Gå til innhold

Flytting av 150kg utenbordsmotor, metoder


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har kjøpt meg ny båt og skal flytte en 90hk 2 takter over på en båt som står rett ved siden av. Vi er to stykker som jobber med båten og trenger en metode å flytte motoren over uten at det går hardt utover lommeboken og helse.

 

Noen som har erfaringer fra dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er båtene flyttbare ,dvs. kan de bytte plass ?

Er det et høyt festepunkt i nærheten, tre,hustak,garasje-åpning,etc ?

Er grunnen fast, så man kan bruke en anordning med hjul ?

 

Skal dette foregå nattestid kan det være lurt og betale et par polakker da de er veldig flinke til dette :ph34r:

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Den ene båten er flyttbar, den skal og kan bare settes opp ved siden av den andre. Begge båtene står ute så det er ikke noe festepunkt i nærheten. Grunnen er heller ikke fast, denne er av typen grov grus.

 

Skal desverre ikke foregås nattestid, men på dagtid da alle aner fred og ingen fare:).

Lenke til kommentar

Er grunnen flat og man ikke vil bruke penger på kranbil og en gaffeltruck ikke er tilgjengelig i nærheten kan man bruke en såkalt motor-løftekran/motorelefant* eventuelt bruke noen kryssfinerplater eller lingnende på bakken for og gjøre grunnen mer stabil.

 

*det beste er og spørre et bilverksted eller hvis du vet om noen som skrur bil veldig mye så pleier de og ha en sånn.

 

Alternativet er og bygge opp en løftegalge av stål/tre og bruke løftetaljer/kasteblokker.

 

Edit: bor du i Østfold/Østlandet kan du få låne en motorelefant av meg.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...