Gå til innhold

Eos 550 skal kjøpes... NÅ...men med hvilken linse ?

Anbefalte innlegg

Min datter fikk mitt første cam som jeg kjøpte for et par år siden..et Canon eos 1000d i gave av meg nå på bursdagen hennes.. Alt jeg sitter igjen med er et 55-250 linse.. Min fråga er kort og greit - Kjøpe kit med 18/55 is til 5400,- eller gå for pakka med 135 linsa - til 6990... ?? Trenger jeg 135 linsa? kommer jeg til å legge 250 linsa på finn.no etter en stund?

Irriterende at jeg må spørre og ikke ta avgjørelsen selv.. er jo 15-1600 spenn vi snakker om her.. som kan brukes til blitz..evt..

Noen som er våkne og vil være litt overbevisende... ??

kort :

har EF-S 55-250 is

kjøper canon eos 550 iløpet av kvelden/natta

m kit : 18/55 is ELLER 17/135 is.. ??

Please ??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde kjøpt denne pakken "10795.-", da får du med den skarpeste allround objektivet til Canon" 15-85 IS"

Dette objektivet har et større brennvidde-spekter og gir sylskarpe bilder, det aller beste er vidvinkelen på 15mm som gjør at du får veldig mye mer med på bildene"utrolig bra i selskaper".

Kjøp en 430EXII i tillegg som Tronster påpeker, ikke kjøp en rimeligere eller uoriginal blits da disse ikke er og anbefale, OBS. det finnen enda noen eksemplarer av den gamle utgaven av denne blitsen til samme pris på markedet, bare påse at den du eventuell kjøper har benevnelsen andre generasjon "II" da den er mye bedre.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Jeg gikk fra EOS 350D til 7D i fjor sommer og hadde to objektiver (Sigma 18-125 mm og Sigma 30 mm F/1.4) Kona var fornøyd med det gamle kamera så da fikk hun det med 18-125 mm linsa og jeg kjøpte Sigma 18-200 mm OS til ca 3000 som er et fint ferieobjektiv. Drar aldri uten 30 mm (som med crop-faktor bli tilsvarende ca 50mm i fullformat) da det er et fantastisk objektiv så jeg ender med to objektiver. Ønsker du billgere fastoptikk er Canons 50 mm f/1.8 et veldig godt alternativ og koster i underkant av 800 kroner. Bildekvaliteten blir bra men byggekvaliteten er så som så. Jeg kjenner flere fotojournalister som bruker dette på "farlige oppdrag" og hiver heller objektive om det skulle gå galt.

Lenke til kommentar

FetFoto: Du får neppe over 1500 kr for 55-250 IS på bruktmarkedet. Det er med andre ord ikke penger å spare på å velge 18-135 IS i stedet for 18-55 IS + 55-250 IS. Den eneste fordelen du får med 18-135 IS er at du slipper å bytte objektiv. Derimot får du noen ulemper: dårligere optiske egenskaper og langt mindre tele (135 vs 250 mm).

Jeg vil anbefale å beholde 55-250 IS og kjøpe kit med 18-55 IS.

Kjøp gjerne blits, Canon EF 50mm f/1,8 eller begge deler. Nå eller senere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ville først gått til innkjøp av en blits pluss 50 1.8, fint for portretter og innendørsbilder (kan nok bli litt trangt hvis det ikke er store rom)

men jeg må spørre, hvorfor har denne tråden kommet på forsiden?

Markus

Lenke til kommentar

Det spørs jo helt hvordan du skal bruke kameraet. Jeg er amatør, på reiser har jeg hatt mye glede av 17-85, så 15-85 ville vært enda bedre. Selv forskjellen 17 til 18 er ganske stor når du skal prøve å dekke et middels stort rom eller få med deg en fugl som ikke kommer ned på nederste gren.

Det gir ikke de aller beste bildene, men det er et veldig greit kompromiss når du ikke kan bære med deg masse.

Stativ til 600 kroner er gull verdt.

Lenke til kommentar

ai ai ai - røyk på 600d...med 18/55 is II linsa... så jo fetere enn fett ut med den vridbare skjemen.. ja ja - da har jeg iallefall et meeget bra camera..

med 18/55 is II - 50-250 is og EF 50 1:1,8.

Bør holde en stund dette da... har nok av ting å øve meg på.

inn på ebay og finne batteri osv :)

Takk for hjelpa så langt..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...