Gå til innhold

Tips til kjøp av Switch

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg har akkurat pusset opp en kjeller og lagt kabler (Cat 5e) til alle rom. Routeren står oppe hvor jeg skal koble alt til.

Planlegger å kjøpe inn en Switch (min. 16 porter) til dette formålet.

Planen er å få innlagt fiber i løpet av de nærmeste månedene.

Etter som Switcher fåes i de fleste prisklasser trenger jeg noen hint om hvilke specs jeg bør se etter, evt. noen produktforslag.

Anwin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Du har egentlig generelt 2 valg, mananged og unmanaged.

Managed switch er ofte mer avanserte og har eget webgrenesnitt for konfigurering(slik som routere har), disse er ofte brukte i bedrift og er den dyre løsningen.

Trenger du ikke muligheten til å konfigurere switchen, velger du den switchen fra et velkjent merke, med korrekt antall porter og 10/100/1000-hastighet, som er billigst.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Du har egentlig generelt 2 valg, mananged og unmanaged.

Managed switch er ofte mer avanserte og har eget webgrenesnitt for konfigurering(slik som routere har), disse er ofte brukte i bedrift og er den dyre løsningen.

Trenger du ikke muligheten til å konfigurere switchen, velger du den switchen fra et velkjent merke, med korrekt antall porter og 10/100/1000-hastighet, som er billigst.

Ok. Flott. Siden et par Netverkskontakter skal brukes til barne-/ungdomsrom hadde det jo vært fint med mulighet til å ha tidsstyrt internett tilgang. f.eks at de ikke virker etter kl. 23.00. Kanskje dette kan gjøres via routeren ?

Er i såfall slike switcher veldig mye dyrere ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det kan muligens gjøres via routeren (kommer an på routeren)

Til normalt bruk holder det nok med en vanlig unmanaged switch, på 16 porter er det nesten halve prisen også for en unmanaged (1000,- ca.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...