flekken Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Hei Skal kjøpe en ny mobil (smart) til min ektefelle. Spørsmålet jeg håper å få hjelp til er; Android telefon (htc desire HD, den nye samsung galaxy tab II som kommer) eller en iPhone 4. Vil gjerne ha så stor skjerm som mulig. og er egentlig litt lei av begrensningene som IOS stiller. Er det like lett å få kjøpt programmer til en android som det er i itunes ? er det like bra utvalg ? Er det mulig med flere e-post kontoer ? skal brukes i jobb også. :-) Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Etter å ha lekt litt med en ipad, så synes jeg Android market er vesentlig bedre enn Appstore. Er mulig med flere epostkontoer ja, men du må ha en Gmail adresse for å kunne bruke market osv. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Etter å ha hatt android i fra april til august i fjor, ios fra august til mars i år, og android frem til i dag så er det ingen tvil. Appstore er ett mye bedre valg. Nei gleder meg til å få ny iPhone 4. Den forrige ble aldri helt god etter en dukkert i toaletten. Har leket meg mye med HTC Desiren i de siste ukene, det er morsomt å ha ubegrenset valg, legge inn ørten custom roms osv osv. Men jeg prioriterer, stabilitet, ett batteri man kan stole på og gode apps. Blir heller ikke veldig fristet av å lese i trådene til alle disse flagskipene med android som er kommet. Alt for mye trøbbel. 7 Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Om stor skjerm er et must kan jo iphone 4 utelukkes med en gang ihvertfall. Android er ikke vanskelig med mindre man er totalt tilbakestående 5 Lenke til kommentar
kommentatoren Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Jeg vurderte iPhone 4 nå, men fant ut at hvis jeg skal ha iPhone så får jeg kjøpe med en gang modellen har kommet ut så jeg har litt "mer å gå på". Til høsten kommer vel iPhone 5, det spekuleres i at skjermen går fra 3.5" til 4"? Et par kriterier jeg synes er viktig når en skal velge modell: Størrelse på skjerm: - Pleier du å ha mobilen i lomma, eller ligger den alltid i bilen eller på bordet? - Hvor mye skal den brukes til internett og spill? Kamera: - Forskjeller på merkene her Jeg valgte HTC Desire S (3.7") og er fornøyd med den totalt sett (hadde Nokia N95 8GB). Skjermstørrelsen er grei selvom det hadde vært enda bedre med større. Men for meg er det viktigst at den kan ligge i lomma, denne er for meg med sine 130g maks av det jeg synes er akseptabelt. Vil jeg se film på flyet så bruker jeg heller minilaptopen til det. HTC Desire HD synes jeg virker litt uattraktiv i forhold til den nye HTC Sensation som kommer. Den nye til Samsung galaxy II tror jeg blir en interessant kandidat. Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Om stor skjerm er et must kan jo iphone 4 utelukkes med en gang ihvertfall. Android er ikke vanskelig med mindre man er totalt tilbakestående Ser en gjennom alle de Android-relaterte trådene her på forumet (med alle de problemstillinger som tas opp og diskuteres) og legger din kommentar til grunn for en vurdering, så er 90% av Android brukerne her inne tilbakestående. Og brukerne her inne er ganske så teknologi-sterke*... * En annen måte å beskrive en nerd på. 5 Lenke til kommentar
DroidOle Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Av de 350 000! mobilene som google aktiverer daglig, hvor mange promille av de er slike nerder som oss som driver med custom roms osv...? ikke mange, og de 99.9% som ikke fikler med mobilene sine slik vi her inne gjør tror jeg ikke har noe som helst problem enten de velger Android eller iOS! 7 Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Har hatt iphone siden den første iphonen, men er litt lei hvor lukket det er. Alt blir så generisk, og alle tlf er prikk like, bare med noen forskjellieg bakgrunnsbilder. Har nå bestilt meg galaxy s2. Og gleder meg svært mye til den. Beholder ipaden, men skal bli godt med noe nytt Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 iOS virker stabilt og enkelt i bruk, og AppStore har ihvertfall en viss grad av test før apps legges ut. Android har flere muligheter, noe som kan få konsekvenser for stabilitet og batteribruk. Android market er mer åpnet, med en del tilfeller av dårlige apps og ondsinnet kode. Jeg har mange kolleger som har Desire HD, og alle klager på batterilevetiden. For Android-telefon fra htc ville jeg heller gått for Incredible S, som har litt mindre skjerm, og større batteri, enn DHD. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Her er smaken litt som baken. Når det gjelder dine ønsker, så får du ganske mye større skjerm på dagens Android-telefoner enn på iPhone. Begrensningene til iPhone er både en velsignelse og en forbannelse. Du får ikke lov til å gjøre som du vil, men samtidig er det en bedre kvalitetskontroll av apps. iTunes er (i mine øyne) et stort minus som gjør ting unødig vanskelig, men det er slik forretningsmodellen til Apple er. Begge plattformer har apps i bøtter og spann, og det er lett å handle. iOS har pr i dag større utvalg, men om de har bedre utvalg kvalitetsmessig kan etter hvert diskuteres. I Android market kan du handle enten direkte på telefon, eller via pc/mac. Velger du installert via pc, starter installasjonen tråløst på din telefon (forutsatt at du er på nett med telefonen). Stort enklere blir det ikke. Kan du vente litt med å handle, ville jeg kanskje ventet på HTC Sensation. Den kommer i løpet av andre kvartal. Evt sett hva som kommer fra Apple, men det blir nok først til høsten. Uansett, la ikke dette bli en fanboi-tråd som stenges. Hjelp TS, og ta krangligen en annen plass Lenke til kommentar
Runar Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 (endret) Jeg slettet et innlegg ment for å provosere, samt to svar til dette innlegget. For å klare å holde "debatten" seriøs er det nulltoleranse for forsøk på krangling/trolling og lignende. Trådstarter ber om svar på et spørsmål. Gi ham det, ikke alt annet han ikke ber om. Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding. Endret 19. april 2011 av Runar Lenke til kommentar
flekken Skrevet 24. april 2011 Forfatter Del Skrevet 24. april 2011 Hei Takk for mange gode og greie tips. Har en iPad og og en iPhone allerede og er egentlig godt fornøyd med det. Men min ektefelle ønsker seg noe med en større skjerm, men med de samme mulighetene som iOS og iTunes gir. Kjøpe spill og programmer og surfe. + kanskje litt mer åpenhet generelt. Slippe å løpe igjennom iTunes hver gang. Har sett litt på Samsung galaxy s 11. Det er vel den nye som kommer. Kamera er også viktig og denne har vel blits. I tillegg må det være mulig med både exchange Mail og van,ig Telenor Mail, da det også må være en jobb telefon. Noen som har tips til andre modeller vi kan se på ? :-) Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 (endret) Flekken: Samsung Galaxy S II som kommer ut om bare 2-3 uker er noe å vurdere. Tynneste mobilen på markedet, 4,3" skjerm med god utnyttelsegrad av frontarealet, markeds klart beste skjerm, samt en av de raskeste mobilene du får tak i. Med andre ord vil nok denne være bedre enn de fleste, men dere kan og vente litt å se hvordan iPhone 5 blir, med mindre mobilvalget må tas snart. Spesifikasjonene for Galaxy S II: Android 2.3 4,3″ Super AMOLED plus 800×480 pixler 1,2 GHz Cortex-A9 dual core prosessor 1 GB med ram 8mpix kamera med autofokus og LED \ 2mpix kamera forran Filmer i full HD med 30fps 16/32GB Minne + MicroSD (max 64GB) Veier 116 gram. Kun 8,49mm tykk! Batteri med 1650mAh. NFC brikke Optimus 2x er også en mobil og vurdere, som vant testen hos tv2 hjelper deg. Endret 25. april 2011 av KjellGu Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Hei Skal kjøpe en ny mobil (smart) til min ektefelle. Spørsmålet jeg håper å få hjelp til er; Android telefon (htc desire HD, den nye samsung galaxy tab II som kommer) eller en iPhone 4. Vil gjerne ha så stor skjerm som mulig. og er egentlig litt lei av begrensningene som IOS stiller. Er det like lett å få kjøpt programmer til en android som det er i itunes ? er det like bra utvalg ? Er det mulig med flere e-post kontoer ? skal brukes i jobb også. :-) Android sitt Market er lett tilgjengelig og lett å bruke både gratisprogrammer og betalprogrammer på, så det er ikke et problem sånn sett. Utvalget er heller ikke så ille om en ser på rene tall, Apple sin App Store hadde 350 000 apps mens Android Market hadde 250 000 apps i mars. Det ene problemet med Android Market er dog at det ikke har samme kvalitetskontrollen som App Store, så det kan være en større andel av appsene hos Android er duplikater eller har dårlig eller farlig kode. Så man er nødt til å være litt kritisk på hva man laster ned og gjerne lese anmeldelser osv først. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 For og lese annmeldelser nedlast appbrain. Da får du kommentarer fra appbrain brukere (ingen reg for lesing og installering) og engelske komentarer fra marked. Lenke til kommentar
DroidOle Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Det som taler mest imot en iPhone må jo være at du kommer ikke utenom iTunes... her er en meget bra skrevet artikkel som forteller litt om sannheten bak dette møkkaprogrammet: http://www.engadget.com/2011/04/25/editorial-hey-apple-why-does-it-take-an-hour-to-put-an-album-o/ Skrevet av ellers så Apple vennlige Engadget! Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Optimus 2x er også en mobil og vurdere, som vant testen hos tv2 hjelper deg. Mulig Samsung Galaxy S II blir bra, men det vet vi vel strengt tatt ikke så mye om enda fordi den ikke er i salg foreløpig – via offisielle kilder i Norge i alle fall. Så vi får se hvor bra denne blir og om Samsung denne gangen klarer å levere en telefon uten bugs og å holde telefonen noenlunde oppdatert i sitt livsløp. LG Optimus 2X har slitt med en del problemer (ref nedenforstående tråder) og er vel egentlig ikke å anbefale til noen utenom de mest (innbitte og) kompetente Android brukerne foreløpig. Mulig dette vil bedre seg med kommende oppdateringer. http://www.amobil.no/artikler/lg_optimus_2x_har_problemer/94063 http://www.amobil.no/artikler/lg_skal_lose_optimus-problem/94090 http://www.amobil.no/artikler/lg-flaggskip_oppgraderes_i_sommer/94034 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1338330&hl=&fromsearch=1 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1297589&hl=&fromsearch=1 Finnes også en tråd hvor brukerne her inne hjelper hverandre med å løse noen av utfordringene LG Optimus 2x byr på, men kan ikke finne denne i farta. Minneverdig lesning… Fant den: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1287175 1 Lenke til kommentar
Newton Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Det som taler mest imot en iPhone må jo være at du kommer ikke utenom iTunes... her er en meget bra skrevet artikkel som forteller litt om sannheten bak dette møkkaprogrammet: http://www.engadget.com/2011/04/25/editorial-hey-apple-why-does-it-take-an-hour-to-put-an-album-o/ Skrevet av ellers så Apple vennlige Engadget! Sannheten? Artikkelen begynner med en løgn - det tar ikke en time å legge inn et musikkalbum på en iPod, det tar noen ganske få minutter, og det vet jeg fordi jeg har gjort det flere ganger enn jeg bryr meg om å huske. Resten av artikkelen bærer preg av en som leter en unnskyldning for å skrive en artikkel, og er en utrolig skjev framstilling av et program som gjør det rimelig enkelt for folk flest å holde styr på og ikke minst sikkerhetskopiere(!) all slags innhold på en iPod eler iPhone, og ikke bare musikkfilene. For min del liker jeg mye med iTunes svært godt, særlig det at man kan automatisere oppgaver som ellers ville krevd mange manuelle operasjoner (kopiering/sync/backup av mange typer data), selv om iTunes er ikke perfekt - men det er heller ikke alternativene. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 (endret) Det som taler mest imot en iPhone må jo være at du kommer ikke utenom iTunes... her er en meget bra skrevet artikkel som forteller litt om sannheten bak dette møkkaprogrammet: http://www.engadget.com/2011/04/25/editorial-hey-apple-why-does-it-take-an-hour-to-put-an-album-o/ Skrevet av ellers så Apple vennlige Engadget! Sannheten? Artikkelen begynner med en løgn - det tar ikke en time å legge inn et musikkalbum på en iPod, det tar noen ganske få minutter, og det vet jeg fordi jeg har gjort det flere ganger enn jeg bryr meg om å huske. Resten av artikkelen bærer preg av en som leter en unnskyldning for å skrive en artikkel, og er en utrolig skjev framstilling av et program som gjør det rimelig enkelt for folk flest å holde styr på og ikke minst sikkerhetskopiere(!) all slags innhold på en iPod eler iPhone, og ikke bare musikkfilene. For min del liker jeg mye med iTunes svært godt, særlig det at man kan automatisere oppgaver som ellers ville krevd mange manuelle operasjoner (kopiering/sync/backup av mange typer data), selv om iTunes er ikke perfekt - men det er heller ikke alternativene. Selv om du ikke har opplevd dette, så kommer du deg ikke unna fakta på hva Engadget sier. Jeg har opplevd det samme noen ganger med min iPod Touch og kan herved bekrefte at det er du som ror deg ut på farlig vann nå og gjør en damage control. Endret 27. april 2011 av Vindicator Lenke til kommentar
Newton Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 @Vindicator: Les den lille tilføyelsen i kursiv på slutten av Engadget-artikkelen, der denne bloggeren kryper til korset og innrømmer at det er såre enkelt å avbryte en sync-prosess og bare overføre musikkalbumet man vil ha over på "no time"...altså innrømmer han løgnen i overskriften, det tar ikke en time å overføre et album. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå