Stigma Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Ja, kort sagt - Hvordan indexerer jeg en ekstern harddisk? Det gjelder i dette tilfellet en nettverksdisk som brukes i jobbsammenheng - som hadde vært fantastisk tidsbesparende å kunne hurtigsøke i. -Stigma Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Start -> hjelp og trøste -> Søk etter "index disk" Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 18. april 2011 Forfatter Del Skrevet 18. april 2011 Start -> hjelp og trøste -> Søk etter "index disk" Kan du spesifisere litt bedre? Nå bruker jeg vel og merke en engelsk versjon da jeg foretrekker det over norsk, men jeg forstår ikke helt "hjelp og trøste" betyr - ved mindre det er noe nynorsk eller dialekt språk. Hvis du mener et generell hurtigsøk etter "index disk" så gir det meg ingenting brukbart. "index" gir meg bare "indexing options" men jeg ser ikke hvordan man kan legge til indexering for nettverksdisker her. -Stigma Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Hjelp og støtte. På engelsk blir det help and support. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 18. april 2011 Forfatter Del Skrevet 18. april 2011 Ok, sorry om jeg er litt dum nå, men jeg finner ingenting spesiellt treffende ved å søke "index disk" i windows sin helpfil. Det kommer opp 30 treff. En av dem beskriver hvordan du endrer og ligger til indekserings steder, men det står ingenting spesiellt om hvordan man legger til en nettverksdisk til indekseringen (og den dukker ikke opp som et valg på vanlig måte). -Stigma Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Høyreklikk på nettverksdisken og velg egenskaper. Trenger jeg å si mere? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 19. april 2011 Forfatter Del Skrevet 19. april 2011 Høyreklikk på nettverksdisken og velg egenskaper. Trenger jeg å si mere? Vel, ja, egentlig. Dette valget kjenner jeg til men, - Selv om det står på så dukker disken ikke opp i indexing options verken som et aktivt indexseringsmål eller som et mulig velgbart indexeringsmål. - Denne optionen har vel bare med om innholdet i filene kan indekseres i tillegg til filegenskapene (det står jo i beskrivelsesteksten). Altså burde i uansett tilfelle filene kunne indekseres for raskt filsøk uavhengig av denne. Jeg setter pris på forslaget, men jeg ser ikke at dette løser problemstillingen ved midnre dette fungerer på en eller annen usynlig måte som jeg ikke kan se. -Stigma Lenke til kommentar
thomit Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Windows 7 File Search Indexing Options Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå