FrenChie Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Hei! Jeg har nettop bestilt ny cpu og hovedkort,kjøler! Resten hadde jeg fra før! Problemet mitt er at når jeg skrur på pcn reagerer ikke skjermen. De kommer "No signal". =(! (maskinen starter opp men ikke skjermen) Har prøvd med en annen strømforsyning men det er ikke problemet..! Min pc; Codegen (lol) strømforsyning 300w Hovedkort: Abit NF7-S 2.0 Socket A AMD Hovedkort - nForce2,S-ATA-RAID,ATX,DDR,USB2,FW,AGP8X CPU;AMD Athlon XP2500+ 1.83GHz, Socket A - 333Mhz Bus, 512Kb, Barton ( Har tenkt og overklokke til ca 2.3 ghz) HD; 80 GB Seagate Barracuda Ram/Minne; 2x twinmos 256mb Graffik kort; GeForce4 Ti4200 Cd rom Skjerm Høytallere osv åh,irriternedes..! Men er det noen som har noen forslag!? Takker for svarene på forhånd Lenke til kommentar
jcs0607 Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 sjekk at alle ledninger er festet godt, ta utav allt unødvendig, ta ut av en av rambrikkene,test nå, hvis det ikke funker tar du utav rambrikken og setter den andre i. hvis du har et annet skjermkort kan du bytte og se om det funker da. sjekk også visuelt (se om det er fysisk skade på CPU,RAM, hovedkort o.l) Lenke til kommentar
Zink Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Sikker på du har klistra kjølern godt nedi og vifta spinner rette veien - goopet iorden ? ( varmesjokk utelukket ? ) ...hvis ikke kan det være "viftestyr" ( rent for smått med runder per minutt kan kreve en ny Bios for toleranse av denslags ...o.s.v. ) ...schaaal ! . Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 24. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2003 Er det noen som vet om det skal være en ledning fra strømforsynig in til et GeForce4 Ti4200 graffikkort? (er ikke så pro innen hardware) Lenke til kommentar
Christian Bøe Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Du bør sjekke at AGP-kortet sitter som det skal i sporet sitt. (1 millimeter slark kan være nok)...samme også med andre enheter som du kan ha kommet borti. På en gammal pc jeg hadde før var det også slik at kontaktene til IDE-kontrollerne på hovedkortet ikke hadde "ramme" rundt seg...det var dermed mulig å bomme på to eller flere av pinnene som IDE-kontaktene skulle nedpå noe som skjedde en gang jeg hadde litt dårlig tid og litt dårlig med lys for å se hva jeg gjorde nedi kassa. Opplevde da "no signalcable" når jeg slo på skjermen. Kontaktene er jo ikke sånn lenger nå men som du skjønner, det er små marginer og ikke alltid så lett å finne slike små feil. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Er det noen som vet om det skal være en ledning fra strømforsynig in til et GeForce4 Ti4200 graffikkort? (er ikke så pro innen hardware) vifte til denslags pleier sitte på agp-kortet til header på selve skjermkortet ( du skal ikke ha behov for å søke etter lumske headere til noen forsyning fra hovedkort til agp-kort - ikke fra psu til header på hovedkortet som kobler til kortet på agp-slot - absolutt ikke fra psu til noen forbindelse hverken via eller direkte til agp av sånt jeg har sett hittil. . Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 24. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2003 Jeg begynner å bli så lei har strevd med detta i hele dag..! Men finner fortsatt ikke feilen! Rammen funker! Graffikkortetfunker! HAr ikke testet med å bytte CPU endå! Noen flere forslag? Takk for alle svar til nå iallefall =) Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 25. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2003 Vet ikke hva som er galt,men alt funker på et annet hovedkort (Det hovedkortet jeg hadde før)..! Kan det være noe galt med hovedkortet jeg har kjøpt ? Lenke til kommentar
Asbjørn T. Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 hmm.. leser at du får opp "No signal" på skjermen... da er det ikke noe galt med pcen... da er det skjermen.... sjekk pinnene som sitter i skjermkabelen... disse kan være brukket eller ødelagt.. fordi denne beskjeden betyr at skjermen ikke får kontakt med pcen..... sjekk iallfall kabelen til skjerrmen.. om du har mulighet... prøv å bytt den... Lenke til kommentar
Christian Bøe Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Hvis alt funker med et annet hovedkort og ellers de samme komponentene er det veldig nærliggende å tro at problemet ligger i hovedkortet da. 8) No signal behøver ikke å bety at det problemet MÅ ligge i skjermen. Som oftest gjør det ikke det... Lenke til kommentar
Christian Bøe Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Og "heldigvis" for oss så har jo skjermprodusentene begynt å fastmontere skjermkabelen til skjermen. DET er jalla det! :x Lenke til kommentar
hwlars Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 virker skjermen på en annen pc da? Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 Dra ut ALT det unødvendige. Jeg hadde trøbbel med mitt Abit NF7-S v2.0 i dag.. etterhvert viste det seg at brenneren (IDE) presterte å krølle det til så fælt at maskinen ikke postet. Når jeg tok ut dens IDE-kabel fra hovedkortet startet hele sulamitten og fungerte 100% som før. Det er forøvrig en gammel HP 10/4/32x brenner. Alt du ikke trenger for å få bilde på skjermen bør du prøve å fjerne Lenke til kommentar
laneZ Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Det eneste jeg bruker er CDrommen og resten av det nødvendige..! =/ vet ikke hva som er galt men en ting er sikkert jeg går over til intel gidder ikke å slite med noe abit hærk igjen..osv FrenChie som skriver..! Takker for alle svar jeg har fått til nå..! Lenke til kommentar
laneZ Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 OMG! Og nå funker det ikke lenger på det andre hovedkortet jeg har..! HJelp hva skjer...fuunka på dt hovedkortet for noen dager siden...! =( ...Blir så irritert Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Du har vel ikke tilfeldigvis teppelagt gulv? Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 28. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2003 jo..! Why? TAkker for svar... Lenke til kommentar
Thanatos Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Du har vel ikke tilfeldigvis teppelagt gulv? svar ventes... jeg har teppebelagt gulv og ny maskina mi funker ikke... Får no signal, har testet alle delene og de funker... Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 28. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2003 Du har vel ikke tilfeldigvis teppelagt gulv? svar ventes... jeg har teppebelagt gulv og ny maskina mi funker ikke... Får no signal, har testet alle delene og de funker... Testa Hovedkortet oxo? Vente på svar :wink: Thanatos har du AMD? Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Vel... dere skjønner.. statisk elektrisitet! Hvis dere ikke har vært veldig påpasselige med å bruke jordingslenke (eller i det minste holde fingeren litt på jord-lederen i stikkontakten først..) er det stor sannsynlighet for at dere har vært statisk ladet ved berøring av hardware. Da vil den elektriske ladningen som har bygget seg opp i kroppen lade seg ut på komponenten og ødelegge/skade den! Grunnen til at jeg spør er at man av tepper blir veldig fort statisk ladet... en kamerat har ødelagt et par cpu'er pga. dette når han har glemt å jorde seg før håndtering av hardware.. (han har teppe ja).. Men statisk ladet blir man selvom man ikke har teppe altså.... Selv har jeg ødelagt en del hardware pga. statisk elektrisitet, og nå bruker jeg ALLTID, ALLTID jordlenke. Om jeg så bare skal resete CMOS tar jeg i det minste på jord i en stikkontakt først (for å lade ut potensiell statisk elektrisitet). Mange vil sikkert si: "HAH, jeg satt sammen pc'en min uten å lade meg ut, og den fungerer knallbra!!" Men noe annet som er skummelt med skader forårsaket av statisk elektrisitet er at de ikke nødvendigvis trer frem før kanskje et år senere. DA kan det plutselig slutte å fungere... hvis det ikke dauer med en gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå