Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor må jeg gråte hver dag

Anbefalte innlegg

Hun visste meg hva skjønnhet og glede var. Så synd at jeg ikke så det da, fokuserte på det. Jeg var bare deppa, usikker. Nå begynner hun å bli fjern for meg. Hun smiler alltid, men vil ikke ha noe med meg å gjøre. Hun er lei av alle problemene mine, og vil ikke prate om ting. Hun ville ikke være sammen med noen som var avhengig av henne for å ha det bra. Hun har helt rett, jeg kan ikke være slik.

Jeg sa til henne, at. Jeg skulle ønske hun kunne se alle tankene mine, så jeg kunne få ro med meg selv. Da svarte hun bare at det hadde hun ikke lyst til, og at jeg vil ha det bedre uten henne uansett.

Skulle ønske jeg kunne glemme henne. Men jeg klarer ikke gi slipp på tanken om henne. Jeg har lyst å jobbe med meg selv. Er mer motivert for det enn noen gang for å bli bedre. Problemet er vel bare at i bakhodet, så tror jeg fortsatt at vi er meant to be. Og det blir egentlig veldig destruktivt.

Føler meg så svak når jeg alltid faller tilbake til å tenke på henne. Smilene hun gav meg. Tingene hun sa. Og hvor ubeskrivelig vakker hun var. Hvor rett hun var for meg. Det er kun tilstanden min, som har ødelagt det. Hun har ikke engang sett meg på mitt beste.

Jeg har nå insett at å prate mer med henne sålenge jeg er slik jeg er nå, det nytter ikke. Så. Jeg må komme meg vekk fra henne. Det er bare at jeg gråter ca. hver dag. Noen ganger gledestårer, da jeg tenker tilbake på det vi hadde, og håpet hun har gitt meg. Andre ganger håpløshetstårer.

Vet ikke hva jeg vil med denne posten. Lufte tankene mine. Noen ganger tenker jeg at jeg skulle skrevet henne en mail. Bare fått alt ut. Finne andre jenter. Ikke bli så opphengt i ting. Leve litt mer. Smile, som hun visste meg var mulig. Det er slikt som er attraktivt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Du tenker kanskje at alt er borte, og at ditt liv med henne har presset deg bort fra samfunnet, men fortvil ikke, dette er normalt, veldig normalt når man ikke får forholdet til å fungere. Det eneste som hjelper er å jobbe, treffe nye mennesker og prøve å holde borte disse tankene til du er i en situasjon hvor du takler dem. Når du smiler og ler, da kan du faktisk ta disse tingene mye bedre, og det vil hjelpe deg over dem.

Bipolaritet er en byrde. Se positivt på det, og vri det til din fortjeneste.

Dette klarer du! Du har krefter!

Fra en som er bekymret.

Lenke til kommentar

Du har kjærlighetssorg, og grunnen til at du gråter hver dag beskriver du fint selv. Dette er fordi du tenker tilbake på hvor fint dere hadde det sammen. Jeg vet det er vanskelig, men å tenke på det som har vært er en dårlig oppskrift på å komme over sorgen på. Det beste er å holde seg aktiv, f.eks å studere, jobbe, trene og være sammen med venner. Den beste "medisinen" vil nok være ei ny jente, og du vil etterhvert innse at ting kanskje ikke var så ille allikevel.

Lenke til kommentar

Skal prøve å komme med noen nyttige ord her..For det første så skal du ikke prøve å glemme henne...Det går ikke, men det du derimot må gjøre er å starte å venne deg til at hun ikke lenger er ved din side i livet ditt. Du må venne deg til å ikke lenger se det vakre smillet hennes, ikke lenger høre stemmes hennes, og ikke lenger våkne opp ved siden av henne. Å det å gråte er faktisk en fin ting å gjøre, for man må få ut føelsene sine..og mye av det får man gjennom å gråte. Gjerne hver dag...og ikke skam deg over det.

Jeg tror du tenker veldig mye på at nå er livet over..nå er ting over...men du må prøve å snu det til å tenke på at nå starter en ny epoke i livet ditt.. Og den starter i dag, her og nå..og du må bare jobbe deg gjennom det.

For å fortere komme over henne så må du gjøre praktiske ting som å fjerne alt som minner deg om henne...ikke snakke med henne.Men du må gjerne snakke om henne..til venner og familier som står deg nær.. På den måten kan du få ut tankene av henne.. og det at du deler din opplevesle med andre gjør at du også ikke føler at du er alene om dette her. Det kan for mange være til stor hjelp.

Så vil jeg avslutte med litt klisje, men tingen er at det faktisk er sant.

Man må ta tiden til hjelp...jo lenger tid det går..jo lettere blir det. Og det finnes ingen snarveier eller kur...man må bare bruke tiden.

Og som et kanskje hjelpende trøst...ALLE og da mener jeg ALLE går igjennom det du går igjennom. Og alle tror også at sin kjærlighets sorg værre en de andres. Noen går gjennom det en gang..andre fler.. men det som er sant er at man faktisk lærer mye ved å gå gjennom det og man blir mer sikker på seg selv.

Det neste du vil merke når du omsider klarer å date andre jenter igjenn...Så vil garantert det første være, at du begynner å sammenligne de andre jentene med eksen din. Det er ikke å komme utenom..og du vil til og med ønske at de nye jentene du treffer skal være like henne, slik at du får føelsen av å være tilbake med eksen.

Og den fella må du for all del ikke gå i. La de nye jentene få en sjans til å vise seg fra dems side..og kanskje du finner en som du faktisk liker..selv om hun ikke er lik eksen din.

lykke til :)

Endret av janern21
Lenke til kommentar

Om hun mener at ting ikke fungerer så skal du på en måte bare være glad over at hun er fjern og ikke vil ha noe med deg å gjøre. Det er ikke stygt ment, men enveisfølelser er ingenting å satse på. Om hun ville brukt deg som en hvilepute om ikke andre ting hadde fungert for henne skal jeg love deg at ting fort ville blitt mye verre for deg. Du ville aldri ha kommet over henne, og heller kommet i en ond sirkel. Gi det en periode uten kontakt så går det over etterhvert.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Skal prøve å komme med noen nyttige ord her..For det første så skal du ikke prøve å glemme henne...Det går ikke, men det du derimot må gjøre er å starte å venne deg til at hun ikke lenger er ved din side i livet ditt. Du må venne deg til å ikke lenger se det vakre smillet hennes, ikke lenger høre stemmes hennes, og ikke lenger våkne opp ved siden av henne. Å det å gråte er faktisk en fin ting å gjøre, for man må få ut føelsene sine..og mye av det får man gjennom å gråte. Gjerne hver dag...og ikke skam deg over det.

Jeg tror du tenker veldig mye på at nå er livet over..nå er ting over...men du må prøve å snu det til å tenke på at nå starter en ny epoke i livet ditt.. Og den starter i dag, her og nå..og du må bare jobbe deg gjennom det.

For å fortere komme over henne så må du gjøre praktiske ting som å fjerne alt som minner deg om henne...ikke snakke med henne.Men du må gjerne snakke om henne..til venner og familier som står deg nær.. På den måten kan du få ut tankene av henne.. og det at du deler din opplevesle med andre gjør at du også ikke føler at du er alene om dette her. Det kan for mange være til stor hjelp.

Så vil jeg avslutte med litt klisje, men tingen er at det faktisk er sant.

Man må ta tiden til hjelp...jo lenger tid det går..jo lettere blir det. Og det finnes ingen snarveier eller kur...man må bare bruke tiden.

Og som et kanskje hjelpende trøst...ALLE og da mener jeg ALLE går igjennom det du går igjennom. Og alle tror også at sin kjærlighets sorg værre en de andres. Noen går gjennom det en gang..andre fler.. men det som er sant er at man faktisk lærer mye ved å gå gjennom det og man blir mer sikker på seg selv.

Det neste du vil merke når du omsider klarer å date andre jenter igjenn...Så vil garantert det første være, at du begynner å sammenligne de andre jentene med eksen din. Det er ikke å komme utenom..og du vil til og med ønske at de nye jentene du treffer skal være like henne, slik at du får føelsen av å være tilbake med eksen.

Og den fella må du for all del ikke gå i. La de nye jentene få en sjans til å vise seg fra dems side..og kanskje du finner en som du faktisk liker..selv om hun ikke er lik eksen din.

lykke til :)

Tusen takk for gode ord. Jeg sliter noe voldsomt for tiden, men dette hjalp meg litt :) Takk

Lenke til kommentar

Trur nok heller det at det er eit fleirtal gutter som bruker forumet. Noko som føre til at i dei fleste sakene som blir dratt opp, so er jenta "the bad one".

Men såg på ein statestikk for nokon år sidan at det var flest kvinner som tok ut skillsmisse. Og interessant nok var det flest kvinner som angret på det.

Kan vel ha noko med korleis singellivet blir framstilt i forskjellige tv-seriar? Og nokon blir litt vel påvirka?

Lenke til kommentar

Det finnes undersøkelser som viser at det er langt flere kvinner som er utro i forhold til menn også.

Alt skal være perfekt ikke sant, og det er det jo ingen som er, hvertfall ikke etter at det har gått en stund. Det har ikke noe å gjøre med at det er flest gutter på dette forumet. Jeg tror gutter generelt ser større på kjærligheten enn jenter gjør. De lar seg ikke oppta av små detaljer og bagateller. Jeg har hvertfall ikke opplevd i like stor grad at en kamerat var nødt til å slå opp med en jente, like ofte som det er omvendt at det stort sett er jenter som tar initiativet til slikt.

Det finnes mange bra jenter også selvfølgelig, men det finnes enda flere som er helt på trynet og det er vel slik med gutter også. Thailand for menn og Tyrkia for jenter vettu. Gutteturer og jenteturer. Så har du de velkjente og såkalte "jentekveldene" hjemme også. Det er så morro når kjæresten din vil dra på "jentekveld" hver helg, altså uten deg og kommer hjem fra nachspiel hos diverse tilfeldige klokken 6-7 på morgenen hver gang. Og så kommenterer du at du er dritt lei av det opplegget og så beskylder de deg for å være "sjalu". Det er så typisk. Selvfølgelig blir man kanskje sjalu, men poenget er at de gjør ting som tilsier at de setter lite pris på deg og oppfører seg på en måte som tilsier at de vil finne noen andre, men du er altså bare "sjalu", noe som er et ord som skal bekjempes med alle midler uten at de er villig til å endre oppførsel. De forventer at du skal akseptere alt som omhandler slikt, men hvis du begynner å gjøre det samme så er helvete løs med en gang.

Edit: Jo, forresten så er man paranoid også. Paranoid og sjalu, og så "du stoler ikke på meg". Og så viser det seg etterhvert at alt du tenkte på var sant, det er jo bare å observere og analysere oppførselen deres, så kommer du inn på de tankene, men de er jo alltid feil, men ikke når du får høre av folk du kjenner på det ene nachspielet at hun hadde trekant med noen slasker.

Helvette, noen jenter er helt syke. Ikke for hva de gjør/har gjort, men for hvor manipulerende og kyniske de er/kan være. Jenter har en egenskap, de er profesjonelle på psykisk tortur, ikke rart det klikker for enkelte.

Heretter så er det bare å begynne daten med å si "Her skal glassene stå, de små tallerknene her og de store der, Saloen står her og grønnsåpe og vaskebøtta står der, bare så du vet det eventuellt til senere", og hvis det skjer noe du ikke liker så er det bare å pakke baggen med en gang og dra, da er det like greit å skaffe seg en hobby i stedet for det pisset dems. De tror at livet er som på paradise hotell/bordell, og det har det jo forsovidt blitt også.

Endret av NicolasDarvas
Lenke til kommentar

Har du ein link til den undersøkelsen? Hadde vore interessant stoff å lest :)

Kvinner er mer utro enn menn

- Tyrkiske menn behandler oss bedre enn norske

Tyrkere: - Norske jenter er billige

Det ser ut til at jenter mener de guttene som kun er ute etter sex og kun varter de opp fordi de vet de får sex, behandler de bedre enn norske menn, som da tydeligvis ikke gjør ting på den måten.

Det som er intressant med dette er at man også vet at norske menn drar til Thailand for å finne seg kone. Jenter drar til Tyrkia for å ha det "morro" med løse gutter, mens menn drar til Thailand da for å finne seg en livspartner. Så kan man da sammenligne de tyrkiske mennene med de thailandske jentene og se på forskjellene. Det er jo stikk motsatt.

Dette tror jeg er et resultat av at ekstreme ideologiske og politiske krefter har satt opp en krig mellom den norske mannen og kvinnen og bygget ned hva vi kjenner som en familie. Familien sees på som noe som ikke går i hop med sosialistiske prinsipper. Det er også færre og færre som vil ha barn.

Barmeny fra Pier Street:

480x.jpg

Endret av NicolasDarvas
Lenke til kommentar

jeg har mistet min kjære etter to år. Hun har slått opp 2 eller 3 er veldig usikker på hva vi var på slutten egentlig. Problemet mitt er at jeg aldri kommer til å finne ei så vakker og konge jente.

Hun trivdes ikke med at vi hadde små problemer hele tiden og at jeg brukte mye tid på ski. Hun dumpa meg, kom tilbake dagen etter for å dumpe meg 4 dager senere og igjen angre seg 2 uker senere da jeg var kommet over henne, jeg ga ho ny sjanse og nå er hun usikker igjen. Hun sier hun elsker meg og kysser meg, men er ikke gira på å være med meg. Hun tror ikke vårt forhold har noen fremtid.

Jeg forblir nok singel for resten av livet :( kjipe greier ass!

Lenke til kommentar

Oppfør deg normalt mot henne. Ikke snakk om å bli sammen igjen, gjenforeninger, kosesnakk, kyssing, masse meldinger osv.. Du trenger ikke å være et grantre ettersom dere faktisk er nødt til å snakke pga skole, men du trenger ikke dille og dalle med henne.

Lenke til kommentar

og hvilke reaksjoner kan jeg forvente av henne? virker på meg som om hun prøver å ta igjen tapt tid med venner... hun har bare for noen dager siden vist klare tegn på at hun er forelsket... derfor så vanskelig å gi slipp

Da er kanskje det problemet.. Du gir henne ikke nok pusterom, la henne få være seg selv. Ikke mas på henne hele tiden og ikke send henne tusen meldinger og ring hele tiden. Ikke spør om å møtes hver eneste dag. Men så sier du at hun er sur fordi du bruker mye tid på ski, jeg skjønner ikke. Det er sommer nå.

Hold på med ditt, vær sammen med dine venner, skaff deg en hobby eller jobb ekstra, så lar du henne bruke den tiden, men du trenger ikke å sette livet ditt på vent selv om, så får du se hvordan det ender opp. Vis at du ikke er gratis, vis at det ikke er hennes valg å kunne velge og vrake mellom alt hun vil ha. Du skal velge du også. Mennesker har en tendens til å ville ha det de ikke kan få, men straks de får det så er det ikke noe spesielt ved det alikevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...