Theo343 Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 (endret) Takk for det Efikkan. Det som engster meg litt generelt med disse skjermene til spilling både på konsoll og PC er inputlag. Må man bruke gamemode så forverres bildekvaliteten betraktelig og det forringer kvaliteten og hele opplevelsen som man i utgangspunktet betaler mye penger for. Spiller man spill som GT5, FPS ol. hvor inputlag er en avgjørende faktor blir dette vanskelig. Hvordan er LED på dette nå ift. Plasma? Jeg har helt klart godt merkbar inputlag på min Plasma ift. min U2711. Eks. via PC/HDMI desktop blir musen seigere og tregere når jeg sømløst går fra U2711 til Plasmaen i dualscreen oppsett. Alternativet er at jeg via en HDMI switch kobler 360 og PS3 til HDMI inngangen på U2711 og utfører all spilling på denne. Dilemaet her oppstår når jeg vil se BD/HD film fra PS3 på storskjermen og skal jeg ha en HDMI switch som styrer mellom både forskjellige inn og utkilder så må jeg opp i 1500,- (har kun funnet én med 2 utganger). EDIT: I utgangspunktet har jeg en liten strømkurs på dette rommet og derfor har jeg til nå ungått bla. HiFi forsterkere og receivere og kjørt bla. Z-2300 for ekstern PC lyd. Men finnes det revceivere som har flere HDMI utganger i tillegg till 3-4 innganger? I såfall vil jo en receiver da løse flere ting på en gang samt ant. oppgradere lydkvalitet. Z-2300 har opptil 400W RMS og får jeg en receiverløsning + høyttalere som ikke drar så veldig mye mer enn det så kan den erstatte z-2300 og samtidig oppgraderer funksjonalitet og kvalitet og fungere som en lydløsning for alt utstyret i rommet, også PC. I utgangspunktet skulle jeg da ønsket et system som hadde en egen sone for mindre monitor høyttalere til PC og en egen for lyd mot storskjermen. Samt at den hadde 2 HDMI utganger og rundt 4 HDMI innganger. Flere lyd"soner" på slikt er ikke uvanlig men finnes det noe som også har flere HDMI out? Endret 26. april 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Får vente til tilbudet 9995kr dukker opp Hvordan er G20 iforhold til G30, bildemessig ? Da har tilbudet allerede kommet http://www.soundgarden.no/bilde/plasma-tv/panasonic-tx-p50g30-plasma-tv-50.html Panasonic TX-P50G30 Plasma-TV - 50" 9.995,- Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Takk for det Efikkan. Det som engster meg litt generelt med disse skjermene til spilling både på konsoll og PC er inputlag. Må man bruke gamemode så forverres bildekvaliteten betraktelig og det forringer kvaliteten og hele opplevelsen som man i utgangspunktet betaler mye penger for. Spiller man spill som GT5, FPS ol. hvor inputlag er en avgjørende faktor blir dette vanskelig. Hvordan er LED på dette nå ift. Plasma? Jeg har helt klart godt merkbar inputlag på min Plasma ift. min U2711. Eks. via PC/HDMI desktop blir musen seigere og tregere når jeg sømløst går fra U2711 til Plasmaen i dualscreen oppsett. Alternativet er at jeg via en HDMI switch kobler 360 og PS3 til HDMI inngangen på U2711 og utfører all spilling på denne. Dilemaet her oppstår når jeg vil se BD/HD film fra PS3 på storskjermen og skal jeg ha en HDMI switch som styrer mellom både forskjellige inn og utkilder så må jeg opp i 1500,- (har kun funnet én med 2 utganger). EDIT: I utgangspunktet har jeg en liten strømkurs på dette rommet og derfor har jeg til nå ungått bla. HiFi forsterkere og receivere og kjørt bla. Z-2300 for ekstern PC lyd. Men finnes det revceivere som har flere HDMI utganger i tillegg till 3-4 innganger? I såfall vil jo en receiver da løse flere ting på en gang samt ant. oppgradere lydkvalitet. Z-2300 har opptil 400W RMS og får jeg en receiverløsning + høyttalere som ikke drar så veldig mye mer enn det så kan den erstatte z-2300 og samtidig oppgraderer funksjonalitet og kvalitet og fungere som en lydløsning for alt utstyret i rommet, også PC. I utgangspunktet skulle jeg da ønsket et system som hadde en egen sone for mindre monitor høyttalere til PC og en egen for lyd mot storskjermen. Samt at den hadde 2 HDMI utganger og rundt 4 HDMI innganger. Flere lyd"soner" på slikt er ikke uvanlig men finnes det noe som også har flere HDMI out? Har dessverre ikke tid til å svare på alt nå. Bildekvalitetsmessig er generelt game-modi forferdelige, hvorvidt dette er knyttet til input-lag kan variere. Input-lag er knyttet til bildeprosesseringen, ikke panelteknologi. Du vil finne LCD og plasma med både dårlig og bra input-lag. I tillegg til dette har de ulike panelene sine ulemper, med LCD som har etterslep og blurrer raske bevegelser, og plasma som har fosfortrails og kan ha merkbar retention. Se f.eks. på testen av VT30 som gjør det bedre enn Sonys toppmodell i input-lag. (en test til av VT30) Når du kobler til PC til TV må du også sjekke at overscan er slått av, men det vet du nok. Jeg synest HDMI-switch høres ut som en god løsning, men jeg har ingen anbefalinger der. Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Får vente til tilbudet 9995kr dukker opp Hvordan er G20 iforhold til G30, bildemessig ? Da har tilbudet allerede kommet http://www.soundgarden.no/bilde/plasma-tv/panasonic-tx-p50g30-plasma-tv-50.html Panasonic TX-P50G30 Plasma-TV - 50" 9.995,- Bestilte den idag fra Komplett til 9995kr Nå gleder jeg meg! Var knallfornøyd med panasonic PX70, og trur det blir mange flotte film kvelder med G30en også Får en fin boost størrelsemessig også. Fra 42 til 50 tommer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg