Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Det å være avhengig av å ha en person i livet som kun gjør meg vondt. Er dere flere?


Anbefalte innlegg

Thomas, har du ikke noe selvrespekt?

 

Hvilken idiot tar en jente tilbake etter utroskap? Tenk at jenta må fortjene deg, ikke omvendt. Du setter deg selv mye lavere enn henne virker det som, og hvem faen har gitt henne rett til å styre? Du er mannen, altså sjefen i forholdet! Du virker som en ganske oppegående person, og hun fortjener deg ikke. Jenter som er utro er ekstremt dumme. I tilleg til det eier de ikke selvrespekt, og hvem tiltrekkes av dumme jenter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Thomas, har du ikke noe selvrespekt?

 

Hvilken idiot tar en jente tilbake etter utroskap? Tenk at jenta må fortjene deg, ikke omvendt. Du setter deg selv mye lavere enn henne virker det som, og hvem faen har gitt henne rett til å styre? Du er mannen, altså sjefen i forholdet! Du virker som en ganske oppegående person, og hun fortjener deg ikke. Jenter som er utro er ekstremt dumme. I tilleg til det eier de ikke selvrespekt, og hvem tiltrekkes av dumme jenter?

 

En blanding av så mye rart. For det første hadde vi det utrolig flott sammen før selve utroskapen. Men etter utroskapen fikk hun faktisk meg til å tro at det var min feil. Hun var utro fordi hun ikke følte seg rett behandlet av meg, og noe er jeg litt enig i. I ettertid foretok jeg derfor noen endringer i personligheten min. Før kranglet vi en del, men det gjør vi aldri etter jeg endret meg selv. Litt av problemet er vel at hun får meg til å tro at dette virker. Hun kommer med kommentarer som at i det siste har vi hatt det veldig fint, og at hun håper ting mellom meg og henne nå blir å ordne seg, men at hun må ta tiden til hjelp.

 

På lik linje med TS har jeg sett MSN-chat mellom henne og andre gutter som er milevis lange, kun bestående av "får jeg se deg på webcam", "vis meg litt pupp", "liker du trekant" osv. Hun ber ikke guttene om å kutte ut, men svarer de heller litt passivt, og av og til litt perverst. Hun bryr seg heller ikke om at noen av disse faktisk har kjæreste. Jeg tipper hun gjør dette for å få bekreftelser på at hun er pen osv.

 

Ellers jobber jeg mye turnus. Nattejobben min er ekstremt usosial, og ettersom jeg jobber turnus har jeg mye fri når jeg først har fri.

 

Om ikke så lenge skal jeg en tur til Oslo og ta opp kontakten med en gammel klassevenninne som alltid har likt meg. Hun er veldig optimistisk til hvordan ting blir å gå, og gleder seg veldig til jeg kommer. Jeg håper virkelig at dette kan bli medisinen på hele opplegget. :)

 

Edit: en annen ting er vel også at hun er utrolig pen. Hun er definitivt den peneste jenta jeg noen gang har vært sammen med. :)

 

Andre ting; er glad i familien hennes, spesielt tantungene hennes og foreldrene. Etter jeg ble sammen med henne har moren hennes på en måte fungert som en mor for meg også, ennå så dumt det kan høres ut.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Thomas, har du ikke noe selvrespekt?

 

Hvilken idiot tar en jente tilbake etter utroskap? Tenk at jenta må fortjene deg, ikke omvendt. Du setter deg selv mye lavere enn henne virker det som, og hvem faen har gitt henne rett til å styre? Du er mannen, altså sjefen i forholdet! Du virker som en ganske oppegående person, og hun fortjener deg ikke. Jenter som er utro er ekstremt dumme. I tilleg til det eier de ikke selvrespekt, og hvem tiltrekkes av dumme jenter?

 

En blanding av så mye rart. For det første hadde vi det utrolig flott sammen før selve utroskapen. Men etter utroskapen fikk hun faktisk meg til å tro at det var min feil. Hun var utro fordi hun ikke følte seg rett behandlet av meg, og noe er jeg litt enig i. I ettertid foretok jeg derfor noen endringer i personligheten min. Før kranglet vi en del, men det gjør vi aldri etter jeg endret meg selv. Litt av problemet er vel at hun får meg til å tro at dette virker. Hun kommer med kommentarer som at i det siste har vi hatt det veldig fint, og at hun håper ting mellom meg og henne nå blir å ordne seg, men at hun må ta tiden til hjelp.

 

På lik linje med TS har jeg sett MSN-chat mellom henne og andre gutter som er milevis lange, kun bestående av "får jeg se deg på webcam", "vis meg litt pupp", "liker du trekant" osv. Hun ber ikke guttene om å kutte ut, men svarer de heller litt passivt, og av og til litt perverst. Hun bryr seg heller ikke om at noen av disse faktisk har kjæreste. Jeg tipper hun gjør dette for å få bekreftelser på at hun er pen osv.

 

Ellers jobber jeg mye turnus. Nattejobben min er ekstremt usosial, og ettersom jeg jobber turnus har jeg mye fri når jeg først har fri.

 

Om ikke så lenge skal jeg en tur til Oslo og ta opp kontakten med en gammel klassevenninne som alltid har likt meg. Hun er veldig optimistisk til hvordan ting blir å gå, og gleder seg veldig til jeg kommer. Jeg håper virkelig at dette kan bli medisinen på hele opplegget. :)

 

Edit: en annen ting er vel også at hun er utrolig pen. Hun er definitivt den peneste jenta jeg noen gang har vært sammen med. :)

 

Andre ting; er glad i familien hennes, spesielt tantungene hennes og foreldrene. Etter jeg ble sammen med henne har moren hennes på en måte fungert som en mor for meg også, ennå så dumt det kan høres ut.

 

Thomas, om noen er utro er det ALDRI din feil - uansett hva en person sier er det aldri DIN feil. Dersom hun visste at dere var i et forhold så har hun ingen unnskyldning, og du må ikke la henne manipulere deg til å tro noe annet. Uansett om du behandlet henne dårlig har hun fortsatt ingen rett til å begå utroskap, dersom dere var i et forhold. En jente som har vært utro anser jeg som "skitten og brukt" og kunne personlig aldri tatt henne tilbake. Hver gang jeg hadde sett på henne ville jeg tenkt på utroskapet. HUN skal fortjene deg, ikke omvendt.

 

Du tok henne mest sansynlig tilbake etter hva hun gjorde mot deg er fordi du savner bildet av hvem du trodde hun var. Dere hadde noe ekstremt fint, og husk at det var før du kjente alle sidene av henne. Når du nå har opplevd feilene hun har begått vet du hva hun er i stand til. Alle begår feil, men slike feil som utroskap er ikke noe man tilgir - uansett situasjon. Hvis du virkelig vil er det ganske lett å komme over en person. Ikke anse deg selv som mindreverdt, og ikke tenk på hva dere hadde sammen. Alt dere hadde er bare bullshit når du lever akkurat NÅ. Det er nå det skjer, og fortiden er bare å gå videre ifra. Du hadde det så bra, hvem sier at du ikke kan få det like bra med en helt annen jente?

 

Og du burde gjøre noen forandringer i hverdagen din, gjør noe som gjør deg glad med mennesker som ikke har relasjoner til personen du er sammen med.

Lenke til kommentar

Takk for responsen.

 

Det er vel i grunn ingenting annet å gjøre enn å gå videre. På nåværende tidspunkt ønsker jeg veldig sterkt å gå tilbake til det fine vi hadde sammen, men det blir vel aldri å gå. Jeg vet godt at hun manipulerer meg, jeg lever ikke i noe slags fornektelse for det. Hun får i grunn bare kose seg med grisene hun har på MSN, så kanskje det går opp et lys for henne etterhvert. :)

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Det verste var i grunn ikke utroskapen, men måten hun behandlet meg på mens hun var det. I julegave fra meg fikk hun flybillett til Oslo for å kunne besøke bestevenninnen sin. Etter en uke sluttet hun å ringe meg, og de gangene jeg ringte henne var hun ikke interessert i å snakke med meg. Hun begynte å ringe meg i 01-tiden mens hun var på fest og sa at hun skulle legge seg, noe som selvfølgelig ikke stemte. Hun var også veldig presis på at jeg ikke måtte ringe og vekke henne etter at hun hadde lagt seg.

 

Det var vel i grunn det verste.

Lenke til kommentar

Spørsmål: synes dere jeg bør konfrontere henne med det jeg vet at hun skriver med guttene på MSN?

 

Edit: da tenker jeg for hennes del, ikke min egen. Tenkte å si at hun bør få litt selvrespekt, og at disse guttene hun snakker med faktisk har en dame som faktisk tror alt er bra.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Spørsmål: synes dere jeg bør konfrontere henne med det jeg vet at hun skriver med guttene på MSN?

 

Nei, hvorfor skal du det? Hvorfor skal hun ikke få lov til å skrive med andre gutter, så lenge det holder seg til skriving? Har hun heller ikke lov til å ha mannlige venner? Høres jo heller ulogisk ut at hun skulle få lov til det siden du klikker i vinkler av noen MSN-logger.

Lenke til kommentar

Så det at hun flørter, sexprater osv. med gutter på MSN, samtidig som hun sier til meg at hun ikke gjør det, og driver på med meg som om vi nesten er sammen? Hun sier jo hun gjør dette fordi hun ønsker å se hvilken vei ting går, og at hun derfor ikke trenger å gjøre dette med andre. Selvfølgelig har jeg ikke noe i mot at hun skriver generelt med gutter over nettet, men at hun lyver og skal ha et halvveis forhold med meg samtidig som hun gjør det synes jeg blir galt.

Lenke til kommentar

Så det at hun flørter, sexprater osv. med gutter på MSN, samtidig som hun sier til meg at hun ikke gjør det, og driver på med meg som om vi nesten er sammen? Hun sier jo hun gjør dette fordi hun ønsker å se hvilken vei ting går, og at hun derfor ikke trenger å gjøre dette med andre. Selvfølgelig har jeg ikke noe i mot at hun skriver generelt med gutter over nettet, men at hun lyver og skal ha et halvveis forhold med meg samtidig som hun gjør det synes jeg blir galt.

 

Men så lenge dere kun er ''nesten sammen'' skal du virkelig ha noe å si på hva hun skriver til hvem?

 

Du gir deg selv hodebry!

Lenke til kommentar

Så det at hun flørter, sexprater osv. med gutter på MSN, samtidig som hun sier til meg at hun ikke gjør det, og driver på med meg som om vi nesten er sammen? Hun sier jo hun gjør dette fordi hun ønsker å se hvilken vei ting går, og at hun derfor ikke trenger å gjøre dette med andre. Selvfølgelig har jeg ikke noe i mot at hun skriver generelt med gutter over nettet, men at hun lyver og skal ha et halvveis forhold med meg samtidig som hun gjør det synes jeg blir galt.

 

Men så lenge dere kun er ''nesten sammen'' skal du virkelig ha noe å si på hva hun skriver til hvem?

 

Du gir deg selv hodebry!

 

Kanskje jeg gir meg selv hodebry, men er det galt av meg å ville konfrontere henne med hvorfor hun lyver til meg, kanskje sette et standpunkt med å si at nå får hun velge hva hun vil. At det er greit for meg at hun sitter på MSN og prater dirty med gutter som har kjæreste når hun er hjemme, men at dette ikke funker for meg. Hun kan ikke ha i pose og sekk, og må derfor ta et valg. Velger hun de andre, så greit.

Lenke til kommentar

Er det forresten normalt at jenter liker at gutter sitter og skriver disse tingene som TS beskriver. Det høres i grunn jævlig forbanna barnslig ut. Trodde de fleste jenter styrte unna innpåslitne karer som kun gir utrykk for at de ønsker å ha seg.

Mange jenter liker nok den type oppmerksomhet selv om de aldri vil innrømme det. Det er ikke dermed sagt at de faktisk gjør noe ut av det (utover å chatte).

 

Mitt råd til TS er forøvrig å finne på noe annet.

 

Mange som er i forhold som 'tynnes ut' over tid får faktisk en a-ha-opplevelse i form av 'wtf - hvorfor gjorde jeg ikke dette før, det var jo ikke noe å spare på!' en stund etter at de har gjort det slutt.

 

Jeg er en av dem; var i et litt lignende forhold i lang tid etter at det begynte å skrante fordi jeg var redd for å miste det vi hadde. I ettertid så jeg jo at jeg burde kuttet ut dama mye tidligere enn jeg gjorde; for vi hadde faktisk ikke stort sammen alikevel og livet mitt fikk en skikkelig opptur når jeg var 'fri' fra forholdet.

 

Men slikt er ofte vanskelig å se når man er midt oppi det såklart.

Endret av satchman
Lenke til kommentar

Kanskje jeg gir meg selv hodebry, men er det galt av meg å ville konfrontere henne med hvorfor hun lyver til meg, kanskje sette et standpunkt med å si at nå får hun velge hva hun vil. At det er greit for meg at hun sitter på MSN og prater dirty med gutter som har kjæreste når hun er hjemme, men at dette ikke funker for meg. Hun kan ikke ha i pose og sekk, og må derfor ta et valg. Velger hun de andre, så greit.

 

Om de har kjæreste eller ei spiller da liten rolle her da de alltids vil finne noen jenter å mase etter bilder fra og prate ''dirty'' til, og om det er riktig av henne å prate sånn til dem mens de har kjærester er en helt annen diskusjon.

 

Hun har jo allerede tatt ett valg, hun har jo sagt til deg at hun vil ''se hvordan det går''! Hvis du ikke kan leve med det, så move on! Så enkelt er det faktisk. Du er en slave for dine følelser og det er på tide at du tar til fornuften.

Du sitter her og sutrer over at hun skriver til andre karer selv om hun faktisk ikke er sammen med deg og ikke har den type forpliktelser ovenfor deg, mens hun tvinner deg rundt lillefingeren sin og koser seg. Det er typdelig at dere ikke har den samme oppfatningen av hva det er mellom dere.

Lenke til kommentar

Jeg tror du tenker så mye over det du ikke liker med henne at dere umulig kan ha det noe serlig fint når dere først er sammen og finner på ting. Hva er vitsen med å prøve å forandre henne når hun vet hva du mener og alikevel ikke er villig til det? Hvis hun har slått opp med deg før hun var "utro", så har hun jo hvertfall såpass med omtanke. Uansett er ikke dette en jente for deg, hun gjør ting du ikke liker og er ikke villig til å forandre seg til tross for at hun vet hva du mener om det hun gjør. Du kan jo ikke tvinge henne til å forandre seg heller og da er vel saken ganske enkel?

 

Men jeg synes heller ikke at du skal si til henne at du ikke orker dette opplegget mer. Bare la det være som det er og så møter du hun gamle klassevenninden din i Oslo. Hun sier at dere får se hva som skjer, og da tror jeg det er best å bare la henne være. Det er jo tross alt bedre enn ingenting hva dere har? Bare prøv å glem alt det negative du går rundt med. Måten å gjøre det på er å ha noe å gjøre. Som å trene, jobbe, være sammen med venner, møte andre jenter osv.

 

Gi henne litt rom for å "være seg selv" for en periode. Ikke mas på henne hverken når det gjelder å møtes eller om de tingene du går rundt å tenker på. Du er der for henne fordi du er glad i den jenta, men du trenger ikke å sette livet ditt på pause for at du skal vente på henne og det tror jeg ikke hun forventer heller.

Lenke til kommentar

Takk, jeg får prøve det :).

 

Skal la henne være litt i fred. Det verste er kanskje at hun vet hun har meg såpass rundt lillefingeren at jeg faktisk ville satt livet mitt på vent pga henne. Får heller prøve å ignorere henne litt fremover, selv om man sikkert får lyst å ta kontakt ganske ofte. :)

Lenke til kommentar

Ja, tror det er best. Men du trenger ikke ignorere henne som du sier. Hvis hun tar kontakt med deg, så kan du jo snakke med henne og finne på ting sammen. Du er jo glad i henne, la henne gjøre det som gjør henne glad og sørg for at hun har det fint når hun først vil møte deg. Gjøre ting som hun syns er morro. Ikke snakk om det negative du tenker på osv. Vær positiv. Ikke spør hva hun har gjort, gjorde i går osv. Selv om du bare spør for å ha noe å snakke om, så ikke gjør det. Mange tolker det som et tegn på sjalusi, det er det du må vise at du ikke er. Hun vet jo hvor glad du er i henne og ville tatt henne tilbake på flekken uansett.

Endret av NicolasDarvas
Lenke til kommentar

Faktisk et av de mest fornuftige innleggene noen har skrevet til meg på lenge, takk for det. :)

 

Jeg skal ikke tenke så mye negativt. Vil hun tilbake, så kommer hun tilbake. Vil hun ha kontakt, så tar hun kontakt. Hvem vet, kanskje det går opp for henne hva hun har når hun først merker at det ikke er der i den grad det brukte å være. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...