Gå til innhold

Vannkjøling til X6 1090t

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle forsøke å overklokke min X6 1090t og lurte i så måte på om det vil være hensiktsmessig å gå for vann- eller luftkjøling. Jeg har et R3 kabinett som gjør at temperaturen er noe høyere enn i de fleste andre kabinetter. Vil det hjelpe på overall temperaturen dersom jeg går over til vannkjøling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags vannkjøling? H70 er ikke bedre enn luftkjølere, den tar bare litt mindre plass

Spør du meg så spør jeg deg :p Har ikke den fjerneste aning på hva som er bra eller dårlig når det kommer til vannkjøling, eller luftkjøling for den saks skyld :) Hva er best og hva gir mest for pengene?

Lenke til kommentar

Best:

Thermalright Silver Arrow

Nestbest:

Noctua NH-D14

Om du har det litt trangt i kabinettet/skal frakte kabinettet mye rundt:

Antec Kühler H2O 920 eller Corsair H70

Budsjett:

Cooler Master Hyper 212+

Typisk er at Hyper 212+ gir mest for pengene, men det er likevel en forskjell mellom Hyper 212+ og Silver Arrow som har noe å si om du når 4 GHz eller 3.8 GHz.

H70 / Kühler 920 vil gi deg minst for penga, disse kjøler et sted mellom NH-D14 og Hyper 212+ (nærmest NH-D14) og tar mindre plass. Likevel er prislappen høyere.

EDIT: kodefeil

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Har aldri hatt AMD-bygg type AM2/3, så kan ikke si noe på det.

Med NH-D14 følger det med noen motstander du kan koble mellom viftene og hovedkortet, det senker støynivået betraktelig.

Det gjør det ikke med Silver Arrow.

Om du vil ha det temperaturstyrt kan du sjekke om hovedkortet ditt har støtte for dette, ellers kan du kun kjøre disse på en hastighet uansett hvor varmt det blir

Lenke til kommentar

Jeg har en ECO A.L.C Vantage på min 965 BE. Kjøpte den mest fordi stock vifta bråkte noe j**lig, så hadde ikke så høye krav til ytese, og når den i tillegg kosta 200 på komplett.no så var det ingen grunn til å ikke kjøpe den :p

Uansett, dritlett å montere. Tok bare ut hovedkortet og la det oppå musematta mitt, slik at metallplata bak ble holdt på plass mens jeg skrudde i skruene. Til å kjøle den har jeg 2 stk silverstone airpenetrators, og den ligger på ca 34 grader. og 40-42 under spilling, noe jeg synes er greit (med stock 43 og minst 55 under spilling)

Har også montert en H70 for en kompis. Veldig lett, men jeg synes den hadde litt for stive vannslanger, men den kjøler bra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...