Gå til innhold

BK: Opphold i trappene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

Ja! Fordi skiltet er minst like viktig her som modellen du har. :) På meg så virker det slik at du ikke har tenkt på helheten i bildet da dette ble tatt. Om du har muligheten så dra tilbake, og få med hele skiltet, og lek deg i forskjellige vinkler. Ellers så er tanken din god når det kommer til dette bildet! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Man er ikke alltid enig i kritikken man får, sånn er det bare! :) Jeg synes nå at komposisjonen ble langt bedre enn bildet i førsteposten. :) Du kan forsøke å leke litt med crop, men ikke fjern noe av skrifta her, da den er vesentlig for helheten i bildet. ;)

Lenke til kommentar

Da skulle altså dette være bedre?

Men det er det ikke - bare anderledes. Begge versjoner lider at det blir litt rotete.

 

Jeg ville tatt utgangspunkt i ditt første bilde, og så beskjært mere.

 

Jeg har tillatt meg å lage et forslag - jeg fjerner det hvis du ikke liker det.

 

post-126935-0-39246200-1303743092_thumb.jpg

 

Jeg er ikke helt fornøyd med bokhyllen nederst til venstre (men ønkser å få med hele handa i lomma). Samtidig er det noe rot oppe til venstre som forstyrrer. Vurdert å klone det bort?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe... jeg registrerer det som blir sagt, men jeg er rett og slett ikke enig. Jeg synes bildet (det første) er fint slik som det er (perhaps in its imperfections). Har ikke tenkt å endre det i forhold til komposisjon eller beskjæring.

 

Men, som sagt, det er ålreit å få tilbakemelding! Jeg må kanskje modnes litt med kritikken. :)

 

PS: Jeg er såpass amatør at kloning har jeg ikke så mye greie på...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Hehe... jeg registrerer det som blir sagt, men jeg er rett og slett ikke enig.

 

 

Hvis du ikke liker/tåler den berettige kritikken som du har fått. Hvorfor legger du da et bilde til allmen kritikk? Bare et spørsmål? :)

Lenke til kommentar

Bildekritikken fungerer litt annerledes enn "bildefremvisning" i Windows...

 

Mitt råd til deg; du bør først som sist legge fra deg holdningen du ser ut til å ha angående egne bilder om du i det hele tatt har tenkt til å bli bedre å fotografere, og ikke minst; om du har tenkt å legge ut flere bilder her inne. Ingen gidder kommentere og komme med konstruktive forslag om ikke trådstarter evner å se forbi hvordan bildet opprinnelig var og lytte til forbedringsforslag fra dem som faktisk bruker tid på deg.

 

Jeg mener -som de fleste- at hele teksten i skiltet i denne sammenheng er helt nødvendig å ha med i bildet, og i den sammenheng ser jeg versjon 2 som en forbedring. Men versjon 2 ser også ut til å ha enda mer støy enn den første, i tillegg har jeg litt problemer med å like hele konseptet, altså på en måte "det morsomme" bildet spiller på; at noen oppholder seg (ev. bare går forbi med en røyk i handa?) en plass det ikke er lov å stå. Akkurat den delen skal jeg ikke gi mye vektlegging, men min mening er da uansett slik at jeg ikke ler noe særlig av dette.

 

Rolling Stones-skjorta til fyren trekker ALL oppmerksomhet i bildet, og i mitt tilfelle iallefall, leste jeg teksten i skiltet etter å ha sett skjorta. Disse to tingene har vel lite å gjøre med hverandre, og jeg blir dermed litt forvirret hvorfor to slike "sterke" virkemidler er i samme bilde med hensikt..?

 

 

For å runde av tror jeg at din versjon 2 med tilnærmelsesvis samme utsnitt og lysstyrke som det Tomsi presenterer er den beste løsningen.

Lenke til kommentar

Jøss, det var da voldsomt så krasse enkelte er her, da. Jeg tar i mot all kritikk med takk, og jeg synes det er ålreit og interessant å få andres mening av bildet jeg har lagt ut. Men det behøver ikke å bety at jeg sier meg enig i det. Jeg er vel fortsatt berettiget mine egne meninger? Eller hva, Larsenio?

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg ville hatt med mer av bena, så man ser mer at personen står stille og ikke bare er på vei forbi.

 

Ad kutting av skilt ville jeg enten hatt hele skiltet eller kuttet mer i det, så deler av ord var borte, men man allikevel kunne forstå hva som står - enten hele skiltet intakt eller fjerne en større del av det.

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg ville hatt med mer av bena, så man ser mer at personen står stille og ikke bare er på vei forbi.

 

Ad kutting av skilt ville jeg enten hatt hele skiltet eller kuttet mer i det, så deler av ord var borte, men man allikevel kunne forstå hva som står - enten hele skiltet intakt eller fjerne en større del av det.

 

Den er jeg med på! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...