Gå til innhold

[Løst] Hva må man ha i snitt for å bli politi?

Anbefalte innlegg

hei,jeg lurer på hva man må ha i snitt jeg har:6 i engelsk (muntlig og skriftlig)

kroppsøvning:5

matematikk:2 svak tror den er bedre nå :(

musikk:3

naturfag:4

norsk:3 sterk (tror den er bedre nå )

rle:3

samf:4

russisk , chechensk , engelsk og norsk

har jeg bra nok karaktere til å komme inn på phs?

:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du går på ungdomsskolen? Karakterene dine har i så fall fint lite å si for opptaket til PHS. Det er dessuten slik at de ikke ser kun på karakterer (og det er altså uansett videregående som gjelder). Det kreves for eksempel omtrent perfekt vandel, en viss fysisk form og psykisk egnethet.

Lenke til kommentar

hei,jeg lurer på hva man må ha i snitt jeg har:6 i engelsk (muntlig og skriftlig)

kroppsøvning:5

matematikk:2 svak tror den er bedre nå :(

musikk:3

naturfag:4

norsk:3 sterk (tror den er bedre nå )

rle:3

samf:4

russisk , chechensk , engelsk og norsk

har jeg bra nok karaktere til å komme inn på phs?

:D

Dette er jo et forum for forsvaret, ikke for politietaten, men du trenger ca 48 poeng fra vgs, altså alle karakterene dine summert sammen + eventuelle tilleggspoeng.

Lenke til kommentar

Du kan heller ikke ha rulleblad, kan jo være greit å nevne det siden du er tjetjenere. Jeg mener, jeg har aldri møtt en tjetjenere som ikke er glad i å slåss. :p

Det at du snakker russisk og tjetjensk, er en stor fordel, skal jeg si deg. Som Bass Boy sier, hold deg unna bråk, få gode karakterer på VGS og kom i god form (husk at du må kunne svømme også), så kommer du nok lett inn på politihøyskolen.

Lenke til kommentar

Du går på ungdomsskolen? Karakterene dine har i så fall fint lite å si for opptaket til PHS. Det er dessuten slik at de ikke ser kun på karakterer (og det er altså uansett videregående som gjelder). Det kreves for eksempel omtrent perfekt vandel, en viss fysisk form og psykisk egnethet.

I tillegg skal man kunne vise medmenneskelighet og respekt for andre menneskers egenverd. Jeg mener dette er viktig å få med seg.

Lenke til kommentar

Vet ikke om det bare er pisspreik, men når vi hadde noen fra forsvaret på skolen vår (Studiespes VG3) snakka de om at snittet lå på rundt 3-4. Kan dog hende jeg hørte feil, siden det ikke var innen mitt interesseområde.

Lykke til uansett! Ser mange andre som har postet flere andre ting du må huske på, som egentlig er viktigere en selve snittet.

Lenke til kommentar

Du kan heller ikke ha rulleblad, kan jo være greit å nevne det siden du er tjetjenere. Jeg mener, jeg har aldri møtt en tjetjenere som ikke er glad i å slåss. :p

Sannhet med modifikasjoner. Om det skulle være noen anmerkninger i noen registre så er det en skjønsmessig vurdering i det enkelte tilfelle, hvor bl.a type anmerkning og tidsaspektet blir tatt med i vurderingen.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...