Gå til innhold

HTC Desire HD eller Samsung Galaxy S?

Anbefalte innlegg

Ser noen klager over lagging (treghet) og "billig-følelse" over plastikken på Galaxyen. Er det noen her som har noen formening om hvilken av de to telefonene som er best? HTC Desire HD er jo litt dyrere, men hvis den er bedre enn Galaxy-en, så kan jeg hive i 700 kroner ekstra.

Fra før er jeg kun vant med Nokia N95 (Symbian 60), så uansett om jeg går for Samsung eller HTC så blir vel alt nytt for meg. :)

Endret av stiansa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler Galaxy S, den er kjempebra, lett å forstå, super skjerm og godt kamera, (har mobilen selv) speksa er bedre enn desire hd, men anbefaler deg å vente til den nye Galaxy S II kommer, har bedre skjerm, prosessor og masse mer som er bedre enn Galaxy S (+ Galaxy S II har blits, noe ikke Galaxy S har)

Lenke til kommentar

Hei stiansa. Jeg vet lite om Samsung Galaxy S som telefon, og jeg er ingen ekspert, men kan godt fortelle deg litt om HTC Desire HD (jeg har hatt den siden januar).

Om du er glad i å surfe på bussen er HTC'en blinkskudd. Skjermen er en av de beste på markedet. Den er behagelig å se på, stiller lysstyrken automatisk etter lyset rundt deg om du ønsker det, og gir meg en like god (om ikke bedre) surfeopplevelse enn når jeg er på en vanlig PC. Det gjelder selvfølgelig ikke bare surfing, men så og si i alt du gjør. Den er portabel, enkel i bruk, har et godt kamera og den har et genialt lite bilpanel man kan bruke når man sitter i bilen dersom bilen din ikke har det fra før (men dette har sikkert mange andre telefoner også tildags, jeg er som sagt ingen ekspert).

Det eneste jeg har å utsette på HTC'en er batterilevetiden. Det har omtrent dobbelt så mye kraft som det den vanlige HTC Desire har, men kan gå ut iløpetav halvannen dag dersom du bruker den nok. Det kan være du må belage deg på å lade den ofte (type hver kveld), men som sagt, det kommer an på hvor mye du bruker den til daglig.

En ting du må gjøres oppmerksom på, og som sikkert mange vet, er at HTCen også har fått mye tilbakemeldinger om treghet i menyene og under teksting, og at den spontant slår seg av og lignende. Det fikser du på 10 sekunder med å gå under Utviklings-fanen i instillinger for å aktivere USB-debugging. Alle tendensene forsvinner, og jeg opplever til og med at batterilevetiden forbedret seg litt etter jeg skrudde det på.

Kort oppsummert: HTC Desire HD er en herlig telefon, men med noe skuffende batterilevetid.

En aller siste ting.. Dra ned til forhandleren og prøv den i hånda før du eventuelt kjøper den. HD'en er en ganske stor telefon, og kan oppleves som tyngre (vil jeg tro) enn mange andre.

Fortell oss hva du endte opp med! :-)

Lenke til kommentar

Akkurat som oppnevnte var, dette gav meg hodepine men jeg dro til butikken og lekte med begge to og endte opp med Desire HD, den gav meg mer kvalitetsfølelse enn Galaxy S og jeg digget Sense i tillegg samt den store skjermen som passet mine behov. Selv om HD hra sine småfeil (ræææv batteri og ingen MKV støtte) så elsker jeg den.

MEN! As it stands så skal jeg ha GalaxyS2 og ikke Sensation så ting snur tydligvis fort opp.

Lenke til kommentar

Jeg sto imellom samme telefonene før jeg endte med å kjøpe desire HD. Har aldri angret. Nå har jeg rootet telefonen og lagt inn gingerbread, så jeg bruker ikke operativsystemet den kom med, ei heller sense (som htc legger over stock android)

Desire HD er lynrask, har stor deilig skjerm, og jeg har aldri merket lagging etc under spill osv, selv på stock ROM (det tlf blir levert med)

Eneste jeg misunner samsung er AMOLED skjermene. Men jeg sitter og skriver fra min DHD nå mens jeg ser på skjermen, og finner virkelig ingenting å klage på. :) den er stor og sylskarp og veldig responsiv/nøyaktig.

Endret av aussieglis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...