klhegrlkhr Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Hei, Jeg var så utrolig uheldig at jeg klarte å søle litt øl på pcen min i nedre høyre hjørnet av tastaturet. Jeg tok den av med en gang og la den opp ned for å tørke. Lot den være av vel en dag, og tørket godt. Når jeg tok den på igjen, så virket den normalt i ca 5 min, så hang pil-opp seg opp. Det gikk vekk et par ganger, men så klarte jeg å få på filtertaster. Tok av pcen og lot den ligge til i dag, og nå virker ikke tastaturet i det hele tatt. MEN jeg fikk trykket inn passordet mitt før tastaturet streiket. Jeg har googlet etter filtertaster og funnet at man kan ta det av under tilgjengelighet i kontrollpanel, men finner ikke dette.. Kan noen være så snill å hjelpe meg. Å søle på pcen går vel ikke under garanti :-( heldigvis har jeg god mobil.. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 "Control Panel/Accessibility Options" Men litt avhengig av Windows-versjon og språk... En eventuell hardware-feil kan nok neppe fikses via kontrollpanelet, men det vet du vel allerede vil jeg tro? Lenke til kommentar
klhegrlkhr Skrevet 19. april 2011 Forfatter Del Skrevet 19. april 2011 Joda, jeg vet det Jeg hadde bare håpet at det gikk ann å fikse. Jeg fant fram til filterknapper, men det er ikke på. Heldigvis har jeg eksternt tastatur. Men takk for svar. Håper jeg ikke må sende den inn. Den fungerer perfekt på tv'n som alltid. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Du KAN jo demontere alt. Sikkert noen taster som har klistret seg fast, evt spraye litt CRC forsiktig inn under tastaturet. Funket for meg en gang, selv om det var Cola og ikke akkurat mindre klissete enn øl. Lenke til kommentar
Qman321 Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Jeg hadde for en tid tilbake "utrykning" til et tastatur som hadde fått en boks redbull over seg. Jeg plukket ut tastaturet, ga det en god dusj med zalo, en liten vask og skyllet det godt i lunket vann. Passet på å trykke mye på alle tastene for å få de rene. Blåste godt av det før jeg tørket det på badegulvet noen dager. Der sto det oppetter en vegg, men jeg snudde på det innimellom for å forsikre meg om at jeg fikk ut all fuktigheten. Med dette tastaturet hadde jeg stort sett ingen annen mulighet så jeg ga jernet. De fleste av tastene satt bom fast pga sølet. Dersom det er filtertaster du har klart å aktivere gjøres det ved å holde inn høyte shift-tast i ca 8 sekunder, så det kan jo være verdt en prøve. Q Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Syntes også det høres ut som om dette lar seg fikse. Må bare åpne det opp og sørge for at alle rester av ølen er borte. Slik det blir nevnt over her : sørg for at alle brytere under de aktuelle taster beveger seg fritt. Sørg også for å tørke bort sølet / rester som ligger igjen. Selv om det er tørket så vil jeg tro at øl legger igjen litt rester som klistrer, evt leder strøm slik at du kan få konflikter i tastaturet. Høres vel uansett ut som om du kun lider under mekanisk treghet på grunn av seigt øl. Forøvrig så vil jeg på det sterkeste advare mot å søle øl. Det er en vanvittig sløsing med noe av det viktigste en mann kan få Lenke til kommentar
klhegrlkhr Skrevet 21. april 2011 Forfatter Del Skrevet 21. april 2011 Tusen takk for gode svar Hadde jeg hatt litt mer skills, så skulle jeg ha fikset det selv. Har nå vært hos bergen pc-hjelp, og han fikset biffen for meg. Tok ut tastaturet og sjekket at det funket med eksternt, satt det i igjen, uten kobling. Så nå funker pcen 100% med eksternt. Nytt tastatur kommer fra england :!: Ble ikke så dyrt heller, må ut med max 1000 tilsammen. Å sende inn til Acer hadde nok vært verre.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå