Gå til innhold

Hjelp til oppgradering av pc

Anbefalte innlegg

Trenger tips til oppgradering av min pc.

Trenger en kraftig spill pc for ikke allt for mye penger, men har ikke så go peiling på komponenter.

komponentene jeg har nå:

ASUS P5Q Deluxe

Intel® Xeon® CPU X3220 @ 2.40GHz (4 CPUs)

2x 1g nvidia ram

ATI Radeon HD 5800 Series

Corsair HX620W

Endret av ilikekaker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket 5800-serie kort? Kan ikke se at det HK-et støtter den prosessoren du sier at du har, men dersom du sier så...

Den billigste måten å få litt mer oompf ut av maskinen vil være å bytte ut/oppgradere minnet og kanskje kjøpe et identisk skjermkort som det du har og kjøre det i x-fire. Da trenger du også kanskje en ny strømforsyning. Totalt sett vil det kanskje koste deg rundt 3000, avhengig av hvilket kort du allerede har.

Lenke til kommentar

mere ram det er et must ja.

har sett litt på ny prosessor og hk, men har ikke peiling på hva som passer sammen.

har tengt litt på denne Intel Core i5 2500K, eller lønner det seg som kjellis sier å kjøpe et ekstra sjermkort?

Skal du ha en i5-2500k må du bytte hovedkort og RAM, da er du i god gang med et helt nytt system. I tillegg må du ha ny Windows-lisens med mindre du har standard og ikke OEM-lisens. Tilsammen havner den oppgraderingen på noe under 5000 kr vil jeg tro.

Det er null vits i for deg å kjøpe et ekstra skjermkort når du har en så treg prosessor. Om den hadde kjørt på 3.2 GHz eller høyere kunne det hatt noe for seg, men jeg vet lite om hvordan din overklokker og da er det egentlig like greit å kjøpe nytt system.

Lenke til kommentar

Om du har et trangt budsjett er det overkill med 8GB 1600mhz minne, 4GB holder i massevis og du sparer noen hundrelapper. Det samme kan sies om det hovedkortet. Med mindre du har tenkt å overklokke så vil du kunne spare endel på å kjøpe et litt "simplere" HK. Men fordelen med å betale masse nå er at du kanskje sparer litt i det lange løp...

Lenke til kommentar

så det er et fornuftig valg hvis jeg velger i5-2500k?

hvis det er det kan du være så snill å si hvilket hk og ram jeg bør ta :)

Forslag:

Hva har du av strømforsyning?

så jo greit ut det :)

Corsair HX620W, tror du jeg trenger nytt?

Endret av ilikekaker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...