, funker som bare det og går aldri lei av det. Brus derimot drikker jeg, men det er heller ikke noe jeg "trenger" å gjøre, Vann og melk er ikke noe problem å drikke, må bare være sterk og holde meg til det Kosttilskudd osv har jeg ikke noen kunnskap til, har faktisk lyst å gjøre det, men siden jeg ikke vet mye om det så vil jeg ikke bestille noe eller kjøpe noe før jeg vet hva jeg burde ha, så kanskje noen kunne fortalt meg om en eller to ting som kan hjelpe meg ? Om det er protein pulver, Geratin, what ever bare noen kan fortelle meg Om du/dere trenger mer info så bare skriv det Unnskyld om det er litt vanskelig å forstå alt jeg skriver, men er ikke så flink å snakke om dette temaet egentlig men håper noen forstår sånn halvveis iallefall Takk for svar på forhånd og håper alle for en digg Påske Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Hei! Jeg er ingen ernæringsekspert. Men gennerelt så har du tilført korppen mer, enn den klarer å forbrenne. (ser bort fra sykdom, o.l.) Skal du gå ned i vekt, må du spise/drikke mindre av det som normale mennesker, legger på seg av og trene mer! Og helst en god kombinasjon. Kanskje trene på en annen måte, som forbrenner mer. Eks. 2 - 3 lengere løpeturer, i uken. Men når jeg ser hva mange folk "hiver innpå" av mat, som en tømerhugger (hardt arbeid 8 timer om dagen) og gomler gotterier, kaker, m.m. og drikker flere liter med mineralvann/søt saft, i uken, er det ikke rart at mange legger på seg. Så måtehold med det usunne. Gennerelt, spis og drikke sundt! Og riktig mengde! Du skal aldri proppe deg med noe, heller ikke sunn mat. Trenger du mer næring (med sunn kost, eks. groft brød og middag) i løpet av dagen, bør du med fordel spise flere måltider, i løpet av dagen. Dette øker også din forbrenning. Jeg spiser sundt (med få unntak) og aldri store måltider. Da jeg trente (hardt) 5 ganger i uken og arbeidet som tømrer, spiste jeg 5 ganger om dagen. (4 brødmåltider og en liten middag). Vær nå også klar over, at i din alder (tennåring) er det ikke uvanlig, at noen har det, som er kaldt for "hvalpefett". Dette går bort av seg selv, om noen år. Å pine kroppen for å få det bort, er nok ikke bra. Få heller vurdert ditt inntak av næringsstoffer og en vurderig av ditt dagsbehov, av en fagperson. Å trene 5 ganger i uken, behøver ikke kreve mye av næringsstoffer. Det kommer ann på treningstype, intensitet i treningen og hva du gjør fysisk resten av døgnet. Avhengig av trening. Men normalt så bygger en musklmasse og muskelmasse veier mer enn fett. Din spenst trening, bygger muskelmasse. Og selv om fettet forsvinner, øker muskelmassen og vekten kan forbli stabil, eller til og med øke. Men, jeg er ikke sikker på din holdning til problemet. Håper ikke dette er et kompleks hos deg. Da sitter det mellom ørene og ikke på kroppen! Noen vil alltid ha finere kropp, større kropp, o.l. Så ønsker du forandring, så gjør det for deg selv og ikke for å bli akseptert av andre. Det vil alltid være "noe" en kan bli ertet/mobbet for og det må en lære å takle. Ellers vil livet bli et evig "jag", etter å bli akseptert (les. mobbeoffer og taper) av andre. Men lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå