Gå til innhold

Elprice Konkurs - får ikke ny pc!

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg leverte inn min Acer Aspire i november 2010 som jeg kjøpte i 2008 for 13.000,- med inkludert 3 år forsikring.

De sa de skulle ringe meg og oppdatere meg på forsikringsstatusen, men tiden gikk og jeg møtte heller opp i butikken flere ganger uten noe nytt om saken. Det ble klart at jeg skulle få en ny pc om en liten stund, men nå har det gått 5 måneder, og jeg har fortsatt ikke fått noen ny pc.

Da jeg skulle oppsøke Elprice butikken igjen, så var de jo konkurs, og saken min er på en måte glemt da jeg ikke har en butikk å henvende meg til, og Elprice har jo mesteparten av opplysningen om min forsikringssak.

Jeg sendte epost til Elprice, og de henvendte meg til Advokatfirma Kvale for å sette i gang en Forsikringsanmeldelse, men advokater er jo dyrt, og Elprice burde ha gitt meg en pc for lenge siden.

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre! Virker ganske håpløst når Elprice slår seg konkurs på dagen uten forvarsel og glemmer tidligere kunder helt sånn uten videre. Kommer jeg noen gang til å få en ny bærbar pc som jeg har krav på? Vennligst hjelp meg.. Takk på forhånd.

Endret av medlem-165337
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Importør ?

Jeg fikk erstattet en flatskjerm kjøpt privat uten kvittering. Så lenge serienummeret stod på skjermen var det ok.

I ditt tilfelle har du vel nødvendige kvitteringer som bevis ?

Innlegget ditt burde vel vært plassert under Forbrukerrett.

Endret av geirm
Lenke til kommentar

Ikke noe problem at forhandleren går konkurs. Det er nemlig noe som heter "springende regress". Kort sagt gir dette en mulighet til å gå på tidligere salgsledd. De som importerte pcen til Norge vil til syvende og sist være ansvarlig for eventuelle reklamasjoner.

Det er kun en liten ting forbrukeren sørge for, og det er å få og å ta vare på kvitteringer, både ved kjøp og ved innlevering ved reklamasjon. I praksis betyr ingen kvittering, ingen dokumentasjon som igjen betyr ingen bevis og dermed ingen sak! Rått og brutalt!

Tar man ikke vare på kvitteringen setter man seg selv i en svært dårlig stilling, og er avhengig av den andre partens redelighet/godvilje.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg takker for alle tilbakemeldinger og håper dette ordner seg.

Jeg finner ikke kvitteringer på verken pc eller forsikring. Jeg har derfor ingen sak, slik masterboy sier, og jeg er helt enig, jeg burde virkelig tatt bedre vare på dokumentasjonen.

Mitt eneste håp er å være sikker på at pcen min står registrert hos Acer sitt register. Jeg mener det ble gjort da pcen ble mottat og forsikring opprettet. Jeg kommer derfor til å kontakte Acer Norge for å forhøre meg. Hvis den ikke står registrert hos Acer, så har jeg tapt en pc til en verdi av 13.000.

Jeg kontaktet som sagt Elprice, og ble henvist til advokatfirma Kvale. Jeg la inn en sak der og fikk skriftlig bekreftelse på at den er blitt registrert. Har ikke hørt noe mer fra dem siden. Er spent på om de kan hjelpe meg når de ikke har dokumentasjon?

God ide å kontakte deal.no. Kan også prate med forbrukerrådet. Takk! Dumt at jeg ikke tok vare på serienummeret til pcen min heller.. Pokker!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...