Odesseiron Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Vi har sett på årets mest etterlengtede rollespill! Les hele saken Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Forskjellen fra konsoll til pc grafikk har jo alltid vært forskjellige...men med spill som Skyrim og Battlefield 3 så vil nok forskjellen bli voldsomt stor.....får en håpe Lenke til kommentar
xm8 Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Hmm, da er det i det minste bekreftet at atributter er fjernet og at det er kun health, magica og stamina som betyr noe ved level-up. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Litt skeptisk til en inventar-visning i form av en enkel vertikal bar. Må jo bli fryktelig tungvindt å bruke når det blir en del items. Håper Bethesda faktisk tar seg tid til å lage et skikkelig UI til PC denne gangen. Det grafiske UI-et må gjerne ligne på det i konsoll-versjonen. Men vennlist benytt det faktum at PC-spillere sitter med mus og tastatur og generelt sett høyere oppløsning på skjermen. Det burde for eksempel være unødvendig å måtte trykke på en knapp på tastaturet for å hive fra seg et item. En genial nyvinning kalt "Drag and drop" ble funnet opp for en god del år siden nå. Jeg tror nok at jeg kommer til å kjøpe spillet selv om PC-versjonen ikke optimaliseres for sin platform. Men jeg håper inderlig at Bethesda faktisk tar seg tid til det. For UI-et i Oblivion var noe av det største drittet jeg har vært borte i når det kommer til UI på PC-spill. Det hjelper ikke at det fungerer godt med en gamepad, hvis det ikke fungerer med tastatur og mus... Men vi får nå se. Håper også på støtte for ultrawide oppløsninger. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Er bildene i artikkelen hentet fra xbox360? Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 My God ! Dette blir klimakset mitt i 2011 Hvilke specs trengs for å kjøre dette på full peis ? Har startet å spare til ny pc, så kunne vært greit å vist sånn ca hva jeg trenger av midler Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Kjenner det kribler i fingrene etter å spille dette. Oblivion er fortsatt ett av de spillene jeg har spilt mest noensinne, til tross for spillets åpenbare mangler. Lenke til kommentar
Tangeter Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Guder som jeg har ventet på dette. Har sett en del previews tatt fra samme tidsrom men dette er en av de beste. Lenke til kommentar
xxTJxx Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Gleder meg stort til dette...jeg syntes personlig Oblivion var veldig bra selvom det hadde sine mangler. Skyrim ser ut til å bli et fantastisk spill som jeg gleder meg voldsomt til og det ligger godt plasert på toppen av mine mest etterlengtede spill i 2011 sammen med Battlefield 3 Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Oblivion var kanskje ikke et perfekt spill, men fy søder, jeg har aldri hatt det så gøy over en så lang periode som jeg hadde med det spillet. Jeg bare vet at Skyrim kommer til å bli et fantastisk spill, og 11.11.11 kan ikke komme fort nok for min del! Lenke til kommentar
E-wok Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Oblivion var helt fantastisk, i hvert fall på PC med et par-tre mods. Dette ser ut som en perfekt oppfølger.. Men Gamer tilbake på diskusjon!? Er jeg treig? Konge uansett! Følger jo ikke med. Lenke til kommentar
Soth Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Overraskende nok så gleder jeg meg! Hittil ser dette ut til å bli det Oblivion skulle ha vært. Glær mæ. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Men Gamer tilbake på diskusjon!? Er jeg treig? Konge uansett! Følger jo ikke med. Litt treg har du nok vært: Sammenslåing med Innlegg.no 14. april Satser på at de finner tilbake til Morrowind-formen med dette. Ny motor, litt mer naturlig dialogsystem og et landskap som - iallefall for de som ikke bor i vestnorske fjordlandskap - er litt mer eksotisk enn Oblivions erkegeneriske Legolasland, er alle ting som lover godt. Så får det heller stå sin prøve at selve dialogskrivingen og historien er på sedvanlig Bethesda-nivå. Forhåpentligvis ender motoren opp i hendene til Obsidian på et eller annet tidspunkt. Mens vi først er inne på historien; jeg vedder en septim på at protagonisten i Skyrim ved spillets slutt ender opp som patriarken i et nytt keiserdynasti (Tiber Septim var jo som kjent også Dragonborn). Any takers? Lenke til kommentar
Odesseiron Skrevet 18. april 2011 Forfatter Del Skrevet 18. april 2011 (endret) Litt skeptisk til en inventar-visning i form av en enkel vertikal bar. Må jo bli fryktelig tungvindt å bruke når det blir en del items. Jeg beklager om det kom dårlig frem i artikkelen, men inventarsystemet er organisert i en vertikal meny. Det er ferdighetene som blas gjennom på et horisontalt plan. Førstnevnte system så veldig manøvrerbart ut, både for PC- og konsollspillere, etter det vi ble vist. Endret 18. april 2011 av Odesseiron Lenke til kommentar
aphelion3 Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 "Mens vi først er inne på historien; jeg vedder en septim på at protagonisten i Skyrim ved spillets slutt ender opp som patriarken i et nytt keiserdynasti (Tiber Septim var jo som kjent også Dragonborn). Any takers?" Tuller du? Hvis de skal kjøre Nord/viking-mytologien helt ut, må han nødvendigvis bli konge, alternativt høvding/warleader/chieftain, vel? Og, ja, jeg vet at det er nevnt før, men når man først kjører en grundig preview og tar for seg alt man bør glede seg til, finner jeg det graverende ikke å (nok en gang) nevne forskjellen i leveling-systemet for oss som må ha det med teskje. Level-systemet i Oblivion var den ene, virkelig spill-ødeleggende mekanikken (foruten de forferdelig traurige Oblivion-portene) for en Morrowind-elsker som meg, og som ironisk nok medførte at jeg hatet spillet jo lengre det skred frem. Å møte en simpel landeveisrøver iført den beste rustningen i landet, og med det mektigste og mest hardtslående våpenet ble så ubegripelig dumt og katastrofalt for innlevelsen at jeg aldri så meg tilbake. Lenke til kommentar
Odesseiron Skrevet 18. april 2011 Forfatter Del Skrevet 18. april 2011 Levelingsystemet ble aldri berørt i denne delen av sniktitten vår, da kan jeg nødvendigvis ikke berøre det ved annet enn spekulasjoner. Vi fikk derimot en allmenn, timeslang spørsmålssesjon med spillprodusent Tim Howard som nevner dette mer i dybden. Den kommer i overskuelig fremtid. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Tuller du? Hvis de skal kjøre Nord/viking-mytologien helt ut, må han nødvendigvis bli konge, alternativt høvding/warleader/chieftain, vel? Så vidt jeg har fått med meg har imperiet kollapset på det tidspunktet Skyrim starter, så i første omgang blir man sikkert både helt fordi man redder verden fra dragene (tviler på man knerter samtlige - blir vel ordnet en pakt etter hvert, slik som forrige gang), og de facto hersker over alle provinsene i Skyrim. Men veien derfra til å grunnlegge et nytt imperie er neppe så lang, dersom man allerede er sånn passe ambisiøs, har en viss ansvarsfølelse, behersker dragon shouts og har en armé av invasjonssultne Nords til disposisjon. Om man ikke akkurat får se noen kulminasjon av dette i Skyrim, med protagonisten som Keiser etellerannet den første, så vil han nok være en del av hisoriebøkene og den famøse grunnleggeren av det (formodentlig) gjenoppståtte imperiet i TES 6. ... Dette er forresten bare gjettverk, så ta det ikke altfor alvorlig. Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Ser ut som November blir årets spill-måned for min del. Skyrim, BF3 og LOTRO - Rise of Isengard på samme måned Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå