xiao shan Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Driver å titter på pc til jeg skal starte på skolen igjen til høsten så driver å snuser litt på Xishan W150. Synes den har en fin balanse av pris, design(matt skjerm FTW),ytelse osv. Er det noen som har erfaringer/meninger om denne pc? Compal PBL21 har jo mer eller mindre samme specs'a som kom meget godt ut på dinsiden.no sin test. Betyr kommentarene de kommer med der noe, eller har Xishan helt andre forutsetninger siden den er bygget av Clevo? Alle kommentarer settes pris på! Lenke til kommentar
thomit Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 (endret) Ytelsen i de to maskinene vil jo være likeverdig, så lenge man har lik hardware. Det kan være forskjell på generell og spesifikk byggekvalitet, men det vet man svært lite om, før om et år eller to eller tre . Men jeg vet at Compal (PBL21) har et rykte som er både opp og ned på dette feltet, mens Clevo stort sett har et rykte for å levere stødig "midt på treet +" kvalitet. Personlig hadde jeg valgt Clevo'en - basert på egen erfaring med merket, og det faktum at jeg etterhvert vet mye om Clevo's maskiner. Endret 19. april 2011 av thomit Lenke til kommentar
xiao shan Skrevet 24. april 2011 Forfatter Del Skrevet 24. april 2011 Men jeg vet at Compal (PBL21) har et rykte som er både opp og ned på dette feltet, mens Clevo stort sett har et rykte for å levere stødig "midt på treet +" kvalitet. men denne gangen er det kanskje omvent? Hardware.no sin test Ettersom støy og tempratur er noe jeg legger vekt på så bør jeg kanskje se mer på Compal PBL21 igjen? Hva mener dere om prosessorvalg på denne pc? Er det verdt å gå opp fra Intel Core i5-2520M til Intel Core i5-2540M? [2.5GHz-->2.6GHz] Kanskje bedre å kjøpe et ekstra batteri så jeg kan jobbe lengre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå