Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Det å være avhengig av å ha en person i livet som kun gjør meg vondt. Er dere flere?


Anbefalte innlegg

Har de siste dagene tenkt mindre på henne. Kanskje like greit med tanke på at hun aldri blir å skjerpe seg, selv om hun sier at hun "jobber med oss" igjen. Det hun gjør på MSN med andre gutter er én ting, men merket her om dagen at hun har mekket en instilling på telefonen som gjør at hun mottar SMS lydløst, mens ringelyden ikke er det (guttene ringer aldri). Hun avslørte seg selv ved å legge telefonen "feil vei", så nå er hun mer nøye med å legge den med displayet ned. :p

 

Jeg spurte henne hvorfor hun gjorde det, men fikk til svar; "gjorde jeg da ikke, jeg må ha kommet borti en knapp mens jeg var på jobb".

 

Tror bare man skal ta det som er klart tegn. ;)

 

Trodde det var normal praksis å slå av lyden på meldingstone. MEr irriterende ting skal man se lenger etter!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For enkelte, men ikke for henne. Når vi er langt borte fra hverandre er hun veldig kjapp å besvare SMS som jeg sender henne (maks 3 minutter), men når vi er sammen er det umulig for henne å høre at hun i det hele tatt mottar noe. Kan bare tenke meg at hun svarer på disse når hun er på do, ettersom hun tar telefonen med seg.

Lenke til kommentar

Du skrev "Her om dagen så bla bla mobiltelefonen.. bla bla.. med henne"

Spørsmålet mitt er, hvorfor i allverden bruke du fortsatt tid med henne??

Du er sikkert en like grei person som du er tålmodig, og du har fortsatt et like stort håp om at ting kan bedre seg som hun er et rævhøl mot deg. Men seriøst... jeg har vært hardere mot folk av mindre grunner når de ikke oppføre seg, for å sette en klar linje av hva som er akseptabelt og uakseptabelt i et forhold. Resultatet har i nesten alle tilfeller at ting/henne blir satt på plass og slike bullshit oppførsel skjer ikke igjen.

 

Gode ting at du har tenkt mindre på henne, men denne "gradvis mindre kontakt" er en tøffel way out enten om målet ditt er å dumpe henne eller håpe at hun blir bedre.

Kutt ut heller all kontakt i dag, msn, sms, facebook etc. Gi henne en tydlig beskjed at dette er bullshit og du tar ikke imot bullshit. Er du viktig for henne og hun bryr seg om deg, så tar det mindre enn et minutt for henne å perma slette kontakten med de msn guttene hennes og rette på slipset og bli en bedre person.

 

Skal hun bruke flere uker for å kaaanskje lytte på deg, så sier det seg selv at hun verken respekterer deg og bryr seg fint lite.

 

Det skulle ikke forundre meg om den eneste grunnen til at hun fortsatt gir deg håp er fordi du maser og gidder å vente på henne.

Endret av ntls
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du skrev "Her om dagen så bla bla mobiltelefonen.. bla bla.. med henne"

Spørsmålet mitt er, hvorfor i allverden bruke du fortsatt tid med henne??

Du er sikkert en like grei person som du er tålmodig, og du har fortsatt et like stort håp om at ting kan bedre seg som hun er et rævhøl mot deg. Men seriøst... jeg har vært hardere mot folk av mindre grunner når de ikke oppføre seg, for å sette en klar linje av hva som er akseptabelt og uakseptabelt i et forhold. Resultatet har i nesten alle tilfeller at ting/henne blir satt på plass og slike bullshit oppførsel skjer ikke igjen.

 

Gode ting at du har tenkt mindre på henne, men denne "gradvis mindre kontakt" er en tøffel way out enten om målet ditt er å dumpe henne eller håpe at hun blir bedre.

Kutt ut heller all kontakt i dag, msn, sms, facebook etc. Gi henne en tydlig beskjed at dette er bullshit og du tar ikke imot bullshit. Er du viktig for henne og hun bryr seg om deg, så tar det mindre enn et minutt for henne å perma slette kontakten med de msn guttene hennes og rette på slipset og bli en bedre person.

 

Skal hun bruke flere uker for å kaaanskje lytte på deg, så sier det seg selv at hun verken respekterer deg og bryr seg fint lite.

 

Det skulle ikke forundre meg om den eneste grunnen til at hun fortsatt gir deg håp er fordi du maser og gidder å vente på henne.

 

What he said

Lenke til kommentar

For min egen del vil jeg si at jeg hadde et lite "gjennombrudd" i dag. Jeg klarte å si til henne at jeg ikke orket å sette livet mitt ytterligere på vent for å se hvordan det blir å gå med meg og henne. Hun ber på sine knær for å få ha meg som venn fordi hun er glad i meg, og det var greit for min del, men hun kan ikke regne med at det blir morra -og nattameldinger, frynsegoder og andre goder.

Lenke til kommentar

Gratulerer, du har nå fått baller! (og hvilke tidspunkt er bedre enn halv fem på natta, lol)

 

Men nå har jeg "glemt" litt av situasjonen din... Hva er dere nå egentlig? Hun vil beholde deg som en venn -> Så du har offisielt slått opp med henne 100% nå?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Venner, og med det mener jeg ikke pulevenner eller "spesielle" venner. Har satt meg noen viktige forhåndsregler for at dette skal fungere:

 

- Kutte ut natta -og morgenmeldinger.

 

- Aldri spørre hva hun skal. Om hun skal henge eller overnatte med andre gutter så trenger ikke jeg å vite det. Hun kan selvfølgelig si det selv, og da må jeg bare takle det.

 

- Aldri si at jeg savner henne.

 

Slike ting...

 

Hun kan selvfølgelig fortsette å komme og spille Xbox sammen med meg som vi har brukt å gjøre som både kjærester og pulevenner, men det får bli med det. Hun kom med en kommentar i natt om at hun helt sikkert ikke blir å få fjernet sex med meg 100%, men da er det viktig at jeg ikke gir etter.

Lenke til kommentar

Kanskje det er hele problemet dere har hatt også. At du har sendt meldinger og mast hele tiden, i tillegg spurt henne hva hun har gjort og vært mistenkelig osv. Hver gang dere møtes. Snakket masse om hvor mye du føler for henne og alt det der. Kommentert, spurt og gravd i alt hun gjør og vært litt paranoid. Men ettersom du har forklart, så kunne hun jo ha oppført seg "litt" annerledes og ikke beskylde deg for å være sjalu og si at du ikke stoler på henne osv. Det er så typisk, så regner med at du har fått høre det et par ganger.

 

Så sier du også at du ikke har hatt noen venner og kun har hatt denne jenta å forholde deg til. Det er et STORT mistag. Du er nødt til å gi henne pusterom ellers blir det slik som det er blitt nå. Jeg kjenner meg igjen i den, men har lært nå. Når du har venner så føler du et mye mindre behov for å være sammen med henne hele tiden også, dessuten får dere plutselig mye mer å snakke om og fortelle hverandre i tillegg til at det er mange flere muligheter til å finne på ting som er varierende og ikke det samme hele tiden. Det blir kjedelig til slutt. Da blir det på en måte bare deg og hun hele tiden.

 

Nå er du altså ikke sammen med henne lengre, så hva betyr det nå om hun møter hvem som helst andre. Tenk slik, "bust" deg selv hver gang du tenker tanker som handler om noe som har med sjalusi å gjøre. Bare vær glad på hennes vegne, tenk at hun er glad, har det bra og gjør det hun har lyst til. Det er det du vil. I mellomtiden så jobber du med deg selv. Begynn å tren, begynn å sosialisere, skap deg et nettverk av venner og kontaker, utvid horisonten og dra fordel av denne situasjonen, for det er nå du har stor motivasjon. Uansett hva denne jenta har gjort, så er du fortsatt glad i henne, ikke sant. Da må du gjøre det det krever om du er så villig. Og om hun da fortsatt ikke endrer syn på deg, først da kan du gi faen i henne, for da har du hvertfall prøvd. Det har du ikke nå, i det heletatt, sett bort i fra at du endelig har innsett at du må kutte ned på det du nevnte over i innlegget ditt.

 

Må bare påpeke at ingen situasjon er lik for alle, så det viktigste er at du vurderer hele situasjonen selv og ikke hører på alle her på forumet. Du trenger ikke gi opp så lett hvertfall. Men det er ingenting du kan si til henne for at hun skal endre mening. Du må jobbe med deg selv, for du er den eneste du kan kontrollere og forandre.

Endret av NicolasDarvas
Lenke til kommentar

Joda, det kan hende at det går opp et lite lys for henne hva hun har mistet når jeg etter 3 år pluttselig ikke er rundt henne mer. Og jeg er selvfølgelig veldig glad i henne. Jeg håper hun gjør det som gjør henne lykkelig.

 

Edit: Hun har fått klar beskjed om at jeg er der for henne hvis det er noe, men med måte.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Jeg synes det høres patetisk ut ja... men historien er ikke ukjent. Hvor mange har ikke hørt det før at det går først opp for seg hva man mister etter man har mistet det. Det er sikkert skikkelig surt for henne nå. Er det slutt, så skal det være slutt mener jeg. Så hun skal har ingen grunn til å blande seg mer inn i ditt liv, og ei du hennes. Rettferdig og greit.

Om du skulle få second thoughts og savne henne, så husk hva du går tilbake til hvis du vurderer det.

Lenke til kommentar

Jeg synes det høres patetisk ut ja... men historien er ikke ukjent. Hvor mange har ikke hørt det før at det går først opp for seg hva man mister etter man har mistet det. Det er sikkert skikkelig surt for henne nå. Er det slutt, så skal det være slutt mener jeg. Så hun skal har ingen grunn til å blande seg mer inn i ditt liv, og ei du hennes. Rettferdig og greit.

Om du skulle få second thoughts og savne henne, så husk hva du går tilbake til hvis du vurderer det.

 

Akkurat nå er det litt problematisk å tro at man har gjort en rett avgjørelse med å droppe, selv om avgjørelsen innerst inne var fornuftig. Har aldri savnet å være sammen med en person så mye i mitt liv, og vet heller ikke hvor lenge jeg klarer å ha denne følelsen, så håper for min egen del at den ikke blir veldig langvarig. Tror heller ikke det er så lurt å treffe henne så ofte med det aller første. Hun var her tidligere og hentet tingene sine, og det gjorde bare marerittet om til et helvette.

Lenke til kommentar

Har lest igjennom traaden naa, og maa si at det er deilig at jeg ikke er alene.

 

Har vaert med ei jente naa i 14 maaneder. Har i det siste bestemt meg at nok er nok, men kjenner stort savn og sorg. Jeg motiverer meg med alt det faele jeg har vaert igjennom. Jeg proever aa tenke hva jeg laerte ved sist brudd; det at det er andre jenter der ute. at man kan bli lykkkelig igjen..

 

Dette har jeg opplevd blandt annet:

 

oedelagt laptop (som dere ser ;))

truet soester, sjelt ut far

utroskap

loegner

blitt truet med kniv, slaatt og sparket

sjelt ut meg

ikke respektert meg

drikking 99% av alle helgene hele tiden vi var sammen.

 

Noe har jeg fortrengt ogsaa.

 

Naa sitter jeg her lys vaaken, men ogsaa troett egentlig. klarer ikke aa sove. Sover i snitt 5 til 6 timer per doegn. tar sovemedikamenter.

 

Men som min psykolog sa og som jeg selv har gitt tanke: Jeg foeler meg ikke trygg. Derfor sliter jeg stort med aa vaere alene. Tyder nok som en bivirkning av skilsmisse av foreldre.

 

Vi skal klare dette karer! Vi fortjener bedre! :)

Lenke til kommentar

Da har jeg akkurat kommet tilbake etter en guttetur på veien. 2 dager med sosial drikking og hyggelig vennskap. Fikk snakket med mange ukjente jenter på byen, og det har hjulpet veldig. Eneste kjipet var når alle dro fra hverandre tidligere i dag, da ender man tilbake hjemme, og der venter de negative tankene, men det har absolutt hjulpet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

En liten oppdatering siden mitt forrige innlegg er at jeg kuttet all kontakt med ekskjæresten min, og etter 2-3 uker er det som dere sa; en stor befrielse. Først nå, og spesielt etter å ha møtt noen andre greier jeg å innse at dette er noe jeg burde gjort for lenge, lenge siden. Rart å tenke på at man var så "lost" i satan selv. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...