Gå til innhold

Migrere fra SBS 2003 domene

Anbefalte innlegg

Har ein kunde som har ein Small Business Server 2003 som han skal fase ut. Har kjøpt ein ny kraftig server som han skal kjøre noen nye virtuelle servere på. Planen var å gå bort ifra small business server og over på Windows Server 2008 R2 standard, men ønsker å beholde domenet.

Spørsmålet er, bør eg lage nytt domene, eller kan eg installere dei nye serverene som domenekontrollere, for deretter å fase ut SBS03 maskina. Rekner med det er ein del schema endringer på ein SBS domene som gjør dette til et SBS domene. Vil dette kunne hjemsøke meg i fremtiden? Går det i det heiletatt å kjøre forestprep for 2008 R2 på et SBS03 domene? Risikerer eg å ødelegge alt?

Det enkleste er å installere nye servere og exchange 2010, for deretter å flytte brukerene over på den nye platformen. Men mest ryddig er det vel å starte på nytt, med nytt domene...

Noen som har erfaring med dette og som kan gi meg noen innspill?

På forhand takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg vet ikke om dette kan hjelpe deg men det er en del nyttige tips for sbs 2003/2008 her

http://www.smallbizserver.net/Articles/tabid/266/Id/316/categoryId/62/Windows-SBS-2008-Migration-from-SBS-2003.aspx

synd denne siden ikke er aktiv lenger :(

Lenke til kommentar

Hvis det kun var for å få over domenet med brukerne, så er dette ikke ett problem. Kjør backup av SBS serveren og ta standard forflytting av domenet. Hvis du er kjent i AD så er dette ikke ett problem. Hva med epost etc? Skal du ikke ha opp ny exchange server? Den synes jeg det er litt styr med å migrere (ikke akkurat ett problem, men litt småstyr)

Kan som nevnt være greit å ta en backup og reinstallere med en clean install. Dette har jeg gjort til mindre kunder, der jeg har sett det som mer pes å migrere brukerne enn det har vært å bare sette opp en ny clean server.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...