Nokkefeita Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Skaffet meg Htc desire Hd i begynnelsen av Januar og er veldig fornøyd! Bra kamera, bra til surfing på nettet og bedre løsninger på noen ting. Hadde Iphone 3g før, og syntes det var deilig å gå over til større og skarpere skjerm. Selv om mobilen er ganske stor syntes ikke jeg dette er noe problem, har den i lommen og det funker bra, selv med beskyttelse utpå Personlig likte jeg Appstore bedre en Android Marked, føler det er litt "rotete", men dette er vell det eneste. Er også veldig fornøyd med Spotify programmet til Android, syntes det er bedre en Iphone sitt. Alt i alt syntes jeg det er en ekstremt god tlf 1 Lenke til kommentar
flekken Skrevet 4. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2011 Har ikke kjøpt noen telefon enda, sitter litt på gjerdet å venter. nå har jo Samsung galaxy s11 kommet og i den forbindelse lurer jeg på; hva er custom roms, er det noe vi trenger å bekymre oss over ? hvordan oppdaterer man programvare når det kommer nye. (er jo vant til itunes som er nokså enkelt på det område)det er mulig å ha flere mailkontoer på en gang ? (noen sier ja og andre nei) Blir glad om noen som har telefonen kan svare meg ? :-) Lenke til kommentar
Lami Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 (endret) Ser en gjennom alle de Android-relaterte trådene her på forumet (med alle de problemstillinger som tas opp og diskuteres) og legger din kommentar til grunn for en vurdering, så er 90% av Android brukerne her inne tilbakestående. Og brukerne her inne er ganske så teknologi-sterke*... * En annen måte å beskrive en nerd på. Så, etter hva jeg har skjønt så er ditt syn på de som klarer å håndtere en Android telefon en nerd? Hvorfor synes du den er så vanskelig å håndtere? Er det vanskelig å laste ned programmer fra markedet? Jeg synes ikke Android telefoner er noe mer vanskelig å håndtere enn iTunes. Du vet at du ikke er nødt til å roote telefonen, legge inn custom ROM, egen bootloader o.l, sant? flekken: Custom ROMS er en egen versjon av operativsystemet (Android). Så nå tenker du sikkert hva som da mener med "custom" i ordet. Siden Android er åpen kildekode, står utviklere fritt til å ta stock ROMs, endre dem, fjerne unødvendig programvare, optimalisere dem, legge til ting, og stort sett gjøre hva deres fantasi og ferdigheter tillater. Stock ROM er det du har når du kjøper telefonen. Den versjonen av operativsystemet som kommer med. Oppdatering er veldig lett. Det kan du gjøre som oftest inne på telefonen. Programvare-oppdatering finner du i innstillingene. Ja, det er mulig å ha flere mail-kontoer på en gang. Endret 4. juli 2011 av Lami Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Ser en gjennom alle de Android-relaterte trådene her på forumet (med alle de problemstillinger som tas opp og diskuteres) og legger din kommentar til grunn for en vurdering, så er 90% av Android brukerne her inne tilbakestående. Og brukerne her inne er ganske så teknologi-sterke*... * En annen måte å beskrive en nerd på. Så, etter hva jeg har skjønt så er ditt syn på de som klarer å håndtere en Android telefon en nerd? Hvorfor synes du den er så vanskelig å håndtere? Er det vanskelig å laste ned programmer fra markedet? Jeg synes ikke Android telefoner er noe mer vanskelig å håndtere enn iTunes. Du vet at du ikke er nødt til å roote telefonen, legge inn custom ROM, egen bootloader o.l, sant? Dette var et svar til M@R7!N, ref tidligere dialog, hvor vedkommende var av den oppfatning at man måtte være tilbakestående dersom man ikke klarte å håndtere en Android telefon.I lys av alle de problemene dette forumets Androidbrukere strever med, så måtte i så fall nærmere 90% av brukerne våre være tilbakestående, svarte jeg. Håper dette var oppklarende? Du skriver videre at man ikke må roote telefonen, legge inn custom rom, etc. etc. Min påstand er at det må du dersom du skal ha en Android basert telefon og få denne til å fungere noenlunde tilfredsstillende på de selv mest grunnleggende funksjoner, som f.eks. ringe, sms, mail, osv. Det er jo ikke en jævla Android telefon som ser ut til å fungere sånn noenlunde ut av boksen gitt tilbakemeldingene på dette forumet. Ikke en!* Skulle du være av en annen oppfatning så er det bare å gyve løs på de enkelte Android trådene og se hva våre egne kompetente brukere sliter med. Hvordan tror du det står til med de som ikke besitter den kompetansen brukerne her inne har? De har det nok innmari morro, tror du ikke? Det eneste spørsmålet jeg brenner inne med etter å ha fulgt denne elendigheten i nærmere 2 år nå, er om Android brukerne her inne er idioter, masokister eller bare så nerdete at de trives med alle problemene - de føler at de lever? Det og hvor mye journalistene som anbefaler denne dritten til folk får betalt av produsentene... * Det eneste unntaket så langt er Samsung GS II, og den vet vi antagelig får problemer nærmere jul for da gir Samsung beng i å oppdatere telefonen slik de skal og bør gjøre og har lovet, og da starter morroa i den tråden også... - Stool Sample Som du sikkert forstår etter dette innlegget, så er ikke Android noe for meg. Jeg stiller enkelte krav til et verktøy jeg er avhengig av i det daglige, herunder at det bare skal fungere... 5 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 (endret) Du skriver videre at man ikke må roote telefonen, legge inn custom rom, etc. etc. Min påstand er at det må du dersom du skal ha en Android basert telefon og få denne til å fungere noenlunde tilfredsstillende på de selv mest grunnleggende funksjoner, som f.eks. ringe, sms, mail, osv. Det er jo ikke en jævla Android telefon som ser ut til å fungere sånn noenlunde ut av boksen gitt tilbakemeldingene på dette forumet. Ikke en!* Feil. Alle Android telefoner fungerer som de skal ut av boksen. Slutt å rot så jævlig så går alt så fint skal du se. Jeg synes iPhone er så utrolig lett at jeg kan pisse på meg. Jeg liker ikke å betale flere tusen kroner for å få en telefon med touch-skjerm og som kan de grunnleggende tingene (ta bilde, ringe, sms, osv..). Da kan jeg like godt kjøpe meg en Nokia 2220. Jeg liker også å ha mulighet til fjerne/installere/modifisere det jeg vil. Ikke at en fyr fra California skal lage en telefon og sette sperrer på det han vil. Dette blir bare feil. Da blir det som å leie en telefon fra en fyr. Det er snakk om to vidt forskjellige operativsystemer her. iOS og Android. Jeg tror du vet hvordan de står mot hverandre, så det orker jeg ikke å skrive. Men kan oppsummere: iOS er det veldig lett operativsystem å holde styr på. Det er som å koke egg. Android er open-source OS som er litt vanskeligere å håndtere FORDI du har så mange muligheter her og mye som kan gå galt. Men det er forsatt like lett som å lage en omelett. Jeg vet ikke hva jeg skal svare på det du skriver, for dette sier seg selv. Når jeg ser signaturen din så ser jeg hvordan du ser på disse operativsystemene. Du er en person som liker å ha telefonen din så enkel som mulig og ha ingen kontroll, og alt annet er bare drittvanskelig. Men Android er ikke så vanskelig som du skal ha det til. Endret 4. juli 2011 av Lami 3 Lenke til kommentar
DroidOle Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Tror du virkelig at 90% sv 500.000 daglige Android aktiveringer opplever problemer med deres mobil? Sannheten er vel heller at den lille promillen av android brukere som er aktive på steder som dette er mer enn gjennomsnittet opptatt av og teste ut alle muligheter en android mobil gir de... noe som igjen kan føre til probleme... men de andre 99.999% tror jeg er vel så fornøyd som de ville ha vært med en iphone... 4 Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 En del innlegg med fanboykjekling forsvant plutselig. Dersom dere vil krangle får dere gjøre det et annet sted, dere bidrar ikke en beng til opplysning av trådstarter og sporer av tråden. Det er ikke aktuelt å stenge denne tråden, men sporer den av igjen vil det få konsekvenser for de som gjør det.Reaksjoner på moderering tas via PM, ikke i tråden. Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Du skriver videre at man ikke må roote telefonen, legge inn custom rom, etc. etc. Min påstand er at det må du dersom du skal ha en Android basert telefon og få denne til å fungere noenlunde tilfredsstillende på de selv mest grunnleggende funksjoner, som f.eks. ringe, sms, mail, osv. Det er jo ikke en jævla Android telefon som ser ut til å fungere sånn noenlunde ut av boksen gitt tilbakemeldingene på dette forumet. Ikke en!* Feil. Alle Android telefoner fungerer som de skal ut av boksen. Slutt å rot så jævlig så går alt så fint skal du se. Når jeg ser signaturen din så ser jeg hvordan du ser på disse operativsystemene. Du er en person som liker å ha telefonen din så enkel som mulig og ha ingen kontroll, og alt annet er bare drittvanskelig. Men Android er ikke så vanskelig som du skal ha det til. Ettersom du er medlem på dette forumet, så er det rimelig å anta at du både kan lese og skrive. Anbefaler deg derfor igjen å gå gjennom de enkelte Android trådene, så vil du nok også forholdsvis enkelt se at din påstand, som begynner med "Feil", ikke er riktig. Med unntak av Samsungs siste, så er det ikke en av de som funker rett ut av boksen. Du har også misforstått signaturen min ettersom du forstår ting dithen at jeg ikke liker å ha kontroll. Fra mitt ståsted har jeg stålkontroll, mens Android brukerne ikke har det! Du har fra mitt ståsted misforstått begrepet kontroll fordi det, slik det ser ut, er viktigere å kunne endre "alt" på telefonen, men gi beng i hvorvidt den fungerer. Det er kontroll for mitt vedkommende. Hvilken font telfonen har og fargen på disse, ja det driter jeg i... Nå som vi har påvist at du ikke har konroll, i beste fall har misforstått hvorvidt du har det, er det det noe mer du ønsker at jeg skal komme tilbake på? Foreslår i så fall at vi tar det på PM ettersom Moderator ganske så klart har uttrykt hvor vi havner om vi fortsetter her... :-) 1 Lenke til kommentar
newnick Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Å påstå at Android ikke fungerer ut av boksen, er som å påstå at jorda er flat. Det vitner i bestefall om stor uvitenhet. 6 Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 (endret) Stool Sample. Du kan ikke forvente at folk skal ta deg seriøst når du kommer med slike utsagn som du gjør. Påstand om at alle brukere opplever feil ved de mest vanlige mobiloppgavene er som å pisse i buksa, og ha en signatur som sier at Android er for geeks som sier følgene "Great for geeks with no life that want to play with their phones and hack it. Crap for everyone else." Nå har det seg slik at Android selger mest av samtlige OS med god margin. Er 500,000 nye brukere hver dag geeks? Hvorfor vinner Androidtelefoner tester på tester? Det ser ut som du har tunellsyn, der Android utforbi steinveggene. Er det noen andre OS som er bedre på de mest vanlige mobiloppgavene folk gjør enn Android Stool Sample? Bedre oversikt? Bedre beskjedsystem? Slippe "mellomleddene" i de vanligste oppgavene? 14år gamle gutter og jenter klarer idag å sette opp en androidenhet med widgets etter sine egne ønsker og behov. Du stemte forøvrig at Android bare ville ha en markedsandel på mellom 10-20% world wide i 2014 her i en annen tråd. Har du noe kommentar til hvordan du har resonnert deg frem til det alternativet, som var det laveste du kunne stemme på? Er det noe du vet som alle analytikere ikke vet, eller ville du bare stemme det laveste for å "sverte" Android? Endret 5. juli 2011 av Open-Source 1 Lenke til kommentar
flekken Skrevet 5. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2011 Gosj, her var det mye meninger. skjønner at noen er fan av det og andre av noe annet. jeg skal bare ha en telefon som funker å så ille kan vel ikke Android være. de må vel kunne brukes med engang. De selger jo nokså bra. Har Iphone idag og er lei av at det er så mye den ikke kan, samt liten skjerm. Takk for gode tilbakemeldinger. fint om noen som har brukt telefonen en stund kan komme med tilbakemelding om de er fornøyd eller ikke. UTEN sammenligning med noe annet. :-) Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Gosj, her var det mye meninger. skjønner at noen er fan av det og andre av noe annet. jeg skal bare ha en telefon som funker å så ille kan vel ikke Android være. de må vel kunne brukes med engang. De selger jo nokså bra. Har Iphone idag og er lei av at det er så mye den ikke kan, samt liten skjerm. Takk for gode tilbakemeldinger. fint om noen som har brukt telefonen en stund kan komme med tilbakemelding om de er fornøyd eller ikke. UTEN sammenligning med noe annet. :-) Pr. idag er det ingen tvil. Galaxy S II er den mobilen som setter de andre i skyggen. 1 Lenke til kommentar
newnick Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Jeg har fiklet en del på galaxy s2 og kan med hånden på hjerte si at den aldeles ikke setter min desire hd i noen som helst skygge. Heller omvent da sence får min htc til å skinne litt ekstra Lenke til kommentar
flekken Skrevet 5. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2011 Gosj, her var det mye meninger. skjønner at noen er fan av det og andre av noe annet. jeg skal bare ha en telefon som funker å så ille kan vel ikke Android være. de må vel kunne brukes med engang. De selger jo nokså bra. Har Iphone idag og er lei av at det er så mye den ikke kan, samt liten skjerm. Takk for gode tilbakemeldinger. fint om noen som har brukt telefonen en stund kan komme med tilbakemelding om de er fornøyd eller ikke. UTEN sammenligning med noe annet. :-) Pr. idag er det ingen tvil. Galaxy S II er den mobilen som setter de andre i skyggen. strålende. bare et spørsmål til, hvordan betaler man for det man kjøper i android market ? Jeg regner også med at det er like mange og nyttig apps til android også, spesielt kabaler og kortspill, takk for god hjelp. Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 (endret) Jeg har fiklet en del på galaxy s2 og kan med hånden på hjerte si at den aldeles ikke setter min desire hd i noen som helst skygge. Heller omvent da sence får min htc til å skinne litt ekstra S II Gjør alle oppgaver raskere, 100-300% raskere på surfing, 50 gram lettere?, mye tynnere og en skjerm som virkelig setter HD sin i skyggen. Jeg gikk fra Desire HD til Galaxy S II, og HD føles ut som en utdatert klubbe hehe. Drar vi frem foto og videokamera, så er dette og en massiv forskjell. Galaxy S II har det beste kameraet på markedet og fullt på høyde med de beste nokiatelefonene. Batterilevetid som er nærmest det dobbelte må også nevnes. Det eneste som var positivt med HD var at den føles solid, men igjen. Få mobiler tåler mer en Galaxy S II. Når uhellet kommer, så kan det være greit med en lett mobil som tåler en støyt og to. En annen ting er at Galaxy S II er så lett, at jeg heletiden må kjenne om jeg faktisk har den i lomma. Endret 5. juli 2011 av Open-Source 1 Lenke til kommentar
newnick Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Tror ikke prosentregning er din styrke? Galaxy s2 er marginalt kjappere enn dhd, noe man knapt merker under normal bruk. Jeg opplevde faktisk at surfing gikk raskere på min dhd enn på s2. Ska dog sies at jeg hadde opera installert, og da vi installerte opera på s2 ble opplevelsen så og si identisk. Skjermen på s2 er bedre, helt klart, men den er ikke akkurat presis i fargegjenngivelsene. Mobilkameraet er sikkert marginalt bedre på s2, men forskjellen er så liten at man må studere bildene nøye for å se forskjellene. Men den store forskjellen var sense og følelsen av kvalitet. S2 føltes som en billig plastleke, mens dhd føles som et kvalitetsprodukt. Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 (endret) Å påstå at Android ikke fungerer ut av boksen, er som å påstå at jorda er flat. Det vitner i bestefall om stor uvitenhet. Du søte, lille vennen. Det er ikke jeg, men du og dine Android meningsfeller som sier at ingenting fungerer ut av boksen. Det er ikke en påstand jeg kommer med. Det er det dere sier, og det hadde du fått med deg om du hadde hatt et åpent sinn og hadde brydd deg om å lese trådene dere Android brukere lager på hver eneste Android telefonene som slippes. Så din påstand om stor uvitenhet fra min side, kan i beste fall snus til at du ikke kan lese... Hvordan forventer dere at vi andre skal kunne ta noe av det dere sier alvorlig? Dere blør og gråter i hver jævla telefon tråd her inne, og tro du meg, de er det mange av etter hvert. Kan snart ikke logge på dette forumet lenger for det er bare Android elendighet fra A - Å. Samtidig er dere på tokt for å frelse verden slik at vi alle kan vasse i samme dritten... - Stool Sample, som svarer fra en iPhone hvor solen skinner og det er 35 grader... Kos dere! P.s. Rettet opp en liten skriveleif... Endret 5. juli 2011 av Stool Sample 2 Lenke til kommentar
newnick Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Å påstå at Android ikke fungerer ut av boksen, er som å påstå at jorda er flat. Det vitner i bestefall om stor uvitenhet. Du søte, lille vennen. Det er ikke jeg, men du og dine Android meningsfeller som sier at ingenting fungerer ut av boksen. Det er ikke en påstand jeg kommer med. Det er det dere sier, og det hadde du fått med deg om du hadde hatt et åpent sinn og hadde brydd deg om å lese trådene dere Android brukere lager på hver eneste Android telefonene som slippes. Så din påstand om stor uvitenhet fra min side, kan i beste fall snus til at du ikke kan lese... Hvordan forventer dere at vi andre skal kunne ta noe av det dere sier alvorlig? Dere blør og gråter i hver jævla telefon tråd her inne, og tro du meg, de er det mange av etter hvert. Kan snart ikke logge på dette forumet lenger for det er bare Android elendighet fra A - Å. Samtidig er dere på tokt for å frelse verden slik at vi alle kan vasse i samme dritten... - Stool Sample, som svarer fra en iPhone hvor solen skinner og det er 35 grader... Kos dere! P.s. Rettet opp en liten skriveleif... Du er sannelig en morsom liten fyr. Det har ikke slått deg at man diskuterer muligheter i disse trådene? Eller er det slik at iPhone 4 bugner over av feil, ettersom en av trådene som omhandler den nå er oppe i 375 sider? Så skal man følge din tankegang, så vil det si at iPhone ikke virker ut av pakka, ikke etter at man har fiklet masse med den, og ikke etter ett år med fikling og knoting. For tråden der den diskuteres, vokser fra dag til dag... Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Stool Sample. Du kan ikke forvente at folk skal ta deg seriøst når du kommer med slike utsagn som du gjør. Påstand om at alle brukere opplever feil ved de mest vanlige mobiloppgavene er som å pisse i buksa, og ha en signatur som sier at Android er for geeks som sier følgene "Great for geeks with no life that want to play with their phones and hack it. Crap for everyone else." Nå har det seg slik at Android selger mest av samtlige OS med god margin. Er 500,000 nye brukere hver dag geeks? Hvorfor vinner Androidtelefoner tester på tester? Det ser ut som du har tunellsyn, der Android utforbi steinveggene. Snip open-source. Du kan ikke forvente at folk skal ta deg seriøst når du kommer med slike utsagn, innspill og nye Android tråder stadig vekk. Er du ansatt av Google for å markedsføre og selge Android og/eller for å sverte Apple og deres konkurrerende? Gitt omfanget problemer med Android telefoner slik det fremkommer i dette forumet, og i andre fora verden over, hvordan kan du forvente at vi skal ta deg seriøst? Du ser ut til å stikke hodet i sanden og fornekte noe som er i ferd med å bli et fenomen, Android telefoner har en masse problemer, og likevel "råselger" du skiten over alt hvor du får en anledning. Det er du som har et forklaringsproblem, ikke jeg! Og det du sier blir ikke noe mer sant av at "alle" i dag kjøper Android telefoner. Din forståelse av hvorfor markedet i dag ser ut slik det gjør og hvorfor det er blitt slik er - i mine øyne - så mangelfullt og så preget av tunnelsyn at å gå i en reell dialog med deg rundt dette er å kaste bort tiden, og langt mer enn jeg er villig til å gjøre i skrivende stund. Tross alt, en kald pils venter. Ha en fortsatt god kveld. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå