Gå til innhold

[Løst] Android versus IOS (Apple)

Anbefalte innlegg

@Bæsjen (Stool Sample)

Venter du at noen skal ta DEG seriøst med den signaturen? Er du ansatt av Apple for å sverte Android? Egentlig burde du blitt rapportert for trolling i hvert eneste innlegg med en slik signatur.

Endret av gammalerik
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@Stool Sample

Mener du at en tråd på diskusjon.no gjenspeiler hvor mye feil det er på en telefon? Eller hvor bra en telefon er "out of the box"?

Hvordan i alle dager forklarer du de lange iPhone trådene rundt omkring? Det er langt flere innlegg i iPhone 4 tråden enn det f.eks er i HTC Desire HD tråden, ergo må det være mye mer galt med ios og iPhone enn det er med Android og HTC DHD? Er det slik vi skal tolke deg?

• Liker 4
Lenke til kommentar

Stool Sample. Hva med å svare på slutten av innlegget mitt? #30 Ellers svarte du generelt ikke på noen av spørsmålene?

Du må også være voksen nok til å forstå at folk oppsøker ikke bare forum for å kose seg med ny informasjon og kunnskap, men mange kommer for å søke hjelp. Se i hvilket som helst forum, folk har problem med alle produkter og tjenester. Du som har iPhone kan tross alt ta en titt i din egen tråd. Her møter du deg selv i døren. Det er vel få mobiler som har hatt så utbredte problem som iPhone4?

post-227811-0-18770600-1309887873_thumb.jpg

I denne undersøkelsen svarte du 10-20% Er det noe du vet som ikke alle de mest kjente analytikerne vet? Eller stemte du et resultat som skulle dra ned statistikken for egen godfølesle? Vennligst forklar. Det er i samsvar med dette + at du nevner at folk som kjøper androidmobiler er geeks, som får meg til å reagere. 500,000 nye kjøpere hver dag er vel ikke alle geeks? Idag er vel nesten alle kjøpere regnet som normale folk vel?

Ta en titt på måten du argumenterer på Stool Sample. Det henger ikke på greip.

Endret av Open-Source
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Stool Sample må være på syre, eller poster sine saker fra et eller annet parallelt Apple-univers (iUniverse?) hvor 99% av befolkningen bruker iOs og Android fremdeles er i beta.

For å svare på spørsmålet om betaling i Market er det veldig enkelt. Første gang du betaler legger du inn Visa-detaljer, og deretter blir de lagret i systemet. Deretter trenger du bare godkjenne beløpet neste gang du kjøper en app. Kvittering får du tilsendt på mail.

Alle apper må bekreftes før de lastes ned, enten de er gratis eller ei, og du får oversikt over hvilke telefonfunksjoner appen bruker (GPS, WiFi, kamera, kontaktliste osv.).

Det finnes en drøss med spill, og de aller fleste er gratis. Selv har jeg lastet ned kabal (standard Windows-kabal), soduko, sjakk, backgammon og angry birds for den nette sum av 0.

Kontrollen med apps er ikke like streng som hos Apple, men jeg har enda ikke hatt problemer med noen apps. Bare les litt reviews, og styr unna apps som får dårlig rating, så burde det ikke være noe problem.

Forøvrig har jeg Samsung Galaxy S, og er skamfornøyd med telefonen. Beste telefonen jeg har hatt noensinne :)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Ettersom du er medlem på dette forumet, så er det rimelig å anta at du både kan lese og skrive. Anbefaler deg derfor igjen å gå gjennom de enkelte Android trådene, så vil du nok også forholdsvis enkelt se at din påstand, som begynner med "Feil", ikke er riktig. Med unntak av Samsungs siste, så er det ikke en av de som funker rett ut av boksen.

Du har også misforstått signaturen min ettersom du forstår ting dithen at jeg ikke liker å ha kontroll. Fra mitt ståsted har jeg stålkontroll, mens Android brukerne ikke har det! Du har fra mitt ståsted misforstått begrepet kontroll fordi det, slik det ser ut, er viktigere å kunne endre "alt" på telefonen, men gi beng i hvorvidt den fungerer. Det er kontroll for mitt vedkommende. Hvilken font telfonen har og fargen på disse, ja det driter jeg i...

Nå som vi har påvist at du ikke har konroll, i beste fall har misforstått hvorvidt du har det, er det det noe mer du ønsker at jeg skal komme tilbake på? Foreslår i så fall at vi tar det på PM ettersom Moderator ganske så klart har uttrykt hvor vi havner om vi fortsetter her... :-)

Okay, så skal jeg prøve å svare.

Hvorfor er "påstanden" min "Feil" ikke riktig? Jeg regner med at du vet hva jeg svarte feil til. Hvis ikke, siterer jeg:

Du skriver videre at man ikke må roote telefonen, legge inn custom rom, etc. etc. Min påstand er at det må du dersom du skal ha en Android basert telefon og få denne til å fungere noenlunde tilfredsstillende på de selv mest grunnleggende funksjoner, som f.eks. ringe, sms, mail, osv. Det er jo ikke en jævla Android telefon som ser ut til å fungere sånn noenlunde ut av boksen gitt tilbakemeldingene på dette forumet. Ikke en!*

Hva vet vel du om "problemene" i de forskjellige Android-trådene er "ut-av-boksen-problemer"?

Så det er kun en telefon som fungerer ut av boksen, altså Samsung's siste modell? Hvordan kan du si noe slikt? Har du prøvd alle Android-telefoner som finnes på markedet? Neppe. Hvordan kan kun en Android-modell fungerer og ikke resten? Android versjonen er den samme på alle andre telefoner som kjører samme versjon.

Signaturen din forteller meg ufattelig mye. Å si at Android-eiere er nerder? Hva skal vi si om iOS eiere da? Tilbakestående folk med IQ lavere enn 50? Det passer veldig bra etter min mening, på grunn av at iOS er lett å håndtere.

Hva definerer du med "stålkontrollen" din? At du klarer å håndtere en iOS basert enhet?

Endre font og farge, ja det driter vel du i, siden du ikke har mulighet til dette på en iOS-enhet uten å måtte jailbreake.

Trådstarter:

Selv synes jeg Samsung sine modeller, Galaxy S, S II osv, ser og er kjipe. Som tidligere i tråden, så er det mye plastikk, det er greit, men det finnes telefoner på markedet nå som er også av noe plastikk, men har ikke samme plastikk-følelsen. Dette synes jeg Samsung sine modeller har, dessverre.

Du har jo andre mobiler, feks SE nye Xperia Arc, pluss at det skal komme mange nye SE mobiler snart, f.eks SE Xperia Ray (som blandt annet har aluminiumsramme). Ellers har du HTC. Desire HD begynner nesten å bli litt "gammel" nå synes jeg, da har du f.eks HTC Sensation som skal være den beste?

Endret av Lami
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...