vii Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 hei,jeg lurer på hva man må ha i snitt jeg har:6 i engelsk (muntlig og skriftlig) kroppsøvning:5 matematikk:2 svak tror den er bedre nå musikk:3 naturfag:4 norsk:3 sterk (tror den er bedre nå ) rle:3 samf:4 russisk , chechensk , engelsk og norsk har jeg bra nok karaktere til å komme inn på phs? Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Du går på ungdomsskolen? Karakterene dine har i så fall fint lite å si for opptaket til PHS. Det er dessuten slik at de ikke ser kun på karakterer (og det er altså uansett videregående som gjelder). Det kreves for eksempel omtrent perfekt vandel, en viss fysisk form og psykisk egnethet. Lenke til kommentar
Pleya Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 hei,jeg lurer på hva man må ha i snitt jeg har:6 i engelsk (muntlig og skriftlig) kroppsøvning:5 matematikk:2 svak tror den er bedre nå musikk:3 naturfag:4 norsk:3 sterk (tror den er bedre nå ) rle:3 samf:4 russisk , chechensk , engelsk og norsk har jeg bra nok karaktere til å komme inn på phs? Dette er jo et forum for forsvaret, ikke for politietaten, men du trenger ca 48 poeng fra vgs, altså alle karakterene dine summert sammen + eventuelle tilleggspoeng. Lenke til kommentar
Hank Moody Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Du kan heller ikke ha rulleblad, kan jo være greit å nevne det siden du er tjetjenere. Jeg mener, jeg har aldri møtt en tjetjenere som ikke er glad i å slåss. 3 Lenke til kommentar
roedpunkt Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Du kan heller ikke ha rulleblad, kan jo være greit å nevne det siden du er tjetjenere. Jeg mener, jeg har aldri møtt en tjetjenere som ikke er glad i å slåss. Det at du snakker russisk og tjetjensk, er en stor fordel, skal jeg si deg. Som Bass Boy sier, hold deg unna bråk, få gode karakterer på VGS og kom i god form (husk at du må kunne svømme også), så kommer du nok lett inn på politihøyskolen. Lenke til kommentar
vannputtern Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Tar inntaket i betraktning hvis en person har en historie som psykisk syk, men som har kommet seg helt fint etter det? Lenke til kommentar
Stereotypisk bergenser Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Du går på ungdomsskolen? Karakterene dine har i så fall fint lite å si for opptaket til PHS. Det er dessuten slik at de ikke ser kun på karakterer (og det er altså uansett videregående som gjelder). Det kreves for eksempel omtrent perfekt vandel, en viss fysisk form og psykisk egnethet. I tillegg skal man kunne vise medmenneskelighet og respekt for andre menneskers egenverd. Jeg mener dette er viktig å få med seg. Lenke til kommentar
Bark1Steinar Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Vet ikke om det bare er pisspreik, men når vi hadde noen fra forsvaret på skolen vår (Studiespes VG3) snakka de om at snittet lå på rundt 3-4. Kan dog hende jeg hørte feil, siden det ikke var innen mitt interesseområde. Lykke til uansett! Ser mange andre som har postet flere andre ting du må huske på, som egentlig er viktigere en selve snittet. Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Du kan heller ikke ha rulleblad, kan jo være greit å nevne det siden du er tjetjenere. Jeg mener, jeg har aldri møtt en tjetjenere som ikke er glad i å slåss. Sannhet med modifikasjoner. Om det skulle være noen anmerkninger i noen registre så er det en skjønsmessig vurdering i det enkelte tilfelle, hvor bl.a type anmerkning og tidsaspektet blir tatt med i vurderingen. Lenke til kommentar
M4ds Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Må vel ha 4 i norsk også, om jeg ikke tar helt feil? Broren min skal bli politi, og snakket om det faget. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Må vel ha 4 i norsk også, om jeg ikke tar helt feil? Broren min skal bli politi, og snakket om det faget. Kravet er minimum karakteren 3 i norsk hovedmål. Lenke til kommentar
nolongeravailable Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 (endret) -snip- Endret 26. april 2016 av coyote93 Lenke til kommentar
vii Skrevet 20. april 2011 Forfatter Del Skrevet 20. april 2011 oki takk rullebladet mitt er rent den, og jeg er ikke glad i å slåss hater å skade andre folk Lenke til kommentar
Akselev Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 jeg er ikke glad i å slåss hater å skade andre folk Du burde nok endre holdning om du skal bli politi. Hah. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Tror du det jobber folk i politiet som er glad i å sloss, og liker å skade andre folk? Det er rett holdning, men man må være klar over at man kan bli nødt til å skade andre allikevel. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Dette er jo et forum for forsvaret, ikke for politietaten, men du trenger ca 48 poeng fra vgs, altså alle karakterene dine summert sammen + eventuelle tilleggspoeng. Er dette et forum for forsvaret? Lenke til kommentar
1503 Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 De generelle opptakskravene står på Politihøgskolens hjemmesider, her. Poenggrensene for ifjor ligger på Samordna opptaks hjemmesider, her. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Dette er jo et forum for forsvaret, ikke for politietaten, men du trenger ca 48 poeng fra vgs, altså alle karakterene dine summert sammen + eventuelle tilleggspoeng. Er dette et forum for forsvaret? Tråden ble opprinnelig postet her. Lenke til kommentar
Neymar Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Hei Jeg lurer på hva må man ha i snitt for å bli politi, jeg har. Gym: 5 Rle:4 Natturfag:4 Engelsk: sterk 3 Norsk: sterk 3 Samfunn: sterk 4 Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Du kan lese om kravene her: http://www.phs.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå