John-B Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Har som privatperson leid ut en "ting" til et firma i England. Firmaet hadde betalt meg leie hver måned i ca 1 år uten problemer, før de plutselig sluttet å betale. Situasjonen nå er at dette "firmaet" skylder meg et sekssifret beløp. Beløpet er kanskje i overkant mye til å bare gi opp uten kamp, så jeg lurer på om det er noen som har noen som helst peiling på hvordan mulighetene for å kreve inn dette beløpet er, siden firmaet ikke er norsk? Hvor begynner jeg i det hele tatt? Hjelper lite å kontakte politiet vil jeg tro, og aner ikke hvilke advokater/inkassobyråer som spesialiserer seg på denne type oppdrag? Har ikke all verdens penger til advokat - finnes det advokater som vil ta på seg en slik sak gratis, mot at de får en prosentandel av beløpet hvis de klarer å kreve det inn? Har for øvrig ingen formell underskrevet kontrakt på avtalen vår, men har haugevis av eposter hvor avtalen blir klargjort, og nyere eposter hvor vedkommende bekrefter at de skylder penger og at det skal betales etc. Lenke til kommentar
DiskusJon Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Hva slags firma er det snakk om? LTD? Lenke til kommentar
John-B Skrevet 18. april 2011 Forfatter Del Skrevet 18. april 2011 (endret) Edit: Firmaet er et LTD. Men har nå nettopp funnet ut at dette LTD firmaet ble nedlagt for noen uker siden. Meget mystisk, siden nettsiden til firmaet fremdeles er oppe og går, og selger varer/tjenester. Dessuten ser jeg absolutt ingen grunn til at det skulle være økonomiske problemer. Mulig det kun er snakk om å bytte selskapsform eller noe slikt, eller flytte firmaet til et annet land av skattehensyn. Endret 18. april 2011 av John-B Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Er det bare meg eller høres hele saken særdeles tvilsom ut? Lenke til kommentar
Ståle Nordlie Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 (endret) Jeg ville tatt kontakt med et engelsk "collection agency" og bedt om råd og eventuelt hjelp der. Edit: Man kan også begynne med et norsk selskap. Eksemple fra Google: https://www.kred.no/portal/page?_pageid=134,97657&_dad=portal&_schema=PORTAL&tpl=pg2&contact=utenlandsinkasso . Endret 18. april 2011 av Ståle Nordlie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå