LMH1 Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 (endret) Hei, prøver å finne en god windows 7 ultimate lisens til en billig penge som følger disse kriterene: Kan lastes ned digital (Serveren klarer 3 MB/s nedlasting hastighet). Nyeste Serice pack 1 med norsk språk eller multispråk. Trenger ikke å slipstreme ved nye service pack Prisen så billig som mulig 100% lovlig tjeneste Technet er vel ikke aktuelt i første omgang. Men hva med: https://www.download-review.com/shop/item/325/#language ? Denne har (Flere språk) står ikke noe om OEM. Prisen er grei. Men virker dette som en technet lisens? Siden det ikke er vanlig med flere språk? Siden serveren bruker eller har mulighet for https tror jeg sansynligheten er mindre for tjenesten er ulovlig? Det står også "microsoft sertifisert gold partner" Fant ikke noe på google som kan mistenkligjøre denne siden som ulovlig. Men er jo litt rart den er blandt de få som tilbyr nedlasting til en billig pris. Hva tror dere? Er det store sansynlighet dette er snakk om technet eller en bedrift som lurer folk? Styrer vertfall unna finn.no og QXL.no siden der er det mye useriøse salg. Endret 19. april 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 (endret) Om du ikke har en avtale med MSDNAA via skolen, så finnes det ingen billige og trygge steder der du kan kjøpe digital kopi av Windows 7. (med unntak av nevnte Technet og MSDN) Microsoft har så og si monopol på digitale kopier av Windows 7, og der ligger prisen nær prisen du betaler i butikk. Så kjøper du en digital kopi fra noe annet sted enn Microsoft, så risikerer du alltid at du har kjøpt "katta i sekken". Hvorfor ikke bare kjøpe en billig OEM versjon, kanskje med SP1 og så lager du en digital kopi med hjelp av f.eks UltraISO eller noe? Og at en side tilbyr HTTPS gjør den noe sikrere er bare tull. Noen tilbyr dette gratis sammen med webhotell, andre tar noen få dollar per år. Så det gjør ikke siden sikrere enn en papirvegg rundt et bank hvelv. Og PS!!! Hvor mange tråder må du lage om akkurat det samme temaet? Endret 19. april 2011 av myhken Lenke til kommentar
myhken Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 (endret) Og enda en PS! Domenet du linket til er registrert for kun 7 dager siden, og ser ikke akkurat proft ut, så jeg hadde vel veddet mye på at dette bare er lureri. Slike sider er laget kun for å lure folk som seg, som er ute etter å "spare" penger ved å kjøpe Windows "billig" fra alle andre steder enn der de selges offisielt. Og her er en tråd om "selskapet" som du sikkert har oversett....ikke mange lovord og folk som tror dette er et ekte selskap: http://forums.cnet.com/7723-6129_102-509731.html Endret 19. april 2011 av myhken Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 19. april 2011 Forfatter Del Skrevet 19. april 2011 (endret) Hvorfor ikke bare kjøpe en billig OEM versjon, kanskje med SP1 og så lager du en digital kopi med hjelp av f.eks UltraISO eller noe? Fordi grunnen jeg ønsker digital versjon, er jeg har linje til å laste ned. Å kjøpe billig OEM lisens sparer ikke miljøet siden den blir utdatert. Har XP og vista liggene i hylle som jeg ikke gidder å kaste. Så disse bruker bare plass. UltraISO koster nok også penger som magicISO. Jeg kan spørre meg selv, hvorfor laster man ikke ned piratversjon eller kjøper technet lisens i steden? Oppgraderinglisener er jeg lei av. Og PS!!! Hvor mange tråder må du lage om akkurat det samme temaet? Noen, men problemet er at jeg spurte microsoft om det var mulig å kjøpe en technet lisens isteden for å kjøpe lisenser i butikken. Så det ville vel være rart om jeg plutslig bestemmer meg for å kjøpe technet nå? Uansett kan vel ikke microsoft bevise noen ting, og kan ikke ransake meg hvis jeg går for den løsningen, men ja ser det som eneste alternativet her. Selv om det koster litt har jeg minstefall mere grantier, og kommer nok å installere noe i virtualbox også. Uansett ønsker jeg å prøve windows 8 alpha, så må si mere og mere tyder på technet er løsningen her. Microsoft store, får man ikke tilgang til alt. Men er windows 8 alpha en del av technet den billigste løsningen? Er det mulig å ha 30 språk på technet under installasjon? Eller er det snakk om "windows update" og laste ned MUI språkpakker etter installasjon? Det er vel bare linux og mac som har støtte valgmulighet med språk under installasjon? Hva som er etter installasjon spiller lite rolle da. Endret 19. april 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Bare du å bestill fra den siden. Noen OS vil du ikke få, men et durabelig underskudd på kontoen din vil du få siden du må oppgi kredittkortnummer til en tvilsom side. Videre spørsmål fra trådstarter side vil bli oppfattet som kverulering da du nå har fått to tilbakemeldinger fra erfarne folk. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 19. april 2011 Forfatter Del Skrevet 19. april 2011 (endret) Tror det heller får bli noe annet i så fall. I Så fall gjennom paypal. Endret 19. april 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Og Windows 8 er ikke lansert i noen form for alpha, beta eller noe annet enda, så nei den finner du ikke på Technet. Er nok ca et år før vi ser beta versjoner av Windows 8. Ellers har du trolig fått det svaret jeg ga deg i en av de andre trådene dine, at du ikke kan bruke Technet til noe annet enn å evaluere programvaren, og at du ikke kan bruke den til dagligdagse ting. Men på den andre siden, utrolig mange gjør akkurat det, og mener det er bedre enn piratkopiering, siden de faktisk betaler Microsoft. Så lenge du bruker det på egne pcer, og ikke aktiverer samme lisens hundrevis av ganger, så går det helt fint å bruke Technet. Problemet er den dagen du blir grådig og begynner å selge lisenser, eller at du blir veldig snill og gir dem bort til familie og venner. Holder du lisensene for deg selv, så går det 100% garantert helt fint. Spør du Microsoft sier de nei, men de kan heller ikke sjekke dette opp på noen som helst måte. Og helt seriøst så ser de gjennom fingrene på slikt bruk. Og du trenger ikke å være redd for at Microsoft skal "oppdage" at deg er DEG som har kjøpt. Microsoft er vannvittig stort så du har ikke noe å frykte. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 19. april 2011 Forfatter Del Skrevet 19. april 2011 (endret) Det jeg har tenkt: Technet: Selge = nei Dele med venner = nei installere på alle mine pcer og virtulisering klienter = Ja Anbefale til andre isteden for OEM/retail lisenser = Ja Holde lisensen innen for huset = Ja At jeg kan komme opp i 100 aktiveringer tviler jeg på. Men kan skje hvis jeg bruker linux og ødlegger bootloaderen. Eller driver med hackintosh. Hvorfor skulle jeg blir jeg grådig av technet? Forstår ikke hva du mener her? Jeg ser det som en fordel å kunne fritt installere windows ubegenset på mine maskiner. Skulle jeg få mere lyst å dele lisenser fordi jeg handler technet? Jeg forstår ikke sammenligingen her desverre. Har noen en god kampanje kode? Slik at jeg får technet så billig som mulig? Regner med prisen er fast, slik om jeg venter noen dager, blir de ikke billigere. Endret 19. april 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 (endret) Hvorfor folk blir grådige av Technet? Billigste abonnement gir deg hundrevis med Windows og Office lisenser. Mange blir for fristet og tenker at de kan tjene noen kroner på dette. Dette er årsaken til at du bare får 2 eller 5 lisenser per produkt nå, mot 10 før. Hver lisens for Windows / ((vista og XP) kan aktiveres 10 ganger. Så per Windows 7 produkt (Home Premium, Pro, Ultimate etc) har du 20 aktiveringer. Samme med Office. Server programvaren har du vanligvis 500 aktiveringer på. Kjøper du Technet pro, øker du fra 20 til 50 aktiveringer per produkt, og får i tillegg Enterprise lisenser på flere produkter, som f.eks Windows 7 Enterprise med 500 aktiveringer. Har ingen tilbudskode, med unntak av den du får automatisk når du kjøper nå, som gir deg 15 måneder for prisen av 12 måneder. Uansett, så er dette et godt tilbud. Husk at du ikke kan regne med å betale amerikansk pris, men norsk pris som er noe høyere. 2.880 kroner er prisen på akkurat nå for ett år med Technet Pro. 1.670 kroner for Technet Standard, som gir best valuta for pengene, om du ikke trenger f.eks Windows 7 Enterprise. Og nei, prisen har ligget stabil i noen år nå, så det blir ikke noe billigere nei. Endret 19. april 2011 av myhken 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 19. april 2011 Forfatter Del Skrevet 19. april 2011 (endret) Hvorfor folk blir grådige av Technet? Billigste abonnement gir deg hundrevis med Windows og Office lisenser. Mange blir for fristet og tenker at de kan tjene noen kroner på dette. Dette er årsaken til at du bare får 2 eller 5 lisenser per produkt nå, mot 10 før. Men hvorfor velger da ikke microsoft å utestenge de som piratkopier/selger lisensene videre? Er jo bare å søke på google, så blir det veldig raskt oppdaget. Kanskje ressurs mangel er årsaken. 20 aktiveringer holder jo til 20 maskiner. Har jeg da 5 maskiner, kan jeg da aktivere hver 4 ganger i året? Kan man bare ikke si man bor i USA uten å oppgi adresse? Eller late som man bor i california og fylle ut sin egen adresse bare for å få lisensen billigere? Siden jeg antar man får epost som man aktiverer lisensen? Slik at da får man det billigere? Vet ikke om paypal eller andre betalingtjenester vil fungere, men har man ikke regionspærre på kredittkortet ser jeg ikke det kan by på et problem. Bestille på siden http://technet.microsoft.com/en-us/subscriptions/buy.aspx hvis den gir samme produkter som den norske. Har ikke prøvd men fikk lyst å prøve. Hvis man ikke får med norsk spåk i Enterprise versjonen spiller det lite rolle. Siden det man man laste ned på windows update. Endret 19. april 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Husk at det ikke er 20 aktiveringen per år da, om du ikke kjøper en ny konto per år. Beholder du samme abonnement så er det 20 aktiveringer totalt, så lenge du har den kontoen. Siden det har vært så utrolig mye misbruk etter at Windows 7 kom ut, sperret Microsoft alle kredittkort som ikke er utstedt i USA om du kjøper i USA. Norske kort vil kun fungere i Europa. Det gjelder også kort som American Express etc. Så nei, det er ingen måte å få det billigere på lengre. Bare å prøve, du kommer helt til at kortet ditt skal bli godkjent, og da feiler det. Så mye jobb for ingen ting. Ellers sperrer Microsoft alle kontoer som misbruker lisensene, men det tar tid. Først må noen rapportere at de har fått en ugyldiglisens, eller at Microsoft flagger en lisens fordi den blir aktivert for mange ganger, og på mange steder i verden. Så ser antipirat avdelingen på saken, og de har nok å gjøre. Så fra det blir oppdaget, kan det ta måneder før en slik konto er sperret. Derfor har de lagt inn mange begrensingen som ikke var der før, som bare 2 - max 5 lisenser per produkt, ikke bruk av utalandske kort i USA, ikke kort fra Asia i Europa/USA etc. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 19. april 2011 Forfatter Del Skrevet 19. april 2011 (endret) Er det ulovlig for oss norske brukere. å følge dette: 1. Kjøpe kredittkort i USA (Eller en konto fra norge også overføre beløpet til USA). 2. Bestille technet (Avslutte kontoen?) Også da har man lovlig technet lisens? Det burde vetfall være mulig. Eneste man trenger er et kredittkort nummer, passord etc. Jeg må i så fall være rask, siden i sommer skal det bli moms fra 200 kr som bestilles som digital nedlasting, så må gjøre dette før juni ellers må jeg nok legge til 25% moms i tillegg. Vil disse fungere: http://www.creditcards.com/balance-transfer.php Endret 19. april 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 (endret) Ja lykke til med å skaffe deg et kredittkort i USA. Du og alle verdens terrorister ønsker dette, og alle kriminelle. Det er ikke så lett å bare skaffe seg en bankkonto med påfølgende kredittkort i et land du ikke bor i. Så du må nok bare innse at skal du ha Technet må du kjøpe til norsk pris. edit: Slike forhåndsbetalte kredittkort blir ofte ikke akseptert fra seriøse selskaper, på grunn av at de nettopp prøver å omgå regelverk rundt omkring. Endret 19. april 2011 av myhken Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 20. april 2011 Forfatter Del Skrevet 20. april 2011 (endret) Hva med: http://www.multicom.no/MICROSOFT-TechnetPlusSingleUsr-ALNG-LicSAPk-OLV-F/cat-p/c36276/p3815536 MICROSOFT Technet Plus SingleUser? Hva er forskjellen på MICROSOFT TECHNET PLUS og TechNet Plus Direct? er disse kun for firmaer? siden prisen er så lav? Finner ikke technet plus her? http://technet.microsoft.com/en-us/subscriptions/default.aspx Er den utgått eller er det noe nytt? Å Kjøpe disse fra butikk, kan lønne seg, hvis det bare er snakk om en aktiveringskode. Da har jeg så mye flere alterntiver. En å bruke: http://www.windowslifestyle.com/get-a-new-technet-plus-subscription-and-save-28/ TN3MNA05 som kode, for å få 3 månder ekstra. Men virker denne koden i norsk/europa technet? MICROSOFT TECHNET DIRECT 2006 EMEA SINGLE USER RENEWAL UK (JT9-00004) regner jeg med er historie. MICROSOFT Technet Professional 2010 English Programs Renewal (JRF-00002) tror jeg ikke vil fungere som en ny bruker? Endret 20. april 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Jeg vet ikke hva den tingen der er....du får nesten ringe nettbutikken å høre. Kan være noe gammel som ligger i systemet, for de har den jo ikke inne. Jeg brukte mye tid på TEchnet og priser rundt Windows 7 i 2009 og 2010. Jeg kan derfor nokså trygt si at prisene som gjelder i Norge nå er ca 2.800 kroner for Technet Pro, og ca 1.600 kroner for Technet standard. il en pris Noen ganger slipper Microsoft rabattkoder, som også gjelder i Norge, men nå ser det ut som om den 15 måneders saken er alt er tilgjengelig. Kan ikke tenke meg at noen norske butikker, eller Europeiske selger Technet til en pris langt unna veiledende pris i USA. Med dagens dollarkurs er jo veiledende priser på nye kontoer: Ca 1.100 kroner for Standard og 1.900 kroner for Pro. Så priser under dette ville det være rart om du fant, fra seriøse aktører. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 20. april 2011 Forfatter Del Skrevet 20. april 2011 (endret) http://www.multicom.no/MICROSOFT-Technet-Professional-2010-English-Programs/cat-p/c/p2858836 MICROSOFT Technet Professional 2010 EnglishPrograms Tror jeg bestiller denne. 1902 kr er en god pris? Ikke sant? Hvis det bare er å aktive? Selv om multicom solgte meg et defekt hovedkort som bvare da det viste seg at hovedkortet var dårlig brukt, velger jeg heller å kjøpe denne. Smart kjøp? Tror ikke det er noe vits å ringe nå, siden multicom har sikkert tatt påskeferie? http://www.provantage.com/microsoft-jrf-00001~7MSTE00X.htm Hvis det viser seg at denne ikke kan aktiveres, så klager jeg å krever 2011 isteden. Ellers får multicom skaffe meg lovlige lisenser isteden. Endret 20. april 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 (endret) Nei den koden fungerer ikke i Norge ser jeg. Måten du sjekker dette på er å starte kjøpsprosessen: 1. http://technet.microsoft.com/en-us/subscriptions/buy.aspx 2. Select your country Så velger du Norge og skriver inn koden. Så får du opp enda et bilde der Norge nå står i listen, og koden står under. Når du trykker på fortsett derfra, så vil den enten godta koden eller stoppe. Og på den koden du nevnte stopper den med feilmelding. Da jeg først skaffet meg Technet brukte jeg en del tid på å søke på Google, og fant plutsetlig en gammel promokode som fungerte, som ga meg prisen $261 for Technet Plus, den gangen fantes ikke TEchnet Standard og de hadde enda ikke sperret norske kredittkort. Jeg ville vel ringt uansett for å sjekke hva dette er, så du ikke bruker 2.000 kroner på noe som ikke er det du ønsker. De har neppe tatt påskeferie... Endret 20. april 2011 av myhken Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 20. april 2011 Forfatter Del Skrevet 20. april 2011 (endret) Tror jeg heller prøver multicom jeg. driter i 100 kr i frakt, da har jeg vertfall kvitteringer på kjøpet. Men ja hvis det går dårlig, så får jeg velge noe annet. Regner med 2010 er bare navnet eller året da technet blir solgt? Siden det er jo mulig å aktivere vista eller XP i dag, selv om de er gamle? Eller tror du aktiveringkoden størst sansynlig er sperret? Så jeg må regne med å kontakte microsoft og multicom frem og tilbake etter kjøp? Håper egentlig å slippe det, men velger klage istedenfor å betale 1 tusenlapp ekstra. Kan jeg regne med 3 månder ekstra her? eller spiller ikke stor rolle heller. http://www.multicom.no/MICROSOFT-Technet-Plus-Single-User-All-Languages-SA-OLP-B-AE/cat-p/c/p314020 Programvareforsikring? Er det bare en stavemåte? Eller intrykk? Regnet med technet Professional er det samme her uansett hva jeg velger. Endret 20. april 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Tror multicom har skrevet noe feil på siden deres. De bruker varenummer JRF-00001, og sier at det er Technet Pro. Men sjekker du på det andre stedet ser du at de har samme varenummer: Manufacturer Part# JRF-00001 på Technet Standard. Søker du på Google med varenummer JRF-00001, finner du at dette tilhører Technet Standard. Så multicom tar 300 kr + frakt EKSTRA for Technet Standard, i forhold til om du hadde kjøpt det direkte fra Microsoft. Og det virker jo riktig, for en butikk vil jo alltid tjene noen kroner på et produkt. Er ganske så sikker på at du vil føle deg lurt etter dette kjøpet, og programvare etc, med lisenser (som en slik pakke er, den har en aktiveringskode) får du jo uansett ikke byttet eller levert tilbake. Så pengene er tapt. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 20. april 2011 Forfatter Del Skrevet 20. april 2011 (endret) MICROSOFT Technet Plus lønner seg nok hos multicom. myhken: Butikkene har verken mulighet å svindle til seg penger, eller lure kunder som er åpenbart ikke går. Riktignok er jeg enig her uten eksperthjelp er for meg umulig å bevise at dette programvare sette ikke er for privatpersoner etc. Dermed hvis jeg kjøper lisenser beregnet på bedrifter tror jeg sliter. Men så åpenbart å selge en lisens som er gått ut,tror jeg multicom sliter å komme seg unna. Det ville vært direkte svindel. Men ja multicom sliter å bevise at faktisk det er tilfelle jeg ikke har fått lisens. Så enten jeg eller multicom måtte kontaktet microsoft for å få dette bekreftet. Når det er bekreftet at technet pro 2010 bare er gyldig mellom 2009-2010 hvem sitter med det beste kortet da? Det er nok meg? Siden jeg kan gi multicom dårlig rykte. Så har jeg ført kjøpt denne, burde jeg da forlange å få nytt produkt som funger. Verstefall må sende varen i retur, men det betaler ikke jeg, så det må multicom dekke også. Prøver ikke å være useriøs, men slik er livet om livet er så komplisert får det blir det. Prøver heller ikke å utnytte selgerne, men syns det er litt dårlig gjort at ting krever så høy kunnskap at bare microsoft ansatte vet hvordan dette funger. Altså hvis vi regner med 100 kr i frak. Burde jeg her forstått at dette er feilprising eller at dette burde ikke gått? Hvis det skulle vise seg at lisensen er gått ut, kunne multicom kjøpt ny lisens i USA, og selge den uten tap. Da dytter jeg problemet over på multicom som må løse dette for meg. Endret 20. april 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå